Přeposlat Mercedes-AMG GT R: Hrůzu nahánějící zelená střela

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Mercedes-AMG GT R: Hrůzu nahánějící zelená střela

28.06.2016 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Automobilka Mercedes oficiálně představila ostrou verzi už tak poměrně divokého modelu AMG GT a dala jí přídomek R. Tento zelený ďábel má proti svému sourozenci jak vyšší výkon, tak nižší hmotnost a samozřejmě nabídne i podstatně lepší dynamické schopnosti.

Mercedes-AMG GT R: Hrůzu nahánějící zelená střela

Na Mercedes-AMG GT R se čekalo poměrně dlouho a první fotografie slibovaly vskutku velmi výrazný a nevšední automobil, což se do puntíku splnilo. Hned na první pohled zaujme novinka svou opravdu jedovatě zelenou barvou karoserie, kterou výrobce nazval Green Hell Magno a která je určena výhradně tomuto modelu. Asociace se slavným ,,zeleným peklem“, tedy okruhem Nordschleife, určitě není čistě náhodná a Mercedes tak dává pravděpodobně najevo, že hlavním domovem tohoto automobilu budou závodní okruhy. Kromě výrazné barvy dostala novinka i pořádný bodykit, který vypadá parádně a který posunuje agresivní vzezření standardního modelu do úplně nových výšin. Mohutná maska chladiče má nový výplet s vertikálními lamelami a přední nárazník je kompletně přepracovaný, přičemž už na první pohled je dobře patrné, že karoserie byla výrazně rozšířena. Přední nasávací otvory jsou opravdu velké a jsou zde hlavně z důvodu navýšení výkonu motoru, který tak potřebuje o nějaký ten kubík vzduchu víc. Pod nárazníkem má své místo karbonový splitter.

Mercedes-AMG GT R: Hrůzu nahánějící zelená střelaMercedes-AMG GT R: Hrůzu nahánějící zelená střela

Po přesunutí se na záď na první pohled zaujme hlavně velké, pevně ukotvené přítlačné křídlo starající se o přítlak ve vyšších rychlostech. To je vyrobeno z karbonu a při rychlosti 318 km/h by mělo zvládnout generovat přítlak na zadní nápravu o hmotnosti 155 kg. Na jízdních vlastnostech se určitě podepíše i obrovský zadní difuzor, uprostřed kterého sedí dvě vskutku rozměrné koncovky výfuku. Zajímavostí je také mezi zadními světly přítomný nasávací otvor. Mercedes se u tohoto modelu hodně zaměřil na snížení hmotnosti a kvůli tomu na něm najdeme spoustu karbonových doplňků. Z tohoto materiálu je například střecha, přední splitter, zadní přítlačné křídlo a několik kilogramů (konkrétně šest) se povedlo ušetřit také pomocí nové výfukové soustavy. Hmotnost novinky se zastavila na hodnotě 1555 kg a další kilogramy je možné uspořit použitím příplatkových karbon-keramických brzd. Krásná kovaná kola vyvedena v černé barvě mají průměr 19 palců vpředu, 20 palců vzadu a jsou na nich obuty pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup o rozměrech 275/35 vpředu a 325/30 vzadu.

Mercedes-AMG GT R: Hrůzu nahánějící zelená střelaMercedes-AMG GT R: Hrůzu nahánějící zelená střela

Mercedes tento model vybavil také aktivní aerodynamikou a například za přední maskou chladiče se nachází klapky, které aktivně řídí přívod vzduchu. Nyní se můžeme přesunout do interiéru, kde už se toho sice tolik nezměnilo, ale několik novinek zde přece jenom najdeme. V první řadě zaujmou žluté kontrastní prvky na sedadlech, na volantu a vlastně i na celé palubní desce. Ve stejné barvě jsou vyvedeny i bezpečnostní pásy a nutno podotknout, že kombinace žluté a šedé vypadá povedeně. Fantasticky vypadající sedadla s integrovanými opěrkami a výrazným bočním vedením jsou nová a v interiéru najdeme směsku karbonu, kůže a alcantary, což jsou materiály, bez kterých se moderní supersport prostě neobejde. Co se týče motoru, tak se sice pořád jedná o stejný, dvakrát přeplňovaný osmiválec o zdvihovém objemu 4 litry, ale jeho výkon je vyšší a narostl o hezkých 55 kW (75 koní) a 50 Nm. To je navíc navýšení v porovnání s výkonnější verzí AMG GT S a proti standardnímu modelu má specifikace R o 90 kW a 100 Nm vyšší výkon.

Mercedes-AMG GT R: Hrůzu nahánějící zelená střelaMercedes-AMG GT R: Hrůzu nahánějící zelená střela

Na zadní kola této rakety tedy proudí 430 kW (585 koní) a 700 Nm točivého momentu, což stačí na zrychlení z klidu na 100 km/h za 3.6 sekundy a maximální rychlost čítající 318 km/h. Jen pro srovnání, standardní verze umí zrychlit z 0-100 km/h za 4 sekundy, dosáhnout maximální rychlosti 304 km/h a výkonnější model S nabídne zrychlení na 100 km/h za 3.8 sekundy a maximální rychlost 310 km/h. Novinka je tak z celé modelové řady AMG GT suverénně nejrychlejší a také cílí nejvíc na závodní okruhy. Lepší chování v zatáčkách obstará elektronicky řízený zadní diferenciál a zajímavostí je také přítomnost systému natáčení zadních kol, který by měl zprostředkovat lepší ovladatelnost. Výkon na zadní kola proudí prostřednictvím sedmistupňové automatické převodovky, která nabídne možnost manuálního řazení a pět přednastavených režimů (Comfort, Sport, Sport Plus, Race a Individual). Mercedes začne prodávat tento nekompromisní stroj v průběhu listopadu tohoto roku, nicméně na evropské trhy se dostane pravděpodobně o něco později.

Mercedes-AMG GT R: Hrůzu nahánějící zelená střelaMercedes-AMG GT R: Hrůzu nahánějící zelená střela

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Mercedes-AMG GT R: Hrůzu nahánějící zelená střela


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.