Přeposlat Audi A3 se dočkalo modernizace a dostalo nový základní motor 1.0 TFSI

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Audi A3 se dočkalo modernizace a dostalo nový základní motor 1.0 TFSI

12.04.2016 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Populární prémiový hatchback od Audi, model A3, dostal decentní facelift a modernizace se dotkla i výbavy a motorů. Nově je totiž základním motorem tříválec 1.0 TFSI, který nahradil předchozí čtyřválec 1.2 TFSI.

Audi A3 se dočkalo modernizace a dostalo nový základní motor 1.0 TFSI

Současná generace Audi A3 se prodává již od roku 2012 a facelift tak tento kompaktní hatchback posunul do aktuálního designového směru Audi. Změny se týkají všech variant, takže kromě klasického pětidveřového hatchbacku si modernizací prošel i sedan, kabriolet, verze Sportback a dokonce i ostrá varianta S3. Je trochu zvláštní, že nejdivočejší model RS3 zůstala trochu bokem a ho se facelift prozatím netýká, ale později určitě bude i pro něj. V oblasti vzhledu se toho moc neudálo, ale něco málo přece jenom ano a rozdíly jsou nejvíc patrné na přídi. Šestiúhelníková maska chladiče je nyní ostřeji řezná a přední světlomety mají trochu jiný, podstatně dynamičtější tvar. V lehce přepracovaném designu je vyvedený také přední nárazník a celkově působí omlazená A3 podstatně dynamičtějším a ostřejším dojmem, nicméně ztratila trochu ze své předchozí elegance. Na zádi jsou změny patrné o něco méně a mezi novinky patří hlavně nepatrně štíhlejší koncová světla s jinou grafikou a v jiném designu vyvedený difuzor.

Audi A3 se dočkalo modernizace a dostalo nový základní motor 1.0 TFSIAudi A3 se dočkalo modernizace a dostalo nový základní motor 1.0 TFSI

V jeho levé části pak sedí jedna nebo dvě koncovky výfuku (podle použitého motoru) a u ostré verze S3 najdeme již tradičně koncovky rovnou čtyři. Audi A3 platí v kategorii prémiových hatchbacků již dlouhá léta za stálici, která sice působí trochu nenápadným dojmem a určitě nejde směrem nějaké extravagance, ale o to je pak ve finále lepší. Modernizace se mírně dotkla také interiéru, kde je největší novinkou možnost pořídit si digitální palubní desku, neboli Virtual Cockpit. Jedná se vlastně o 12.3 palcový barevný displej v oblasti před řidičem, který nahrazuje klasickou, analogovou palubní desku a který umí zobrazit například mapu navigace. To je vzhledem k umístění přímo před řidičem určitě praktické. Audi tuto virtuální palubní desku nabízí už u docela široké řádky svých modelů a postupem času se jí určitě dočkají všechny vozy Audi. Další novinkou v interiéru je nový volant s plochou spodní částí a zvýrazněnými úchyty, který působí vcelku příjemným a lehce sportovním dojmem. Jinak už se toho ale moc nezměnilo, středový panel zůstal víceméně stejný a stejné jsou i stylové výdechy klimatizace.

Audi A3 se dočkalo modernizace a dostalo nový základní motor 1.0 TFSIAudi A3 se dočkalo modernizace a dostalo nový základní motor 1.0 TFSI

Jedna z hlavních zajímavostí je ta, že modernizované Audi A3 si lze vybavit systémem popojíždění v kolonách až do rychlosti 65 km/h, přičemž krátce je možné dopřát si dokonce plně autonomní provoz. K tomu je ale potřeba mít verzi s automatem a tento systém dále vyžaduje i nezbytné doprovodné asistenty, jako například hlídání jízdního pruhu nebo adaptivní tempomat. Nyní se můžeme přesunout k motorům, kde se největší změna udála u základního motoru. Zatímco u současné verze je základním motorem přeplňovaná čtyřválcová dvanáctistovka TFSI o výkonu 81 kW (110 koní), modernizovaná varianta dostala jako základ tříválec 1.0 TFSI o výkonu 85 kW (115 koní) a 200 Nm. Dynamika by měla být o něco lepší, než u čtyřválce 1.2 TFSI, ale bude samozřejmě hodně záležet na tom, jak si v Audi pohrají s odhlučněním a vyvážením motoru, protože tříválce nejsou od přírody zrovna klidné a sametově běžící jednotky. Další motor v pořadí je klasický čtyřválec 1.4 TFSI s aktivním vypínáním válců (CoD), který je naladěný na slušných 110 kW (150 koní) a nabídne točivý moment o hodnotě 250 Nm.

Audi A3 se dočkalo modernizace a dostalo nový základní motor 1.0 TFSIAudi A3 se dočkalo modernizace a dostalo nový základní motor 1.0 TFSI

Jakýmsi pomyslným vrcholem u civilních verzí je čtyřválec 2.0 TFSI (nahrazuje 1.8 TFSI) pracující s výkony 140 kW (190 koní) a 320 Nm, nad kterým pak stojí ostrá verze s tradičním označením S3. Ta se opírá opět o dvoulitrový čtyřválec 2.0 TFSI, avšak naladěný na 228 kW (310 koní) a 400 Nm, přičemž o pohodlný přenos výkonu na silnici se stará pohon všech kol. Naftové motory jsou dva, avšak naladěné na celkově tři různé výkony a základ v podobě čtyřválce 1.6 TDI o výkonech 81 kW (110 koní) a 250 Nm zůstal zachovaný. Podstatně lepší svezení pak určitě nabídne čtyřválec 2.0 TDI o výkonech 110 nebo 135 kW (150 a 184 koní). Ještě bychom měli zmínit, že facelift se týká také hybridní varianty e-tron a dokonce i verze na zemní plyn s označením g-tron. Kromě klasického šestistupňového manuálu budou k dispozici pochopitelně i automatické převodky a k silnějším motorům nebude problém přikoupit pohon všech kol. Omlazené a dravěji vypadající Audi A3 půjde do prodeje v průběhu května a první kusy dorazí ke svým majitelům v létě.

Audi A3 se dočkalo modernizace a dostalo nový základní motor 1.0 TFSIAudi A3 se dočkalo modernizace a dostalo nový základní motor 1.0 TFSI

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Audi A3 se dočkalo modernizace a dostalo nový základní motor 1.0 TFSI


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.