Přeposlat Aston Martin Vantage GT8: Odlehčená limitovaná edice se závodními kořeny

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Aston Martin Vantage GT8: Odlehčená limitovaná edice se závodními kořeny

21.04.2016 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Britská automobilka Aston Martin představila speciální edici svého modelu Vantage, která má kořeny ve světě okruhových závodů. Novinka se jmenuje Vantage GT8 a vznikne jí pouhých 150 kusů, takže pokud máte zájem, měli byste se začít pomalu zajímat.

Aston Martin Vantage GT8: Odlehčená limitovaná edice se závodními kořeny

Limitované edice postavené na základech závodních speciálů nejsou žádnou závratnou novinkou a dělá je většina automobilek, které mají v závodění tradici. Novinka to není ani pro automobilku Aston Martin, která měla jednu limitovanou edici i minulý rok, a to model s označením Vantage GT3. Tento kousek byl ale ještě o něco drsnější a víc puristický, protože nabízel atmosférický vidlicový dvanáctiválec o objemu 6 litrů, přičemž novinka GT8 se bude muset spokojit s motorem chudším o čtyři válce, tedy osmiválcem. Na druhou stranu, tento motor je opět atmosféricky plněný a je tak jasné, že to bude potěcha pro ucho a příznivci klasických, nedopovaných motorů si tak přijdou na své. Už na první pohled je hezky patrné, že to není jenom další sportovní kupé v řadě a výrobce dal pořádně najevo jeho kořeny a charakter. Na silnici určitě nebude problém si tuto limitovanou edici splést s plnohodnotným závodním speciálem, který vypadá hodně podobně. Na přídi najdeme v typickém stylu vyvedenou masku chladiče s výrazným splitterem, sportovně střiženým nárazníkem a podobně uhrančivě vypadá GT8 také zezadu.

Aston Martin Vantage GT8: Odlehčená limitovaná edice se závodními kořenyAston Martin Vantage GT8: Odlehčená limitovaná edice se závodními kořeny

Zde sedí ohromné přítlačné křídlo, velký difuzor zlepšující přítlak na zadní nápravu a dvě mohutné koncovky výfuku připomínající svým průměrem hlaveň tanku. Za zmínku určitě stojí i výrazné prahy, vytažené blatníky a krásná hořčíková kola se sedmi paprsky, na kterých jsou osazeny pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2. Barevné provedení na okolních fotografiích není jediné a celkově si lze vybrat ze třech možností, a to z kombinací bledě zelené a limetkové (to je ta na fotografiích), šedé a modré nebo bílé a zelené. Tato limitovaná edice ale není pouze o přepracovaném designu a výrobce si vyhrál také s hmotností, kterou se mu povedlo proti standardní verzi snížit o velmi hezkých 100 kg (na konečných 1510 kg). Toho bylo dosaženo pomocí karbonových dílů, přičemž z tohoto lehkého materiálu je vyrobena například střecha, zadní difuzor nebo přední splitter. Karbon pak najdeme i v interiéru, kde se také trochu šetřilo a i tady se povedlo nějaké to kilo srazit, nicméně ne na úkor použitelnosti nebo komfortu posádky. Kožená poutka na dveřích místo klasických klik nejsou nic špatného a skvěle vypadají i skořepinové sedačky vyrobené z kompozitu.

Aston Martin Vantage GT8: Odlehčená limitovaná edice se závodními kořenyAston Martin Vantage GT8: Odlehčená limitovaná edice se závodními kořeny

Posádka nebude ochuzena o klasickou klimatizaci, multimediální palubní systém s výklopným displejem na vrcholu středového panelu ani o prémiové audio, které disponuje výkonem 160W. Interiér je tak víceméně tradiční a vyvedený v klasickém stylu automobilky Aston Martin, takže nabídne krásné detaily a zcela jistě také precizní dílenské zpracování. Určitě to bude skvělé místo k životu. Nyní se můžeme přesunout k motoru, který si prošel lehčími úpravami a je tak nepatrně výkonnější, než ten ve standardním modelu Vantage V8. Zde je tento osmiválec o zdvihovém objemu 4.7 litru naladěný na hezkých 321 kW (436 koní) a 490 Nm, což dává obyčejné verzi schopnost rozjet se z klidu na 100 km/h za 4.8 sekundy a dosáhnout maximální rychlosti až 305 km/h. Limitovaná edice GT8 je na tom o něco málo líp a na její zadní kola putuje výkon 328 kW, tedy 446 koní. Ano, je to pouze o 10 koní víc a to u takto výkonného sportovního kupé nevypadá nijak zvlášť zajímavě, ale o 100 kg nižší hmotnost na dynamice určitě poznat půjde a dá se čekat nepatrně lepší zrychlení z klidu na 100 km/h (odhadujeme 4.6 sekundy).

Aston Martin Vantage GT8: Odlehčená limitovaná edice se závodními kořenyAston Martin Vantage GT8: Odlehčená limitovaná edice se závodními kořeny

Maximální rychlost by měla být stejná, tedy 305 km/h. Díky vylepšené aerodynamice, kterou nabídne volitelný Aero Pack (má ho i model na okolních fotografiích) by měl být tento limitovaný Aston Martin po stránce jízdních vlastností podstatně lepší, než standardní verze, a to samozřejmě hlavně na okruhu. Sem ostatně také cílí, a i když má GT8 homologaci na klasické silnici a majitel s ním tak bude moct všude, tak nějak se předpokládá, že ho občas vezme protáhnout na nějaký rychlý závodní okruh v okolí. A byla by určitě věčná škoda nechat ho korzovat jenom po klasických okreskách. Jak jsme se již zmínili, poháněna jsou pouze zadní kola na výběr je jak klasický šestistupňový manuál, tak sedmistupňová automatická převodovka Sportshift II s možností řazení pádly pod volantem. Aston Martin tedy dává v této oblasti pořád na výběr a to by si měli vzít k srdci hlavně u Porsche, kde se klasického manuálu postupně zbavují a nedávají ho kolikrát ani jako volitelnou možnost. Jak jsme se již zmínili, tato limitovaná edice bude dostupná pouze ve 150 kusech a za jeden si výrobce řekne o 165 tisíc liber, což je po přepočtu takřka 5.65 milionu korun.

Aston Martin Vantage GT8: Odlehčená limitovaná edice se závodními kořenyAston Martin Vantage GT8: Odlehčená limitovaná edice se závodními kořeny

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Aston Martin Vantage GT8: Odlehčená limitovaná edice se závodními kořeny


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.