BMW


Přeposlat BMW 1 i 2 dostaly nové motory pro ostré verze M

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

BMW 1 i 2 dostaly nové motory pro ostré verze M

19.05.2016 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Německé BMW vylepšilo svou stávající řadu 1, která dostala nový přeplňovaný šestiválec, a stávající varianty se dočkaly mírné výkonnostní injekce. Nejostřejší verze se nyní jmenuje M140i a nabídne opravdu zajímavé parametry.

BMW 1 i 2 dostaly nové motory pro ostré verze M

Pokud si chcete pořídit nejostřejší malé BMW, v současné době si můžete koupit modely M135i a M235i, což je jejich aktuální označení. To už ale dlouho platit nebude, protože do prodeje se chystají modernizované modely s novým motorem a novým označením (M140i a M240i). Jedničková řada je již klasicky třídveřový nebo pětidveřový hatchback a pod řadou 2 se zase ukrývá elegantní kupé a kabriolet (pod označením Active Tourer pak samozřejmě také rodinné MPV, ale toho se dnešní novinky netýkají). Design se nijak nezměnil a novinky se tentokrát dostaly pouze pod kapotu, takže modernizované BMW řady 1 je pořád sice trochu zvláštně vyhlížející, ale velmi dobře jezdící hatchback s pohonem zadní nápravy. Tato kombinace je v dnešní době stále poměrně unikátní a moc hatchbacků, které by měly pohon zadních kol, na trhu není. Na přídi najdeme velké (až přerostlé) světlomety, typické ledvinky a na zádi pak sedí poměrně originálně pojatá koncová světla.

BMW řad 1 i 2 dostaly nové motory pro ostré verze MBMW řad 1 i 2 dostaly nové motory pro ostré verze M

BMW řady 1 má zkrátka svůj hodně osobitý styl, který se sice každému líbit nemusí, ale určitou přitažlivost mu upřít nelze. Kupé ukryté pod řadou 2 už je o poznání tradičnější a působí o něco více vyrovnaným a uhlazeným dojmem. Na nejostřejší a zároveň i nejzajímavější modely vyladěné divizí M se podíváme až nakonec a začneme těmi obyčejnějšími. Varianta 120i s přeplňovanou čtyřválcovou šestnáctistovkou dostala výkonnostní injekci 5 kW (7 koní) a nyní nabídne 135 kW, tedy 183 koní. Díky nepatrně vyššímu výkonu se mírně zlepšila i dynamika, kdy zvládne novinky zrychlit z 0-100 km/h za 7.1 namísto 7.2 sekundy. Rozdíl je to samozřejmě minimální, nicméně nová verze by měla být i o něco málo úspornější. Stejného posílení se dočkal i přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec ve verzi 125i, která posílila ze současných 160 kW (218 koní) na 165 kW (224 koní). Dynamika je opět o něco lepší a výkonnější verze se zvládne rozjet z klidu na 100 km/h za 6.1 sekundy (současný model to umí za 6.4 sekundy).

BMW řad 1 i 2 dostaly nové motory pro ostré verze MBMW řad 1 i 2 dostaly nové motory pro ostré verze M

Další novinkou je úplně nová varianta s označením 230i, za kterým se ukrývá přeplňovaný dvoulitr naladěný na 185 kW, což je 252 koní. Tato verze nahradí model 228i a nabídne zrychlení z 0-100 km/h za 5.8 sekundy, přičemž se jedná o jakéhosi předskokana nejostřejšího modelu s tradičním označením M. Emko dostane v řadě 1 i 2 kompletně nový přeplňovaný šestiválec se zdvihovým objemem 3 litry. Současné ostré verze jedničky i dvojky mají sice také přeplňovaný třílitrový šestiválec, ale s nepatrně nižšími výkony o hodnotách 240 kW (326 koní) a 450 Nm. Nově se můžeme těšit na porci 250 kW (340 koní) a točivý moment o hodnotě 500 Nm, což je opravdu hezké navýšení. Dynamika je opět o něco lepší a jak BMW M140i, tak M240i se umí rozletět z klidu na 100 km/h za 4.8 sekundy s manuální a 4.6 sekundy s osmistupňovou automatickou převodovkou Steptronic Sport. Kabriolet, který tuto pohonnou jednotku dostal také, je pak o něco málo těžší a tudíž i nepatrně pomalejší (4.9 / 4.7 sekundy).

BMW řad 1 i 2 dostaly nové motory pro ostré verze M

Maximální rychlost se pak ve všech případech zastaví na hranici 250 km/h, kdy zasáhne omezovač. To ale není všechno a všechny tři verze budou dostupné i s pohonem všech kol xDrive, který dynamické schopnosti ještě trochu vylepší. Tyto verze budou dostupné výhradně s osmistupňovou automatickou převodovkou a umí zrychlit z 0-100 km/h za 4.4 sekundy, což už se blíží do kategorie supersportů. Emkové modely s novým motorem tedy nabídnou opravdu parádní dynamické schopnosti a jedná se o jednu z posledních možností, jak si pořídit atraktivní kombinaci velkého šestiválce, pohonu zadních kol a tradiční manuální převodovky, což je druh pomalu na vymření. Tyto ostré verze jsou pak vybaveny také o 10 mm sníženým sportovním podvozkem, posílenou brzdnou soustavou a 18 palcovými koly v M designu. Všechny modernizované modely se do prodeje dostanou v průběhu června tohoto roku, nicméně zatím není jasné, jak na tom budou ceny.

BMW řad 1 i 2 dostaly nové motory pro ostré verze M

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku BMW 1 i 2 dostaly nové motory pro ostré verze M


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.