Přeposlat Nissan Kicks: Další přírůstek do třídy kompaktních městských crossoverů

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Nissan Kicks: Další přírůstek do třídy kompaktních městských crossoverů

05.05.2016 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Japonský Nissan ukázal svůj nový městský crossover s označením Kicks, který se velmi brzy dostane do prodeje napříč světovými trhy. Svou velkou premiéru si tento sympatický automobil odbude na letošních Letních olympijských hrách v brazilském Riu, kde bude sloužit jako oficiální vůz.

Nissan Kicks: Další přírůstek do třídy kompaktních městských crossoverů

Nissan a městské crossovery, to jde velmi dobře k sobě, protože tato japonská automobilka víceméně stála u vzniku této dnes velmi populární třídy vozů. Model Juke vzbudil ve své době hodně vzruchu hlavně svým velmi extravagantním designem, který buď milujete, nebo nenávidíte. I přesto, nebo možná právě proto, se z tohoto pokusu vyklubal velmi úspěšný a dobře se prodávající počin. Novinka se zvláštním jménem Kicks sice není jeho přímým následovníkem, na to vypadá až moc normálně, nicméně po stránce rozměrů jsou si oba sourozenci docela podobní. Kicks je větší, ale ne o tolik větší, aby přerostl do vyšší třídy a pořád tak bude patřit ke kompaktním městským crossoverům. Bude soupeřit hlavně se svými japonskými konkurenty v podobě stylové Mazdy CX-3 nebo praktické Hondy HR-V a to jsou opravdu silní protivníci, kteří už mají své ustálené místo na trhu. Novinka od Nissanu ale mezi šeď určitě nezapadne, protože ač její design není tak odvážný, jako u výše zmíněného modelu Juke, originalitu nezapře a jedná se o docela svěží a atraktivní počin.

Nissan Kicks: Další přírůstek do třídy kompaktních městských crossoverůNissan Kicks: Další přírůstek do třídy kompaktních městských crossoverů

Přídi dominuje docela mohutná (hlavně vysoká) maska chladiče s chromovaným dekorem, která je doplněna ostře řezanými světlomety a dynamicky vyhlížejícím nárazníkem s integrovanými mlhovkami. Na zádi pak sedí originálně pojatá koncová světla, vcelku vysoká hrana zavazadelníku a nechybí ani decentní difuzor. Nejvíc to novince sluší při pohledu z profilu, kdy vynikne lehce se svažující střecha a ostře řezaná záď, což vypadá příjemně dynamicky a Kicks tak působí i vcelku sportovním dojmem. Nissan u prvních oficiálních fotografií zvolil dobře i v ohledu barevného provedení, protože kombinace šedé karoserie a oranžové střechy vypadá zajímavě a dá se čekat, že míra personalizace bude dostatečná. Okolo celé karoserie si pak lze všimnout plastové ochrany, protože městská džungle může být pro automobil stejně nebezpečná, jako ta klasická. Nyní se můžeme přesunout k rozměrům a srovnat novinku s modelem Juke. Karoserie Nissanu Kicks měří 4295 x 1760 x 1590 mm a rozvor náprav se zastavil na hodnotě 2610 mm, takže je o rovných 100 mm delší, o 5 mm užší a o 25 mm vyšší, než sesterský Juke.

Nissan Kicks: Další přírůstek do třídy kompaktních městských crossoverůNissan Kicks: Další přírůstek do třídy kompaktních městských crossoverů

Co je ale mnohem důležitější, rozvor náprav narost o slušných 80 mm a dá se tak čekat vcelku prostorný a praktický interiér. A když už jsme ten interiér nakousli, tak u něho můžeme zůstat, protože jeho fotografie spatřily světlo světa také. Působí možná až luxusním dojmem a určitě to není interiér nějakého základního modelu. Jeho dominantu tvoří trojramenný sportovní volant s mírně zploštěnou spodní částí (už zase) a velký barevný displej sedící na středovém panelu, pod kterým má své místo ovládací panel klimatizace. Palubní deska v sobě kombinuje klasický analogový tachometr a druhý displej zobrazující důležité informace z palubního počítače. Dvoubarevné provedení vypadá vcelku elegantně a Nissan u této novinky uvádí, že bude možné ji vybavit náležitě moderními doplňky, které v této třídě určitě nejsou samozřejmostí. Mluví se hlavně o soustavě kamer s rozhledem 360 stupňů a schopnosti a systému Around View Monitor, který umí zobrazit automobil z ptačí perspektivy. O motorech se prozatím bohužel nic neví, nicméně se dá očekávat podobná paleta, jako u již několikrát zmíněného modelu Juke.

Nissan Kicks: Další přírůstek do třídy kompaktních městských crossoverůNissan Kicks: Další přírůstek do třídy kompaktních městských crossoverů

Ten je k dispozici s docela hezkou řádkou pohonných jednotek a mezi nimi neschází ani klasické atmosférické šestnáctistovky o výkonech 94 nebo 117 koní. Naftový motor 1.5 dCi nabídne koní 110 a na vrcholu nabídek pak stojí moderní přeplňované motory DIG-T. Dvanáctistovka má 115 koní a objemnější šestnáctistovka pak buď 190, nebo dokonce 218 koní u verze Nismo RS. Je sice otázkou, zda některou z těchto jednotek nový Kicks zdědí, ale určitě pro něj nebude Nissan vyvíjet úplně novou paletu motorů a je to tak vysoce pravděpodobné. Prozatím se mluví pouze o pohonu přední nápravy, ale je docela dobře možné, že postupem času se do prodeje dostane i varianta s pohonem všech kol. V Brazílii, kde bude Kicks oficiálním automobilem LOH 2016, začne prodej v průběhu září a poté se novinka rozjede napříč ostatními trhy. Zatím se přesně neví, kam všude se Kicks podívá, ale Nissan mluví až o 80 trzích a je tak vcelku pravděpodobné, že se tento kompaktní městský crossover dostane i do Evropy.

Nissan Kicks: Další přírůstek do třídy kompaktních městských crossoverůNissan Kicks: Další přírůstek do třídy kompaktních městských crossoverů

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Nissan Kicks: Další přírůstek do třídy kompaktních městských crossoverů


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.