Přeposlat Audi TT RS: Baby R8 s pětiválcem a čtyřmi stovkami koní

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Audi TT RS: Baby R8 s pětiválcem a čtyřmi stovkami koní

03.05.2016 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Audi představilo na autosalonu v Pekingu nejostřejší variantu svého sportovního kupé TT, které dostalo tradiční přídomek RS. Novinku pohání přeplňovaný pětiválec a v oblasti dynamiky si v ničem nezadá se současnými supersporty.

Audi TT RS: Baby R8 s pětiválcem a čtyřmi stovkami koní

Až doposud byl vrcholem nabídky u sportovně střiženého kupé/roadsteru TT model s označením S, který má pod kapotou dvoulitrový čtyřválec a 310 koní. Už to stačí k velmi rychlému rozhýbání tohoto kompaktního sporťáku, no před nedávnem představený model RS už jde v oblasti dynamiky do teritoria současných supersportů. Vlastně si prakticky v ničem nezadá se supersportem R8, ale na srovnání se podíváme až později a začneme designem. Model TT ušel od první generace hodně cesty a z lehce zakulaceného, ne úplně dynamicky vypadajícího kupé se stal ostře řezaný sportovní automobil, který už není pouze pro kadeřníky a letušky (jak se o první generaci modelu TT trochu posměšně říkalo). Ostrá verze RS pak vypadá vyloženě agresivně, možná až výhružně, a pokud ji uvidíte ve zpětném zrcátku, raději ji pusťte před sebe. Přídi dominuje ostře řezaná maska chladiče zdobená stříbrným orámováním a stejnou barvu pak najdeme i ve spodní části předního nárazníku a na zpětných zrcátcích. Přední světlomety jsou pochopitelně doplněny LEDkami a na zádi pak najdeme dvě oválné koncovky výfuku vskutku úctyhodného průměru, pevné přítlačné křídlo (za příplatek může být vysouvací) a nechybí ani stříbrně orámovaný difuzor.

Audi TT RS: Baby R8 s pětiválcem a 400 koňmiAudi TT RS: Baby R8 s pětiválcem a 400 koňmi

Zmínit bychom určitě měli také koncová světla vyrobena technologií OLED, což je u Audi premiéra. Proti standardním verzím sedí ostrý model RS o 10 mm blíž k silnici a v základu dostane majitel 19 palcová litá kola, která jdou za příplatek vyměnit za kola o palec větší. Stejně tak jdou vyměnit i klasické brzdy s ocelovými kotouči a ty jdou nahradit výkonnější a odolnější soustavou s karbon-keramickými kotouči. Varianta RS bude dostupná pochopitelně také pro roadster s plátěnou skládací střechou, kterou umí elektronika stáhnout nebo natáhnout za velmi hezkých 10 sekund. Tato varianta je kvůli dodatečným výztuhám karoserie o něco těžší, než klasické kupé a váží 1530 kg (kupé má 1440 kg). Nyní se můžeme na chvíli podívat i do interiéru, kde na první pohled zaujmou hlavně výrazné výdechy klimatizace a krásný sportovní volant s plochým spodkem a vyznačenými úchyty. Volant je obsypaný různými tlačítky a kromě toho startovacího zde najdeme i tlačítko pro volbu jízdních módů. Za ním pak sedí digitální palubní deska, u které si jde upravit, co bude zobrazovat a jedná se samozřejmě o dnes docela hodně propagovaný Audi virtual cockpit.

Audi TT RS: Baby R8 s pětiválcem a 400 koňmiAudi TT RS: Baby R8 s pětiválcem a 400 koňmi

Sedačky samozřejmě mají výrazné boční vedení a celkově vypadá interiér nového Audi TT RS hezky sportovně a zároveň není přeplácaný, což se určitě cení. To nejdůležitější ale sedí pod kapotou a tím prvkem je pochopitelně motor, přičemž Audi sáhlo opět po fantastickém přeplňovaném řadovém pětiválci 2.5 TFSI. Už kvůli tomuto motoru si TT RS zaslouží výraznější pozornost, protože pětiválec, to je druh v dnešní době už kompletně vyhynulý a pořídit si úplně nové auto osazené tímto typem motoru už víceméně nejde. S pětiválcem z minulé verze TT RS ale ten aktuální moc společného nemá a jedná se prakticky o kompletně nový motor, kterému docela výrazně narostl výkon. Zatímco v předchozí generaci TT RS dával pětiválec výkon 250 kW (340 koní), zde má jeho nová verze úctyhodných 294 kW, tedy rovných 400 koní a točivý moment dosahuje hodnoty 480 Nm. Nejostřejší varianta má zároveň o značných 90 koní víc, než model TTS a jde to hezky vidět i v oblasti základních dynamických měření. Audi TT RS nové generace se zvládne rozjet z klidu na 100 km/h za 3.7 sekundy, přičemž varianta s plátěnou stahovací střechou potřebuje ke stejnému úkonu o dvě desetinky sekund víc.

Audi TT RS: Baby R8 s pětiválcem a 400 koňmiAudi TT RS: Baby R8 s pětiválcem a 400 koňmi

Sprint na stovku za 3.7 sekundy se docela nebezpečně blíží supersportovnímu modelu R8 s atmosférickým desetiválcem naladěným na 540 koní, který umí stejný úkon za 3.5 sekundy. A to by měl ještě přijít model TT RS Plus (nebo Performance?), který bude pravděpodobně ještě rychlejší. Novinka je tedy opravdu raketa na kolech a její dynamika si v ničem nezadá se současnými plnotučnými supersporty a jediné, co to trochu kazí, je maximální rychlost omezená na 250 km/h. Za příplatek lze omezovač posunout až na hranici 280 km/h. Oněch 400 koní proudí na všechna čtyři kola a převodovka je zastoupena sedmistupňovým automatem se dvěma spojkami a možností řadit pod volantem, přičemž manuální skříň zůstává tomuto modelu zapovězena. Jak jsme se již zmínili, verze RS sedí o 10 mm blíž k silnici, než standardní model a za příplatek bude k dispozici i ještě sportovnější podvozek s magnetickými tlumiči. Nové Audi TT RS se dostane do prodeje na podzim tohoto roku a jeho základní cena byla stanovena na 66 400 eur, což je v přepočtu zhruba 1.795 milionu Kč. Poměr mezi cenou a dynamickými schopnostmi tedy vypadá velmi zajímavě a moc automobilů s touto cenovkou a shodnou dynamikou na trhu není.

Audi TT RS: Baby R8 s pětiválcem a 400 koňmiAudi TT RS: Baby R8 s pětiválcem a 400 koňmi

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Audi TT RS: Baby R8 s pětiválcem a čtyřmi stovkami koní


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.