Přeposlat Abarth 595 dostal facelift a má nyní o 5 koní vyšší výkon

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Abarth 595 dostal facelift a má nyní o 5 koní vyšší výkon

17.05.2016 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Ikonický Fiat 500 patří mezi nejpopulárnější retro stroje posledních let a tento roztomilý italský prcek dostal minulý rok decentní facelift. Nyní si prošla faceliftem i ostrá verze s tradičním označením Abarth, která se pyšní lehkým navýšením výkonu a ještě agresivnějším vzezřením.

Abarth 595 dostal facelift a má nyní o 5 koní vyšší výkon

Pětistovka upravená Abarthem je skvělý ostrý hatchback a v kategorii rychlých nákupních tašek patří na úplnou špičku. V nabídce jsou tři výkonnostní verze, a to klasická varianta, ostřejší model s přídomkem Turismo a nejvýkonnější a nejostřejší varianta Competizione. Zatímco první dva modely dostaly mírně vyšší výkon, nejrychlejší Competizione se bez výkonnostní injekce musel obejít, ale na druhou stranu, nijak výrazně ji ani nepotřeboval. Na techniku se ale podíváme až v závěru a začneme jako vždy vzhledem, který je u Fiatu 500 většinou alfou a omegou. Zatímco standardní Fiat 500 je roztomilé malé autíčko, které je jako stvořené k rozvážení tradičního espressa v nějaké rušné italské metropoli, varianty Abarth působí hodně dychtivě a ostře. Jsou to takové nasupené nákupní tašky, které dávají svůj potenciál hezky najevo už na první pohled. Po faceliftu si lze všimnout výraznější přední části, kde má své místo lehce přepracovaný nárazník a větší světlomety, které dávají novince ještě dramatičtější vzezření.

Abarth 595 dostal facelift a má nyní o 5 koní vyšší výkon

Koncová světla mají přepracovanou grafiku a ani zadní nárazník se lehkému re-designu nevyhnu. Čtyři koncovky výfuku (u takto malého automobilu působí tento prvek lehce komicky) uložené po stranách mohutného difuzoru zůstaly stejné. Fiat 500 se vždy vyznačoval rozsáhlou mírou personalizace a to samé platí také pro ostrou variantu Abarth. K dispozici bude 15 laků karoserie (Modena Yellow, Abarth Red a Iridato White jsou nové) a lehké změny se dotkly i designu vnitřního čalounění. Za zmínku určitě stojí i nová litá kola o průměru 17 palců, která jsou o 7 % lehčí, než dřívější kola a zároveň nabídnou o 50 % lepší chlazení brzd. V rychlosti nahlédneme také do interiéru, který je v oblasti rozložení sice pořád stejný, ale určitě stojí za letmé prozkoumání. Jeho dominantu tvoří krásný trojramenný sportovní volant se zvýrazněnými úchyty a tradičním logem Abarthu, což je pochopitelně škorpión. Samozřejmě nesmí chybět ani sportovní sedačky s výrazným bočním vedením, které by měly podržet tělo i při ostřejší jízdě.

Abarth 595 dostal facelift a má nyní o 5 koní vyšší výkon

Skvěle vypadají i pedály s protiskluzovou povrchovou úpravou a za příplatek bude možné dopřát si karbonové doplňky nebo nový multimediální systém se sedmipalcovým displejem (v základní výbavě má displej úhlopříčku 5 palců). Palubní systém si rozumí s chytrými telefony a podporuje rozhraní Apple CarPlay a Android Auto, takže v současné době dvě největší platformy. Zmínit bychom měli také možnost přikoupit si prémiové audio od společnost Beats. Nyní se můžeme přesunout k motoru, který je u všech tří verzí zastoupený klasickým přeplňovaným čtyřválcem 1.4 T-Jet. V základní verzi je tento příjemný a po všech směrech povedený motor nově naladěný na 107 kW (145 koní) a 206 Nm, což je o 5 koní víc, než doposud (točivý moment zůstal stejný). Prostřední provedení s označením Turismo má také o 5 koní víc a nyní tedy nabídne 123 kW (165 koní) a 230 Nm točivého momentu. U nejostřejší verze pojmenované Competizione se výkon už nijak nezměnil a zůstává tedy u hodnoty 132 kW (180 koní) a 250 Nm.

Abarth 595 dostal facelift a má nyní o 5 koní vyšší výkon

U prvních dvou verzí se tedy dá čekat nepatrné zlepšení v oblasti sprintu z 0-100 km/h a nejostřejší verze Competizione zůstane v oblasti dynamiky stejná. Nabídne tak zrychlení z 0-100 km/h za 6.7 sekundy a maximální rychlost na hranici 225 km/h. Stejné zůstaly i převodovky a všechny varianty mají v základu klasický pětistupňový manuál, přičemž za příplatek si lze pořídit i robotizovanou převodovku s možností řazení pádly pod volantem. K nejostřejší verzi Competizione si lze dále přikoupit paket Performance, který se pyšní hlavně diferenciálem se zvýšenou svorností (Abarth D.A.M) ze speciální verze 695 Biposto. Součástí tohoto paketu jsou i karbonová sedadla a nová litá kola o průměru 17 palců. Ještě bychom měli zmínit, že všechny varianty mají nově na zadní nápravě tlumiče Koni FSD, přičemž verze Competizione je má i vpředu a navíc nabídne výfukovou soustavu Record Monza. Prodej tohoto líbivého a stylového ostrého hatchbacku by měl odstartovat v průběhu června tohoto roku.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Abarth 595 dostal facelift a má nyní o 5 koní vyšší výkon


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.