Přeposlat Golf GTI má již 40 let a Volkswagen si k tomuto výročí nadělil limitovanou edici Clubsport S

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Golf GTI má již 40 let a Volkswagen si k tomuto výročí nadělil limitovanou edici Clubsport S

10.05.2016 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Legendární Golf GTI slaví kulatiny, a to ne jen tak ledajaké, protože tomuto praotci ostrých hatchbacků je již 40 let. Automobilka Volkswagen si k tomuto výročí nadělila vskutku hezký dárek v podobě limitovaného modelu Clubsport S, kterého vznikne pouhých 400 kusů a který je zároveň nejrychlejším GTI všech dob.

Golf GTI má již 40 let a Volkswagen si k tomuto výročí nadělil limitovanou edici Clubsport S

Limitovaná edice Clubsport S ale není jediným dárkem, který si automobilka Volkswagen nadělila k tomuto významnému výročí a onen druhý dárek vypadá ještě zajímavěji. Nový Golf GTI Clubsport S totiž ovládl slavnou Severní smyčku (Nordschleife) okruhu Nürburgringu a stal se nejrychlejší předokolkou na této zhruba 20 km dlouhé trati. Na Nürburgringu probíhají v poslední době zajímavé boje mezi ostrými hatchbacky, kterých se většinou účastní Honda s ostrým Civicem Type-R, Seat s Leonem Cuprou nebo Renault s Méganem R.S., který už ale netrpělivě čeká na novou generaci. O prvenství se tedy přetahovala Honda se Seatem a Honda nakonec i vyhrála, protože Civic Type-R zvládl objet tuto trať za 7 minut a 50.63 sekundy, takže nechal Leona Cupru s časem 7 minut a 58.12 sekundy za sebou. Volkswagen do tohoto přetahování se o nejrychlejší čas v minulosti nijak výrazněji nezasahoval, nicméně o to víc s novým modelem Clubsport S překvapil, protože ten dosáhl skvělého času 7 minut a 49.21 sekundy.

Golf GTI má již 40 let a Volkswagen si k tomuto výročí nadělil limitovanou edici Clubsport SGolf GTI má již 40 let a Volkswagen si k tomuto výročí nadělil limitovanou edici Clubsport S

Dalo by se tedy říct, že Golf přišel, viděl a zvítězil, ale je samozřejmě jen otázkou času, kdy si některá z ostatních automobilek bude chtít uzmout prvenství zpět pro sebe. Vraťme se ale zpět k novince, která vypadá na první pohled opravdu skvěle a Golfu GTI v poslední generaci to zkrátka náramně sluší. Je relativně nenápadný, není zbytečně přeplácaný a jako celek je to taková hezká stylovka se zajímavými detaily. Přídi dominuje úzká maska chladiče doplněná červeným dekoračním pruhem a sportovně střiženým nárazníkem se spodním splitterem. Na zádi pak najdeme dvě rozměrné koncovky výfuku uložené po stranách difuzoru a neschází ani decentní stříška nad zadním sklem. Na bočních prazích si lze všimnout nápisu Clubsport S a také toho, že karoserie je pouze třídveřová. V praktičtější karoserii s pěti dveřmi se novinka vůbec vyrábět nebude, protože Volkswagenu šlo hlavně o co nejnižší hmotnost a pár dveří zkrátka něco váží. Z tohoto důvodu Clubsportu S schází i zadní sedačky, koberečky a nějaká ta izolace, přičemž ve výsledku shodila novinka proti verzi Clubsport vcelku slušných 30 kg.

Golf GTI má již 40 let a Volkswagen si k tomuto výročí nadělil limitovanou edici Clubsport SGolf GTI má již 40 let a Volkswagen si k tomuto výročí nadělil limitovanou edici Clubsport S

To ale není všechno a například brzdná soustava by měla být výkonnější a hlavně odolnější kvůli předpokladu, že majitelé budou brát tento ostrý hatchback často na okruhové hrátky. Na hezkých kolech jsou obuty semislickové pneumatiky Michelin Sport Cup 2, které odvedou nejlepší práci opět na okruhu. Několika úpravami si prošel samozřejmě i podvozek a motor, který patří ve své třídě na výkonnostní špičku. Klasický dvoulitrový čtyřválec přeplňovaný turbodmychadlem je naladěný na úctyhodných 228 kW (310 koní) a 380 Nm, což je o značných 90 koní víc, než kolik nabídne standardní GTI. Varianta Clubsport bez onoho S disponuje výkonem 195 kW (265 koní) a novinka je tak nejvýkonnější Golf současnosti. Je dokonce o 10 koní silnější, než model R s pohonem všech kol. Dynamické schopnosti jsou parádní, Clubsport S se zvládne rozjet z klidu na 100 km/h za 5.8 sekundy a maximální rychlost se zastaví až na hranici 265 km/h. Celé to stádo koní proudí pouze na přední kola a jedinou možnou převodovkou je klasický šestistupňový manuál.

Golf GTI má již 40 let a Volkswagen si k tomuto výročí nadělil limitovanou edici Clubsport SGolf GTI má již 40 let a Volkswagen si k tomuto výročí nadělil limitovanou edici Clubsport S

Kromě toho, že manuál je výrazně lehčí, než automat, byla tato volba převodovky uskutečněna také z toho důvodu, že Clubsport S chce být hlavně lehkým a hravým sporťákem přesně jako z dob prvního GTI. A k tomuto pojetí se poctivý šestistupňový manuál prostě hodí mnohem víc. V dnešní době, kdy jsou manuální převodovky pomalu na ústupu, je to docela hezká možnost, jak si pořídit poctivou klasiku. Jak jsme se již zmínili, Golf GTI Clubsport S bude k dispozici pouze ve čtyřech stovkách kusů, z čehož je jich hned 100 určeno pro domácí německý trh. Jak to bude na ostatních trzích a kolik kusů bude určeno pro který trh, zatím není jasné a nic se ještě neví ani o ceně. Je ale jasné, že nízká nebude a kromě toho, že je Clubsport S tím nejrychlejším GTIčkem, bude pravděpodobně i tím nejdražším. Novinka půjde do prodeje pouze ve třech barevných odstínech, a to v červeném, černém a bílém, což jsou stejné tři barvy, se kterými se prodávala i první generace tohoto ikonického vozu.

Golf GTI má již 40 let a Volkswagen si k tomuto výročí nadělil limitovanou edici Clubsport SGolf GTI má již 40 let a Volkswagen si k tomuto výročí nadělil limitovanou edici Clubsport S

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Golf GTI má již 40 let a Volkswagen si k tomuto výročí nadělil limitovanou edici Clubsport S


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.