BMW


Přeposlat BMW M3 30 Jahre Edition: Slavné eMko slaví 30 let existence

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

BMW M3 30 Jahre Edition: Slavné eMko slaví 30 let existence

02.06.2016 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Německé vrtulky opět slaví a tento rok je to již 30 let, co se mezi nás dostal legendární ostrý sedan BMW M3. K tomuto výročí vznikla speciální edice příhodně pojmenovaná 30 Jahre Edition, která nabídne vyšší výkon, speciální barvu a omezenou výrobu čítající pouhých 500 kusů.

BMW M3 30 Jahre Edition: Slavné eMko slaví 30 let existence

Sportovní divize M a její mateřská automobilka BMW mají již druhý z posledních třech let důvod k oslavě, protože po loňském výročí 30 let od vzniku BMW M5 přišla řada i na menší verzi M3. Ta se stala za těch 30 let opravdovou ikonou ostrých sedanů a vždy se vyznačovala hlavně perfektně vyladěnými jízdními vlastnostmi, což platí prakticky pro všechny generace. První generace (E30) se ukázala světu v roce 1985 na autosalonu ve Frankfurtu a sériová varianta dorazila do prodeje o rok později. Tato edice vypadá na první pohled úplně stejně, jako tradiční M3 poslední generace, nicméně ono tmavé provedení na okolních obrázcích je speciální a nejde k normální verzi přikoupit. Tato šedo-modrá metalíza se jmenuje Macao Blue a původně se jednalo o příplatkovou barvu pro úplně první generaci, takže je to takový dotek minulosti. Designu dále dominují krásná kovaná kola o průměru 20 palců s deseti dvojitými paprsky, zpoza kterých prosvítají žluté třmeny mohutných kotoučových brzd. Zadní pneumatiky mají rozměry 285/30.

BMW M3 30 Jahre Edition: Slavné eMko slaví 30 let existenceBMW M3 30 Jahre Edition: Slavné eMko slaví 30 let existence

Na přídi má své místo tradiční maska chladiče s protaženými světlomety a sportovně střižený nárazník s výraznými průduchy. Na zádi jsou po stranách difuzoru uloženy čtyři koncovky výfuku, které jsou vyvedené v černém chromu a to velmi dobře ladí se speciální barvou Macao Blue. Klasické znáčky divize M pak samozřejmě vpředu ani vzadu nechybí. V BMW použili na této limitované edici spoustu karbonu a tento materiál najdeme například na předním splitteru, zpětných zrcátcích nebo zadním difuzoru. Jako celek není tato limitovaná edice nijak extrémně výrazná a bez problémů ji lze zaměnit za standardní verzi, ale v interiéru už tato záměna nehrozí. Ihned po nastoupení vás totiž přivítá nápis 30 JAHRE M3 a jeden určitě nemusí být rodilým němcem, aby si to přeložil. Tento nápis pak najdeme i na palubní desce a dokonce i na integrovaných hlavových opěrkách sedadel. Ta mají výrazné boční vedení a měla by tak podržet tělo i při ostré jízdě. Sedadla jsou potažena kůží Merino a k dispozici jsou v bílo-šedé nebo modro-šedé barevné kombinaci.

BMW M3 30 Jahre Edition: Slavné eMko slaví 30 let existenceBMW M3 30 Jahre Edition: Slavné eMko slaví 30 let existence

Za příplatek je pak k dispozici čalounění kůží Silverstone a ani v interiéru si výrobce neodpustil použití karbonu. Před řidičem sedí trojramenný volant, tradiční palubní deska s dvojicí analogových budíků a o bezpečnost se starají pásy vyvedené v barvě znaku divize M. Nyní se můžeme přesunout k motoru, který je sice stejný, jako ve standardním modelu M3, ale dostal mírnou výkonnostní injekci. Zadní kola této limitované edice tedy roztáčí dvakrát přeplňovaný řadový šestiválec o zdvihovém objemu 3 litry, který je naladěný na 331 kW (450 koní) a to je o 14 kW víc, než u standardní a běžně dostupné verze. Toto navýšení výkonu má na svědomí paket Competition, který je u této edice součástí standardní výbavy. Součástí výbavy je dále adaptivní podvozek a diferenciál Active M, který se postará o dokonalé jízdní vlastnosti. Řidič má na výběr tři jízdní módy (Comfort, Sport a Sport +) a ještě bychom měli zmínit, že součástí standardní výbavy jsou také karbon-keramické brzdy. Dalo by se tedy říct, že 30 Jahre Edition je emTrojka napěchovaná až po střechu různou příplatkovou výbavou.

BMW M3 30 Jahre Edition: Slavné eMko slaví 30 let existenceBMW M3 30 Jahre Edition: Slavné eMko slaví 30 let existence

Tak tomu skutečně je a v oblasti převodovky dá BMW potencionálním zákazníkům na výběr. Zadní kola může roztáčet buď klasický, šestistupňový manuál, nebo sedmistupňový automat. Ten je samozřejmě rychlejší, než manuál a s touto převodovkou se 30 Jahre Edition zvládne rozjet z klidu na 100 km/h za rovné 4 sekundy. S manuální převodovkou trvá stejná disciplína 4.2 sekundy a v obou případech se tato edice proti svému standardnímu sourozenci zlepšila o jednu desetinu sekundy. Jak jsme se již zmínili, tato limitovaná edice vznikne v pouhých 500 kusech a příplatek proti standardní verzi M3 s paketem Competition je značných 10 000 euro (cca 270 tisíc Kč). Není to málo, ale vzhledem k omezené produkci a kultovnímu statusu sedanu M3 se dá čekat, že se bude jednat o vyhledávaný automobil a že na ceně jen tak neztratí.

BMW M3 30 Jahre Edition: Slavné eMko slaví 30 let existenceBMW M3 30 Jahre Edition: Slavné eMko slaví 30 let existence

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku BMW M3 30 Jahre Edition: Slavné eMko slaví 30 let existence


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.