Přeposlat Modernizace pro Maserati Quattroporte: Lehce přepracovaný design a modernější technika

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Modernizace pro Maserati Quattroporte: Lehce přepracovaný design a modernější technika

21.06.2016 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Luxusní italský sedan Maserati Quattroporte prodělal decentní facelift, který se sice designu moc nedotkl, ale v oblasti techniky přinesl zajímavé novinky. Zlepšila se aerodynamika, z čehož vyplývá i nižší spotřeba paliva a vyšší maximální rychlost.

Modernizace pro Maserati Quattroporte: Lehce přepracovaný design a modernější technika

Luxusní sedan Maserati Quattroporte je s námi v aktuální generaci již od roku 2013, takže právě představený facelift značí polovinu jeho životního cyklu. Nepatrně se změnil i design, ale technická stránka věci byla upravena ještě víc a posunula tak Quattroporte blíž k současným moderním konkurentům. Začneme ale jako vždy designem, a to přední částí, kde jsou změny nejvíc patrné. Přední světlomety jsou pořád poměrně ostře řezané, ale mají novou grafiku a jsou mírně protažené, takže dávají Quattroporte ještě zajímavější výraz. To samé platí také pro přepracovanou, o něco hranatější masku chladiče s širšími a podstatně výraznějšími lamelami, přičemž iluze otevřené tlamy je zde opravdu takřka dokonalá. Lehkého přepracování se dočkal i přední nárazník. Na zádi se toho moc nezměnilo a snad jenom kulatější koncovky výfuku stojí za zmínku. Koncová světla mají stejnou grafiku, pořád jsou spojena chromovanou dekorační linkou a na svém místě je také decentní spoiler integrovaný do víka zavazadelníku.

Modernizace pro Maserati Quattroporte: Lehce přepracovaný design a modernější technikaModernizace pro Maserati Quattroporte: Lehce přepracovaný design a modernější technika

Tradiční detaily, jako například tři klasické průduchy za předními koly, jsou pořád stejné. V oblasti přední části musíme zmínit i nový systém Air Shutter, který se nachází mezi maskou a chladičem a který se stará o otevírání a uzavírání průduchů v masce za účelem zlepšení aerodynamického odporu. Ten by měl být lepší až o 10 % a spolu s ním se zlepšila také maximální rychlost. Do nabídky výbav přibyly varianty s označením GranLusso a GranSport, které se vyznačují vysokou mírou individualizace, a u druhého jmenovaného si lze dopřát například 21 palcová litá kola Titano nebo venkovní karbonový paket. První jmenovaný paket je zaměřený spíše na komfort a pro nejvýše postavenou verzi GTS jsou oba pakety bez příplatku. Několik novinek se dostalo i do interiéru a na první pohled je patrná hlavně moderněji vypadající palubní deska a lehce přepracovaný středový panel s 8.4 palcovým dotykovým displejem. Ten už nemá podpůrná ovládací kolečka po stranách a pod ním sedí ovládání klimatizace. Nový displej by měl vylepšit hlavně zážitek z používání palubního systému, protože nabídne rychlejší odezvu na dotyk a vylepšenou grafiku.

Modernizace pro Maserati Quattroporte: Lehce přepracovaný design a modernější technikaModernizace pro Maserati Quattroporte: Lehce přepracovaný design a modernější technika

Multimediální systém samozřejmě zvládne spolupracovat s dnešními chytrými mobilními telefony, a to prostřednictvím rozhraní Apple CarPlay nebo Android Auto. Za zmínku určitě stojí i rozsáhlý zástup různých asistentů a pomocníků, kteří jsou v dnešní době v této třídě samozřejmostí a vzpomenout bychom měli hlavně hlídání jízdního pruhu, nouzové brzdění nebo tempomat s funkcí stop&go. Za příplatek je možné dopřát si kamery vytvářející obraz okolo celého vozu, takže parkování bude hračkou a v Maserati samozřejmě mysleli i na příjemnou atmosféru na palubě. Tu navodí, kromě kvalitních, luxusních materiálů, také senzor hlídající kvalitu vzduchu. Nyní se můžeme přesunout k motorům, kde se toho moc nezměnilo a tu nejméně zajímavou část tvoří naftová verze. Ta je osazena šestiválcem o zdvihovém objemu 3.0 litru, který je naladěný na 202 kW (275 koní) a 600 Nm. Dále už je to naštěstí mnohem a mnohem lepší, přičemž už základní varianta s přeplňovaným vidlicovým šestiválcem o výkonu 258 kW (351 koní) a 500 Nm vypadá skvěle.

Modernizace pro Maserati Quattroporte: Lehce přepracovaný design a modernější technikaModernizace pro Maserati Quattroporte: Lehce přepracovaný design a modernější technika

Právě tato verze se dočkala mírného navýšení výkonu, a to konkrétně o 15 kW. Silnější varianta tohoto motoru pak nabídne 302 kW (411 koní), 550 Nm točivého momentu a vrchol nabídky tvoří opět přeplňovaný vidlicový osmiválec původem od Ferrari. Tento motor o zdvihovém objemu 3.8 litru je naladěný na 390 kW (530 koní), 710 Nm a zvládne rozjet Quattroporte z klidu na 100 km/h za 4.7 sekundy. Maximální rychlost této verze pak čítá vysokých 310 km/h. Poháněna jsou buď zadní, nebo všechna kola (označení Q4) a přenos výkonu na silnici obstarává osmistupňová automatická převodovka ZF. Zmínit bychom měli také elektronicky ovládané tlumiče Skyhook a perfektní rozložení hmotnosti mezi nápravami v poměru 50:50, díky čemuž můžeme čekat velmi dobré jízdní vlastnosti a vůbec nepochybujeme o tom, že bude Quattroporte patřit jízdně opět na špičku své třídy. Prodej novinky začne ještě v průběhu tohoto měsíce, takže pokud máte o modernizované Quattroporte zájem, informujte se u dealerů.

Modernizace pro Maserati Quattroporte: Lehce přepracovaný design a modernější technikaModernizace pro Maserati Quattroporte: Lehce přepracovaný design a modernější technika

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Modernizace pro Maserati Quattroporte: Lehce přepracovaný design a modernější technika


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.