Přeposlat Peugeot 3008 GT: Ne zrovna ostrá, ale i tak velmi hezká specifikace se silným naftovým motorem

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Peugeot 3008 GT: Ne zrovna ostrá, ale i tak velmi hezká specifikace se silným naftovým motorem

23.06.2016 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Peugeot před nedávnem představil druhou generaci modelu 3008, která se přesunula ze segmentu rodinných MPV do tolik populární třídy SUV a tato novinka sklidila vesměs samé pozitivní reakce. Nyní se na nás valí nová verze s přídomkem GT, která nabídne výraznější exteriér a silný naftový motor.

Peugeot 3008 GT: Ne zrovna ostrá, ale i tak velmi hezká specifikace se silným naftovým motorem

Jakkoliv vypadá pojmenování GT (či jakékoliv jiné odkazující na sportovní modely) v souvislosti s kompaktním vozem typu SUV mírně nepatřičně, či dokonce směšně, zákazníci na to slyší a byla by škoda jim něco takového nenabídnout. Druhá generace Peugeotu 3008 dostala právě tuto variantu, nicméně nic sportovního od ní nečekejte a ve skutečnosti se jedná pouze o optický paket v kombinaci s docela silným naftovým motorem. Na druhou stranu ale musíme přiznat, že Peugeot 3008 vypadá ve specifikaci GT skvěle a určitý sportovní šmrnc mu upřít nelze (byť pouze v oblasti designu). Na první pohled se toho sice moc nezměnilo, ale například maska chladiče je trochu jiná, než u standardní varianty a u verze GT má bohatší chromované zdobení. Světlomety jsou pořád stejné, ale už v sérii dostanete fullLED světla a to bude pravděpodobně také jeden z hlavních taháků této verze. Výraznou novinku najdeme i na zádi, kde sedí dvě poměrně úzké a dlouhé koncovky výfuku, které sice budou na 99.9 % falešné, ale nevypadají vůbec špatně a po falešných koncovkách výfuku ,,jen tak na efekt“ sahá v poslední době opravdu hodně automobilek.

Peugeot 3008 GT: Ne zrovna ostrá, ale i tak velmi hezká specifikace se silným naftovým motoremPeugeot 3008 GT: Ne zrovna ostrá, ale i tak velmi hezká specifikace se silným naftovým motorem

Originálně pojatá koncová světla zůstala stejná a na víku zavazadlového prostoru si lze všimnout loga GT. Novinka má lehce vytažené blatníky, díky čemuž vypadá docela svalnatě a za zmínku určitě stojí také krásná litá kola Boston, která byla vyhrazena výhradně tomuto modelu. Tato 19 palcová kola jsou vyvedena v dvoubarevném provedení a jsou na nich obuty pneumatiky o rozměrech 235/50. Pro GT je vyhrazeno také speciální barevné provedení, přičemž v sériové výbavě dostane majitel dvoubarevnou střechu a k dispozici jsou tři barvy pro přední část karoserie (šedá Platinum, šedá Amazonite a Metallic Copper). V oblasti individualizace tak určitě bude z čeho vybírat. Z exteriéru bychom měli dále zmínit lišty oken z nerezové oceli (hezky kontrastují se zbytkem karoserie) a hliníkový střešní nosič. Ve zpětných zrcátcích jsou pak umístěny směrem dole stočené diody, které na zem promítají logo Peugeotu. Žádný hlubší smysl tato funkce samozřejmě nemá a dalo by se říct, že je úplně zbytečná a nepodstatná, ale, proč ne.

Peugeot 3008 GT: Ne zrovna ostrá, ale i tak velmi hezká specifikace se silným naftovým motoremPeugeot 3008 GT: Ne zrovna ostrá, ale i tak velmi hezká specifikace se silným naftovým motorem

Mírným vylepšením si prošel také interiér, který nabídne například sedadla čalouněná alcantarou a celkově by měl být plný kvalitních materiálů. Můžeme zde najít například nerezovou ocel, zajímavě vypadající kontrastní prošívání měděnou nití (niť pochopitelně není z mědi, ale má její odstín) nebo dvoubarevnou palubní desku. Za příplatek pak bude možné dopřát si i trochu toho luxusu v podobě kůže Nappa Mistral nebo pravého dubového obložení dveřních panelů a palubní desky s označením Grey Oak. Palubní deska je zastoupena virtuálním kokpitem i Cockpit s úhlopříčkou 12.3 palce a velmi dobře vypadá i středový panel s poměrně originálním designem. Malý volant je opět zploštěný ve spodní i horní části a ve spodní částí čalouněné kůží sedí nezbytné logo GT. Interiér vypadá poměrně zajímavě už u standardních verzí, no varianta GT ho posunula ještě o kousek dál. Co se týče motoru, tak ten je zastoupený výhradně naftovým čtyřválcem 2.0 HDi a žádnou jinou pohonnou jednotku s verzí GT spojit nepůjde. Jedná se o poměrně známý motor, který Peugeot používá například u modelu 308 GT a 308 SW GT.

Peugeot 3008 GT: Ne zrovna ostrá, ale i tak velmi hezká specifikace se silným naftovým motoremPeugeot 3008 GT: Ne zrovna ostrá, ale i tak velmi hezká specifikace se silným naftovým motorem

Tento motor je naladěný na hezkých 132 kW (180 koní) a dosahuje mohutného točivého momentu 400 Nm, takže o dostatečnou dynamiku určitě nebude nouze. Peugeot prozatím bohužel nezveřejnil konkrétní technická data v oblasti dynamiky, nicméně zrychlení z 0-100 km/h odhadujeme na hodnotu okolo 9 sekund (308 GT se stejným motorem umí tento sprint za 8.6 sekundy) a maximální rychlost se pravděpodobně přehoupne přes 200 km/h. Poháněna budou pouze přední kola (Peugeot 3008 nemá pohon všech kol vůbec v nabídce) a přenos výkonu na silnici obstará šestistupňová automatická převodovka s možností řazení pádly pod volantem. Oficiální představení této novinky veřejnosti proběhne na autosalonu v Paříži a zde bude k dispozici i víc konkrétních informací o dynamice nebo například dostupnosti a cenách. V poslední době se poměrně často mluví o ještě ostřejší verzi GTi, takže je dost možné, že 3008 GT je pouhým předskokanem a že se z dílen Peugeotu dočkáme opravdu sportovního SUV.

Peugeot 3008 GT: Ne zrovna ostrá, ale i tak velmi hezká specifikace se silným naftovým motoremPeugeot 3008 GT: Ne zrovna ostrá, ale i tak velmi hezká specifikace se silným naftovým motorem

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Peugeot 3008 GT: Ne zrovna ostrá, ale i tak velmi hezká specifikace se silným naftovým motorem


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.