Přeposlat Renault Twingo GT má 110 koní, šestistupňový manuál a pohon zadních kol

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Renault Twingo GT má 110 koní, šestistupňový manuál a pohon zadních kol

09.06.2016 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Renault ukázal první fotografie malého Twinga ve specifikaci GT, které se oficiálně představí veřejnosti na Festivalu rychlosti v anglickém Goodwoodu. Není to sice žádný extrémně ostrý hatchback, ale i tak stojí tato malá nákupní taška s pohonem zadních kol za pozornost.

Renault Twingo GT má 110 koní, šestistupňový manuál a pohon zadních kol

Renault Twingo současné generace se prodává od roku 2014 a hlavní zbraní tohoto malého městského vozítka je v jeho koncepci, protože má pohon zadních kol. To není v této třídě vůbec obvyklé a Twingo je tak poměrně unikátní stroj, který boduje mrštností a povedenými jízdními vlastnosti. Koncepce pohonu zadních kol si o nějakou tu ostřejší verzi vyloženě říká a o rychlém Twingu se navíc už nějakou tu dobu mluví, takže to byla pouze otázka času. V současné době lze nové Twingo pořídit s motory SCe 70 nebo TCe 90, přičemž ono číslo značí počet koní a druhý jmenovaný motor je tomuto malému městskému vozu velmi příjemným společníkem. Varianta GT je pochopitelně ještě výkonnější, ale určitě to s výkonem nepřehání a dalo by se říct, že ho má tak akorát. Není to v žádném případě ostrý hatchback a s přimhouřeným okem lze o Twingu GT prohlásit, že je to zkrátka rychlejší a o něco sportovnější varianta klasického modelu. Pokud jste čekali něco podobného staršímu Twingu RS s fantastickou, točivou šestnáctistovkou o výkonu 133 koní, tak vás bohužel musíme zklamat, protože nové Twingo GT jde směrem přeplňování a malého objemu.

Renault Twingo GT má 110 koní, šestistupňový manuál a pohon zadních kolRenault Twingo GT má 110 koní, šestistupňový manuál a pohon zadních kol

To mu samozřejmě nevyčítáme, protože tak se to v dnešní době zkrátka dělá, ale na původní Twingo RS zkrátka vzpomínáme s nostalgickou slzou v oku. Na druhou stranu, označení novinky je GT, nikoliv RS, takže místo pro ještě výkonnější a opravdu ostrou verzi tu teoreticky pořád je. V oblasti designu to Twingu GT nesmírně sluší a hned na první pohled zaujme hlavně tmavá příď. Světlomety mají černý podklad a ve stejné barvě je vyvedený také znak Renaultu a dvě lišty táhnoucí se směrem od něj až ke světlometům, které jsou normálně chromované (k dispozici ale bude i standardní znak a lišty v chromu). Speciální oranžový lak s označením Piment Orange na okolních obrázcích je vyhrazený výhradně pro tuto variantu, nicméně specifikaci GT si bude možné dopřát i s klasickými odstíny (Lunaire Grey, Profond Black a Glacier White). Na zádi má své místo plastový difuzor a dvě koncovky výfuku, přičemž samozřejmě nechybí ani decentní stříška nad zadním sklem. Celkový design hezky dolaďují rychlé pruhy na střeše a po bocích karoserie, stejně tak jako stylová litá kola o průměru 17 palců.

Renault Twingo GT má 110 koní, šestistupňový manuál a pohon zadních kolRenault Twingo GT má 110 koní, šestistupňový manuál a pohon zadních kol

Do interiéru Twinga GT nás Renault bohužel prozatím nahlédnout nenechal, ale i zde by měly být prvky podtrhující jeho sportovnější charakter. Rozložení zůstane s největší pravděpodobností stejné, jako u standardní verze a můžeme tak očekávat nekomplikovaný a přímočarý interiér s pouze nezbytnými a důležitými prvky. Uvnitř je standardní Twingo docela hravé a ergonomicky dobře zvládnuté, takže v tomto ohledu určitě nenastanou žádné problémy. Možnost pořídit si různé bezpečnostní asistenty nebo pomocníky samozřejmě chybět nebude (asistent rozjezdu do kopce nebo systém hlídání jízdního pruhu). Nyní se můžeme přesunout k motoru, který má tři válce, přeplňování, disponuje zdvihovým objemem 898cc  a je to vlastně stará známá jednotka TCe 90. Její výkon byl ale nepatrně navýšený, takže v modelu GT nemá tato devítistovka standardních 66 kW (90 koní) a 135 Nm, ale 81 kW (110 koní) a 170 Nm točivého momentu. To je na takto lehké a malé auto vcelku slušné a dynamika by měla být velmi slušná, nicméně v této oblasti Renault bohužel prozatím nic nezveřejnil.

Renault Twingo GT má 110 koní, šestistupňový manuál a pohon zadních kolRenault Twingo GT má 110 koní, šestistupňový manuál a pohon zadních kol

Můžeme se ale odpíchnout od standardní verze s motorem TCe 90, která se zvládne rozjet z klidu na 100 km/h za 10.4 sekundy a umí dosáhnout maximální rychlosti 165 km/h. Varianta GT by měla být nepatrně rychlejší a očekáváme sprint z 0-100 km/h za 10 nebo i méně sekund. Předchozí verze GT (ještě s pohonem předních kol) s výkonem 74 kW (100 koní) uměla tuto disciplínu za 9.8 sekundy. Proti standardním verzím by měla mít tato rychlejší varianta také lepší a ,,sportovnější“ jízdní vlastnosti, protože má nepatrně snížený podvozek, tužší tlumiče a jinak naladěný systém ESP, který by neměl zbytečně zasahovat do řízení. Výkon pochopitelně míří přímo na zadní kola, a to prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky. Zatím není úplně jasné, kdy se Renault Twingo GT dostane do prodeje ani kolik bude stát, ale tyto informace se určitě včas dozvíme. Oficiální představení veřejnosti proběhne na již zmíněném Festivalu rychlosti v Goodwoodu.

Renault Twingo GT má 110 koní, šestistupňový manuál a pohon zadních kolRenault Twingo GT má 110 koní, šestistupňový manuál a pohon zadních kol

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Renault Twingo GT má 110 koní, šestistupňový manuál a pohon zadních kol


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.