Přeposlat Renault Clio R.S.16 je koncept s motorem a převodovkou z Méganu R.S. 275 Trophy-R

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Renault Clio R.S.16 je koncept s motorem a převodovkou z Méganu R.S. 275 Trophy-R

31.05.2016 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Sportovní divize francouzského Renaultu slaví čtyřicet let od založení a k této příležitosti si v Renaultu nadělili vskutku velmi zajímavý koncept. Ten se jmenuje Clio R.S.16 a jedná se o jeden z nejdrsnějších ostrých hatchbacků, jaký si může člověk představit.

Renault Clio R.S.16 je koncept s motorem a převodovkou z Méganu R.S. 275 Trophy-R

O Renaultu Clio R.S. by se daly popsat stohy papíru, protože se jedná o slavný a velmi populární ostrý hatchback, který prošel v poslední generaci velkou obměnou. Bohužel, ne všechny změny byly k lepšímu, a zatímco předchozí generace s točivým atmosférickým dvoulitrem o výkonu 200 koní je dnes takřka kultovním vozem, prozatím poslední generaci s foukanou šestnáctistovkou se takové pocty nedostalo. Výkon sice nebyl špatný, jízdní projev také ne, ale nutnost automatické převodovky a ne úplně ideální charakter přeplňovaného motoru způsobilo, že Clio R.S. poslední generace tak trochu zapadlo mezi konkurenty. Fiesta ST i Peugeot 208 GTi nabízejí stejné, ne-li lepší zážitky za nižší cenu a s lepšími převodovkami, takže poslední Clio R.S. určitě nebylo takovou trefou do černého, jako verze s atmosférickým motorem. Všichni fanoušci ostrého Clia začali hlasitě volat po manuální převodovce a Renault to nyní vyslyšel. Má to ale několik háčků a tím největším je, že se jedná pouze o koncept a vůbec není jasné, jestli se třeba nějaká malá série dostane někdy do výroby.

Renault Clio R.S.16 je koncept s motorem a převodovkou z Méganu R.S. 275 Trophy-RRenault Clio R.S.16 je koncept s motorem a převodovkou z Méganu R.S. 275 Trophy-R

Šeptá se o edici čítající 500 kusů, nicméně je to pouze nepotvrzená spekulace. Na druhou stranu vůbec nepochybujeme o tom, že by byla jakákoliv edice vmžiku rozprodaná, protože se jedná o vskutku extrémně zajímavý ostrý hatchback. Jako základ mu samozřejmě posloužilo standardní Clio R.S., nicméně to je tak všechno a zbytek si tento koncept vzal z většího modelu Mégane R.S. 275 Trophy-R. Navzdory označení R.S.16, které evokuje spíše použití šestnáctistovky ze standardního Clia R.S., je pod kapotou velký přeplňovaný dvoulitr právě z Méganu a lze tak očekávat naprosto nekompromisní dynamické schopnosti. Na techniku se ale podíváme až později a začneme jako vždy vzhledem, který se také velmi povedl. Přídi dominuje sportovní nárazník a výrazné světlomety složené kompletně z LEDek a už při pohledu zepředu je hezky patrné, že je tento koncept o něco širší, než standardní verze. Tak tomu skutečně je a svalnaté a lehce vytažené blatníky rozšířily karoserii o 60 mm, takže Clio R.S.16 vypadá podstatně dynamičtěji a drsněji.

Renault Clio R.S.16 je koncept s motorem a převodovkou z Méganu R.S. 275 Trophy-RRenault Clio R.S.16 je koncept s motorem a převodovkou z Méganu R.S. 275 Trophy-R

Tomu určitě napomáhá také mohutné přítlačné křídlo (pochází ze závodního speciálu Clio Cup) usazené nad zadním sklem a dvě velké koncovky výfuku (Akrapovič) uložené po stranách velkého difuzoru. Ono přítlačné křídlo vyprodukuje v rychlosti 200 km/h přítlak odpovídající hmotnosti 40 kg, takže to není jenom módní doplněk, ale plně funkční věc. Zmínit bychom měli také černá litá kola o průměru 19 palců, zpoza kterých prosvítají červené třmeny kotoučových brzd pocházejících z již zmíněného Méganu R.S. 275 Trophy-R. Z něho si tento koncept dále vzal chlazení, převodovku a dokonce i přední nápravu. Do interiéru nás Renault bohužel nahlédnout nenechal, ale měly by zde být pouze ty nejnutnější věci, jako například skořepinové sedačky nebo šestibodové bezpečnostní pásy. Nedůležité věci, jako je například klimatizace nebo zadní sedadla, zde nenajdeme. Jedná se tak pravděpodobně o první pětidveřový hatchback bez zadních sedadel. Přední kola roztáčí výše zmíněný přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec naladěný na 201 kW (275 koní) a 360 Nm, což jsou vzhledem k velikosti Clia velmi zajímavé parametry.

Renault Clio R.S.16 je koncept s motorem a převodovkou z Méganu R.S. 275 Trophy-R

Renault bohužel dynamické schopnosti prozatím neupřesnil, nicméně Mégane R.S. 275 Trophy-R se s tímto motorem umí rozjet z klidu na 100 km/h za 5.8 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 255 km/h. Clio R.S.16 by tak mělo být ještě dynamičtější a mezi produkty divize Renault Sport se určitě zařadí mezi ty nejrychlejší a nejostřejší kousky vůbec. Převodovka je zastoupena šestistupňovým manuálem a kromě čtyřicetiletého výročí založení divize Renault Sport oslavuje tento koncept ještě jednu událost. Tou je návrat Renaultu do závodů Formule 1, kde má tato francouzská automobilka po nějaké době opět svůj tovární tým. Jak bylo již několikrát řečeno, Clio R.S. 16 je pouhý koncept a nikdo prozatím nepotvrdil, jestli nějaká limitovaná série vůbec vznikne a je tak dost dobře možné, že zůstane pouze u prototypu. Byla by to ale určitě škoda, protože tento vpravdě nekompromisní model by mohl Cliu R.S. vrátit jeho lehce zašlou slávu. Premiéru si tento hatchback odbyl na velké ceně ve slavném Monaku a k vidění bude i na Festivalu rychlosti v Goodwoodu.

Renault Clio R.S.16 je koncept s motorem a převodovkou z Méganu R.S. 275 Trophy-R

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Renault Clio R.S.16 je koncept s motorem a převodovkou z Méganu R.S. 275 Trophy-R


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.