Přeposlat Peugeot 3008 druhé generace: Už ne rodinný crossover, ale klasické SUV

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Peugeot 3008 druhé generace: Už ne rodinný crossover, ale klasické SUV

26.05.2016 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Francouzská automobilka Peugeot představila druhou generaci modelu 3008, přičemž novinka se posunula ze třídy rodinného crossoveru mezi klasická SUV. Pojďme se tedy podívat, co tento na první pohled velmi líbivý automobil nabídne.

Peugeot 3008 druhé generace: Už ne rodinný crossover, ale klasické SUV

Původní Peugeot 3008 byl jakýmsi hybridem mezi rodinným MPV, městským crossoverem a SUV a co si budeme povídat, moc krásy zrovna nepobral. Trochu zvláštně střižená, nafouklá karoserie zkrátka nepřitahovala moc pozornosti, ale zase je jasné, že v provozu toto ošklivé káčátko jen tak nepřehlédnete. Druhá generace tohoto modelu už od experimentů upustila a jedná se o tradiční SUV klasického střihu, které Peugeotu v současné době citelně chybí. Novinka tak bude konkurovat například Renaultu Kadjar, Hondě CR-V nebo VW Tiguan a nutno podotknout, že se mezi svými již zaběhlými konkurenty určitě neztratí. Design se totiž Peugeotu nadmíru povedl a novinka se podle nás zařadí mezi ty nejatraktivnější a nejpřitažlivější vozy typu SUV vůbec. Přídi dominují zajímavě tvarované, ostře řezané světlomety, rozměrná maska chladiče se zajímavou výplní, chromovaným dekorem a masivní nárazník s integrovanými mlhovkami. Světlomety jsou hezky zvýrazněny LEDkami pro denní svícení a ty vytvářejí ve výrazu tohoto nového Peugeotu jakési obočí.

Peugeot 3008 druhé generace: Už ne rodinný crossover, ale klasické SUVPeugeot 3008 druhé generace: Už ne rodinný crossover, ale klasické SUV

Na zádi pak sedí poměrně originálně pojatá koncová světla (jsou kompletně z LEDek) zasahující až do boku karoserie, výrazná hrana zavazadelníku a difuzor s integrovanými koncovkami výfuku. Nejvíc to novince sluší při pohledu z profilu, kdy vynikne dynamický zadní sloupek, zajímavě vypadající linka vycházející z předních světel a lehce vytažené blatníky. Ochranné plasty okolo celé karoserie pak samozřejmě neschází. Celkově působí Peugeot 3008 vcelku originálním, líbivým dojmem a určitě nezapadne v šedi tradičních SUV. Novinka je postavena na platformě EMP2 a proti svému předchůdci by měla být podstatně lehčí, přičemž v oblasti rozměrů pak zase lehce narostla. Délka karoserie čítá 4447 mm, šířka je 1840 mm a výška se zastavila na hodnotě 1624 mm. Rozvor náprav je 2675 mm a světlá výška tohoto modelu se vyšplhala na 219 mm, takže lehčí terén by neměl být žádný problém. Zavazadlový prostor má v základní konfiguraci objem 520 litrů a po sklopení zadních sedaček naroste až na hezkých 1580 litrů. Nyní se přesuneme do interiéru, který vypadá také zajímavě a působí lehce futuristickým dojmem.

Peugeot 3008 druhé generace: Už ne rodinný crossover, ale klasické SUVPeugeot 3008 druhé generace: Už ne rodinný crossover, ale klasické SUV

Jeho dominantu tvoří originální volant se zvýrazněnými úchyty a zploštěnou spodní i horní částí. Většinou bývá zploštěná pouze spodní část, nicméně v Peugeotu zřejmě usoudili, že už to vyšlo z módy a pro jistotu tak udělali plochou spodní i hodní část. Jaký to má smysl, sice nevíme, ale nevypadá to úplně nejhůř a nejdůležitější samozřejmě je, jak se bude takový volant držet. Za volantem sedí velký displej s úhlopříčkou 12.3 palce suplující palubní desku a druhý displej se pak nachází na vrcholu středového panelu (ten je dotykový a má 8 palců). Středový panel hezky odděluje prostor pro řidiče od prostoru spolujezdce a v interiéru najdeme kvalitní materiály, jako například kůži nebo chrom. Multimediální palubní systém podporuje synchronizaci s chytrými telefony pomocí technologií CarPlay od Applu a Android Auto od Googlu, takže nový Peugeot 3008 jde s dobou a výbava je příkladně moderní. Co se týče motorů, tak k dispozici bude poměrně široká paleta pohonných jednotek zahrnující jak benzinové, tak naftové motory a základní pohonnou jednotkou je tříválec 1.2 PureTech.

Peugeot 3008 druhé generace: Už ne rodinný crossover, ale klasické SUVPeugeot 3008 druhé generace: Už ne rodinný crossover, ale klasické SUV

Tento přeplňovaný zážehový tříválec nabídne obstojných 96 kW (130 koní) a dá se čekat, že dynamika bude i u této základní verze solidní. Podstatně lépe na tom ale určitě bude přeplňovaná šestnáctistovka 1.6 THP naladěná na 121 kW (165 koní), což vypadá jako taková ideální pohonná jednotka. Nafta samozřejmě chybět nesmí a toto palivo zastupují dva motory, a sice klasické čtyřválce 1.6 HDi a 2.0 HDi. První jmenovaný nabídne výkony 74 nebo 88 kW (100 a 120 koní) a větší čtyřválec 2.0 HDi pak 110 a 132 kW (150 a 180 koní). Nejslabší naftový motor je spojený výhradně s pětistupňovou manuální převodovkou a u výkonnějších motorů bude k dispozici šestistupňový manuál nebo samočinná převodovka s možností řazení pod volantem. Nejvýkonnější benzinová verze 1.6 THP pak bude k dispozici pouze s automatem. Pohon všech kol je ale velkou neznámou a zatím to bohužel vypadá, že nebude, nicméně v horších podmínkách by měl pomoct systém AGC (Advanced Grip Control). Oficiální představení veřejnosti proběhne na autosalonu v Paříži a prodej by měl odstartovat na podzim tohoto roku.

Peugeot 3008 druhé generace: Už ne rodinný crossover, ale klasické SUVPeugeot 3008 druhé generace: Už ne rodinný crossover, ale klasické SUV

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Peugeot 3008 druhé generace: Už ne rodinný crossover, ale klasické SUV


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.