Přeposlat Citroën C4 Picasso si prošel decentním faceliftem a dostal motor 1.2 PureTech

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Citroën C4 Picasso si prošel decentním faceliftem a dostal motor 1.2 PureTech

12.05.2016 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Populární a poměrně dobře prodávaná dvojice rodinných MPV C4 Picasso a C4 Picasso Grand od francouzského Citroënu se dočkala decentního faceliftu a modernizace. Dvojice bude nově dostupná s přeplňovaným tříválcem PureTech a potěší i přítomnost nového multimediálního systému.

Citroën C4 Picasso si prošel decentním faceliftem a dostal motor 1.2 PureTech

Prozatím poslední generace těchto populárních rodinných MPV přišla na trh před třemi lety a dá se tak čekat, že současný facelift ohlašuje druhou polovinu jejich životního cyklu. Když tento model spatřil před třemi lety světlo světa, zaujal hlavně velmi povedeným, originálním designem a vysokou úrovní praktičnosti. Picasso ve světě občas trochu nudných rodinných vozů určitě nezapadlo a jeho mírně futuristický vzhled zaujme i dnes. Dva tenoučké pásky LEDek na přídi, které jsou zakomponované do chromovaného a notně protaženého znaku Citroënu vypadají pořád originálně a je to právě přední část, která přitahuje nejvíc pozornosti. Právě přední části vozu se modernizace dotkla nejvíc a přepracovaný nárazník jde hezky rozpoznat už na první pohled. Ten je širší a mlhovky jsou orámovány chromovaným dekorem, přičemž rozměrné světlomety pod tenkými LED pásy zůstaly na svém místě. Na zádi už se toho moc nezměnilo a nové jsou vlastně pouze koncová světla s trochu jinou grafikou.

Citroën C4 Picasso dostal decentní facelift a nový motor 1.2 PureTechCitroën C4 Picasso dostal decentní facelift a nový motor 1.2 PureTech

Facelift se pochopitelně dotknul i praktičtější sedmimístné varianty s označením Grand, která má úplně jiná koncová světla a celkově působí o něco usedlejším dojmem. Menší verzi oživuje také nová dvoubarevná střecha a větší zase výrazný stříbrný oblouk v oblasti zadních oken. Nová jsou i litá kola z lehkých slitin (pro menší C4 Picasso), která můžou mít průměr až 17 palců. Nyní se můžeme podívat do interiéru, kde má své místo hlavně nový multimediální systém Connect Nav. Ten obsahuje dotykovou obrazovku s úhlopříčkou 7 palců, přičemž hlavní změna proti starší verzi je v rychlejší odezvě a lepší konektivitě, kdy je možné propojit tento systém s chytrým telefonem. Nad novým multimediálním systémem pak opět sedí 12 palcový displej, který supluje palubní desku a může zobrazovat například navigaci. Interiér je tedy rozvržený stejně, jako u verzí před faceliftem a je všechno možné, jen ne tradiční. Citroën si skoro vždycky potrpěl na trochu jiné interiéry, které nejsou úplně běžné a jejich pojetí je možné buď milovat, nebo nenávidět.

Citroën C4 Picasso dostal decentní facelift a nový motor 1.2 PureTechCitroën C4 Picasso dostal decentní facelift a nový motor 1.2 PureTech

Před řidičem tak sedí pouze volant a palubní deska je uložena v kapličce nad středovým panelem. Na toto rozvržení je nutné si chvíli zvykat, nicméně jakmile se vám to povede, ani vám to nepřijde a naopak si v tom budete libovat. Dobře vypadá i mohutný volant obsypaný ovladači, vedle kterého sedí startovací tlačítko motoru. Jednou z hlavních novinek ve standardní výbavě by měl být bezpečnostní systém, který se stará o to, aby řidič nebyl unavený a dal si včas od řízení pauzu. Nebudou chybět ani ostatní bezpečností systémy, jako je například hlídání mrtvého úhlu nebo hlídání jízdního pruhu. Později by měl být za příplatek k dispozici i nový systém aktivního brzdění. Jedna z dalších novinek se udála v oblasti motorů, kdy budou obě varianty nově dostupné i s přeplňovaným zážehovým tříválcem 1.2 PureTech 130. Je ale otázkou, zda se dostane do prodeje i na našem trhu, protože zatímco ve světě se obě tyto rodinná MPV prodávají i se zážehovými motory, u nás jsou k dispozici pouze se vznětovými.

Citroën C4 Picasso dostal decentní facelift a nový motor 1.2 PureTechCitroën C4 Picasso dostal decentní facelift a nový motor 1.2 PureTech

Kromě základního čtyřválce 1.6 HDi o výkonu 73 kW (100 koní) a 254 Nm je možné sáhnout jak po jeho výkonnější variantě naladěné na 88 kW (120 koní) a 300 Nm, tak po dvoulitrovém HDi o výkonu 110 kW (150 koní) a 370 Nm. Jsou to bez debat povedené motory, ale ne každý chce nebo potřebuje naftový motor a v tom případě jste měli u C4 Picassa smůlu (na našem trhu), protože benzinovou jednotku prostě v nabídce nenajdete. Snad se to tedy s tímto faceliftem změní, protože přeplňovaný tříválec 1.2 PureTech patří mezi nejlepší jednotky ve třídě maloobjemových přeplňovaných motorů a určitě by jak menší, tak větší variantě C4 Picassa zvládl udělit obstojnou dynamiku. Tento motor disponuje hezkým výkonem 96 kW (130 koní) a točivým momentem o hodnotě 230 Nm, což jsou více, než slušné parametry. Navíc se jedná o poměrně úspornou jednotku, se kterou není problém jezdit se slušnou spotřebou. U těchto modernizovaných rodinných MPV bude PureTech dostupný výhradně s automatickou šestistupňovou převodovkou. Jak menší C4 Picasso, tak jeho větší sourozenec Grand C4 Picasso se začnou v Evropě prodávat v průběhu června tohoto roku.

Citroën C4 Picasso dostal decentní facelift a nový motor 1.2 PureTechCitroën C4 Picasso dostal decentní facelift a nový motor 1.2 PureTech

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Citroën C4 Picasso si prošel decentním faceliftem a dostal motor 1.2 PureTech


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.