Přeposlat Audi A6/A7 dostalo facelift: Najdete 10 rozdílů?

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Audi A6/A7 dostalo facelift: Najdete 10 rozdílů?

26.04.2016 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Audi dopřálo svému modelu A6 lehkou modernizaci a novinky se týkají jak karosářské verze sedan, tak kombi a dočkala se i varianta liftback ukrytá pod označením A7. Změn není mnoho a jedná se vesměs o kosmetické novinky, kterými chce Audi své modely trochu oživit před příchodem nové generace.

Audi A6/A7 dostalo facelift: Najdete 10 rozdílů?

Audi A6, respektive od něj odvozený liftback A7, se pomalu chystají do automobilového důchodu a nové generace obou těchto modelů by měly přijít příští rok.  Oba modely byly představeny v roce 2010 a na trhu jsou od roku 2011, přičemž decentní facelift dostaly před dvěma lety a Audi je tak omlazuje znovu. Je to trochu zvláštní krok, který se ale dá chápat jako mírné osvěžení již poněkud letitých modelů před příchodem kompletně nových generací.  Hlavní, byť takřka neviditelné novinky se udály v oblasti designu a po faceliftu se můžou případní zájemci těšit na lepší a modernější výbavu. Konkurence v této oblasti nikdy nespí a Audi zkrátka musí držet krok i za cenu faceliftu pouhý jeden rok před novou generací. Všimnout si na první pohled mírně přepracovaného vhledu je prakticky nemožné a musíte mít vedle sebe postavené oba modely, jinak rozdíly prostě neuvidíte. Přední nárazník je lehce přepracovaný, což platí i pro masku chladiče a na zádi zase najdeme upravený difuzor a trochu jiná koncová světla.

Audi A6/A7 dostalo facelift: Najdete 10 rozdílů?Audi A6/A7 dostalo facelift: Najdete 10 rozdílů?

Boční prahy by měly být hranatější, ale ničeho takového si snad ani všimnout nejde a na první pohled vypadají úplně stejně, jako na současné verzi. Mírné změny se týkají i příplatkového paketu S line, který by měl mít mřížku chladiče vyvedenou v černém matu a samozřejmě nebudou chybět ani různé chromované doplňky. Tradiční prvky Audi A6, jako například ostře řezané přední světlomety s výrazným LED pásem nebo rozměrná koncová světla se zajímavou grafikou samozřejmě zůstaly na svých místech. Další novinky se týkají možností výbavy a bude možné dopřát si dvě nové barvy s označením Matador Red a Gotland Green a navíc již existující provedení Java Brown, které bylo až doposud dostupné pouze verzi allroad quattro. V oblasti litých kol přibyly dva kompletně nové typy a to je z možností úprav exteriéru tak nějak všechno. Audi ale modernizovalo i v interiéru, avšak ne v oblasti designu, ale výbavy. Modely po faceliftu nabídnou nové styly podsvícení, nové dekory (stříbrný hliník a šedé obložení z břízy) a hlavně vylepšenou konektivitu, což ocení hlavně mobilní nadšenci.

Audi A6/A7 dostalo facelift: Najdete 10 rozdílů?Audi A6/A7 dostalo facelift: Najdete 10 rozdílů?

Audi A6 plně podporuje technologie Apple CarPlay a Android Auto, přičemž těmto dvěma systémům bylo samozřejmě přizpůsobeno rozhraní multimediálního palubního systému MMI. To ale není z mobilních věcí všechno a do výbavy přibyla možnost pořídit si bezdrátové nabíjení (musíte mít pochopitelně telefon, který toto nabíjení pomocí standardu Qi podporuje) a pro pasažéry sedící vzadu pak bude možné pořídit dva tablety, které fungují jak ve spolupráci s automobilem, tak samostatně. Rozšířila se i bezpečnostní výbava, a to o asistenta hlídajícího změny jízdního pruhu nebo noční vidění se schopností detekce chodců. V oblasti motorů se bohužel nic nezměnilo a nabídka tedy pořád čítá pět motorů a celkově deset variant. Základ nabídky tvoří přeplňovaný čtyřválec 1.8 TFSI o výkonu 140 kW (190 koní) a 320 Nm, který nabídne se zrychlením z 0-100 km/h za 7.9 sekundy a maximální rychlostí 233 km/h docela obstojnou dynamiku. Další čtyřválec v nabídce, motor 2.0 TFSI, disponuje maximálním výkonem 185 kW (252 koní) a dosahuje točivého momentu o hodnotě 370 Nm.

Audi A6/A7 dostalo facelift: Najdete 10 rozdílů?Audi A6/A7 dostalo facelift: Najdete 10 rozdílů?

Tato varianta se zvládne rozjet z klidu na 100 km/h za 6.7 sekundy a maximální rychlost je omezená na 250 km/h. Vrcholem benzinových motorů je u civilní verze (nepočítáme ostré varianty S a RS) přeplňovaný šestiválec o zdvihovém objemu 3 litry. Ten má velmi hezkých 245 kW (333 koní), točivý moment o hodnotě 440 Nm a umí se rozletět z 0-100 km/h za 5.1 sekundy (maximální rychlost je opět omezená na 250 km/h). U nafty jsou v nabídce dva motory, a sice čtyřválec 2.0 TDI a šestiválec 3.0 TDI a tyto dva motory jsou dohromady naladěny hned na pět výkonnostních variant. Základní čtyřválec může mít 110 nebo 140 kW (150 a 190 koní) a šestiválec 3.0 TDI pak nabídne 160, 200 a 235 kW (218, 272 a 320 koní). Nejvýkonnější naftová varianta je na tom po stránce dynamiky opravdu skvěle a jedná se vlastně o nejrychlejší civilní model v nabídce, protože je na hranici 100 km/h o jednu desetinku sekundy rychleji, než benzinová verze 3.0 TFSI. Prodej modernizovaného Audi A6 i Audi A7 by měl začít co nevidět a ceny na našem trhu zůstanou stejné, jako doposud.

Audi A6/A7 dostalo facelift: Najdete 10 rozdílů?Audi A6/A7 dostalo facelift: Najdete 10 rozdílů?

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Audi A6/A7 dostalo facelift: Najdete 10 rozdílů?


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.