Přeposlat Renault Clio prodělal facelift, dostal motor dCi 110 a luxusní verzi Initiale Paris

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Renault Clio prodělal facelift, dostal motor dCi 110 a luxusní verzi Initiale Paris

16.06.2016 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Jeden z nejpopulárnějších automobilů ve třídě malých vozů, Renault Clio, si prošel decentním faceliftem, který přináší poměrně zajímavé novinky. Kromě silného naftového motoru se můžou budoucí zájemci těšit i na luxusní verzi Initiale Paris.

Renault Clio prodělal facelift, dostal motor dCi 110 a luxusní verzi Initiale Paris

Clio patřilo ve své třídě vždy k těm nejvíce populárním modelům, protože v sobě mixuje atraktivní design, hravé jízdní vlastnosti a poměrně prostorný interiér. Prozatím poslední generace, která se začala prodávat v roce 2012, na tom nebyla jinak a tento model vlastně odstartoval současný designový směr Renaultu. Po čtyřech letech služby byl tedy mírný facelift pouhou otázkou času a ten je tedy konečně tady, přičemž po stránce designu se toho moc nezměnilo. Čekalo se na to, zda Renault sáhne po předních světlometech s LED ,,kly“, jako u modelů Mégane a Talisman, nicméně tak se nestalo a tento mírně výstřední prvek tak zůstal Cliu zapovězený. Možná je to i dobře, protože kdo ví, jak by tato světla vypadala na poměrně malém hatchbacku. Přední světlomety ale mají novou grafiku a s trochou představivosti v nich lze tyto ,,kly“ najít, protože to vypadá, že je Renault zakomponoval přímo do nich. Přední maska je nepatrně masivnější a přepracování se dočkal i přední nárazník, který nyní působí podstatně dynamičtějším a modernějším dojmem.

Renault Clio prodělal facelift, dostal motor dCi 110 a luxusní verzi Initiale ParisRenault Clio prodělal facelift, dostal motor dCi 110 a luxusní verzi Initiale Paris

Profil zůstal víceméně stejný, což platí i pro zadní dveře s klikami integrovanými do sloupku a v zadní části si lze všimnout koncových světel s přepracovanou grafikou. Zadní nárazník byl také lehce přepracovaný a celkově musíme podotknout, že to Cliu i po všech těch letech opravdu sluší a pořád patří mezi nejatraktivnější modely ve své třídě. Mezi novinky lze zařadit také několik nových designů litých kol a rozrostení barevné palety o čtyři odstíny (Iron Blue, Titanium Grey, Mars Red a Arctic White). Zmínit bychom měli také možnost pořídit si světla složená kompletně z LEDek, která Renault nazývá Pure Vision a která byla až doposud dostupná pouze pro větší modely. Je hezké, že jsou LED světlomety dostupné čím dál častěji i pro menší vozy a toto jejich nasazování i do levnějších vozů by je mohlo v blízké budoucnosti učinit ještě dostupnějšími. Nyní se můžeme přesunout do interiéru, kde se toho nijak moc nezměnilo, ale několik novinek se samozřejmě dostalo i sem. Renault zmiňuje hlavně kvalitnější dílenské zpracování a lepší materiály, což si určitě zaslouží pochvalu, protože příjemné prostředí uvnitř vozu je samozřejmě nesmírně důležité.

Renault Clio prodělal facelift, dostal motor dCi 110 a luxusní verzi Initiale ParisRenault Clio prodělal facelift, dostal motor dCi 110 a luxusní verzi Initiale Paris

Rozložení interiéru je pořád stejné, takže palubní deska obsahuje dva analogové budíky, mezi kterými sedí podlouhlý displej a na středovém panelu najdeme ovládání audia, klimatizace a případně i barevný dotykový displej multimediálního systému. Na výběr budou hned dva systémy pojmenované R-Link Evolution a Media Nav Evolution, přičemž oba systémy v sobě obsahují i navigaci. Ve standardu bude modernizované Clio vybaveno technologií R&Go, což je vlastně synchronizace se smartphonem, prostřednictvím jehož displeje pak bude možné ovládat palubní systém. Nejlépe na tom bude samozřejmě luxusní verze s označením Initiale Paris, která bude pro Clio dostupná vůbec poprvé. Tato varianta nabídne kožené čalounění, již zmíněné světlomety Pure Vision, parkovací kameru s asistentem a dokonce i prémiové audio systém od společnosti BOSE. Rozsáhlé možnosti personalizace v oblasti různých barev pak bude samozřejmostí. Několik novinek se událo také v oblasti motorů, přičemž tou největší je příchod naftového čtyřválce 1.5 dCi.

Renault Clio prodělal facelift, dostal motor dCi 110 a luxusní verzi Initiale ParisRenault Clio prodělal facelift, dostal motor dCi 110 a luxusní verzi Initiale Paris

Ten je naladěný na 81 kW (110 koní) a bude se tak jednat o nejsilnější naftový motor v nabídce, protože u současné verze má nejvýkonnější naftový motor 66 kW (90 koní – dCi 90). Tato verze bude k dispozici i nadále a to platí také pro všechny ostatní motory v podobě jednotek dCi 75, 1.2 16V 75, TCe 90 a TCe 120. Posledně jmenovaný motor, tedy přeplňovaná dvanáctistovka o výkonu 88 kW (120 koní), bude nově dostupná i se šestistupňovou manuální převodovkou. To určitě uvítá řada řidičů, protože v současné době je možné tento motor pořídit pouze s automatickou šestistupňovou převodovkou EDC. Ta sice není špatná, ale malý, lehký hatchback s poměrně silným motorem a hravými jízdními vlastnostmi si o klasický manuál vyloženě říká a očekáváme, že se prodeje Clia s tímto motorem a manuálem proti současné verzi s automatem zlepší. Zatím se přesně neví, kolik bude modernizované Clio stát a jsme velmi zvědaví hlavně na cenu luxusní verze Initiale Paris, která určitě nebude nízká. Prodej odstartuje v průběhu léta tohoto roku.

Renault Clio prodělal facelift, dostal motor dCi 110 a luxusní verzi Initiale ParisRenault Clio prodělal facelift, dostal motor dCi 110 a luxusní verzi Initiale Paris

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Renault Clio prodělal facelift, dostal motor dCi 110 a luxusní verzi Initiale Paris


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.