Přeposlat Ostrá Volva S60/V60 Polestar dostala čtyřválec míří i na náš trh

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Ostrá Volva S60/V60 Polestar dostala čtyřválec míří i na náš trh

07.04.2016 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Rychlá Volva vyladěná závodní divizí Polestar byla vždy velmi zajímavou alternativou ke sportovně střiženým německým sedanům. V blízké budoucnosti se můžeme těšit na nové ostré modely S60/V60 Polestar, které dostaly nový motor v rámci současné filozofie Volva.

Ostrá Volva S60/V60 Polestar dostala čtyřválec míří i na náš trh

Současná filozofie Volva v oblasti motorů je taková, že šestiválce už v nabídce nejsou a nebudou a pomalu mizí i pětiválcové jednotky. V současné době je možné pořídit si pár starších modelů s pětiválcem, ale s postupnou obměnou celého portfolia zmizí z nabídky i tyto jednotky. Ve Volvu zkrátka vsadili všechno na čtyřválce a motory s více válci už nebudou ani u velkých nebo sportovně laděných modelů. To samé platí také pro nejnovější přírůstky Volva v podobě sportovně střižených verzí S60 a V60 Polestar, které tedy sice dostaly pouze čtyřválce, ale velmi zajímavých parametrů. Původní přeplňované šestiválce jsou tedy v propadlišti dějin, nicméně nové motory nabídnou o něco málo lepší výkony a nové modely jsou zároveň nepatrně lehčí, takže dynamické schopnosti jsou ve finále mírně lepší. Na to se ale podíváme až později a začneme jako vždy designem, který se velmi povedl a kterému dominuje opět mrazivě modrá barva. Hlavní rozdíl mezi oběma variantami je pochopitelně v karoserii, a zatímco model S60 Polestar je klasický sedan, varianta V60 má praktickou karoserii kombi, ale to je samozřejmě ve světě Volva tradiční značení.

Ostrá Volva S60/V60 Polestar dostala čtyřválec míří i na náš trhOstrá Volva S60/V60 Polestar dostala čtyřválec míří i na náš trh

Hlavně díky výrazné barvě jsou to po čertech hezké a výrazné automobily, které na silnici určitě vzbudí hodně pozornosti. Přídi dominují rozměrné světlomety s LEDkami pro denní svícení, vcelku agresivně tvarovaný nárazník doplněný splitterem a pochopitelně nechybí ani malé modré logo Polestaru v masce chladiče. Jen tak mimochodem, Polestar už není pouze externím (byť dvorním) úpravcem a automobilka Volvo tuto firmu minulý rok kompletně odkoupila. Na zádi pak sedí výrazný difuzor a dvě koncovky výfuku umístěné po jeho bocích, což je prvek v dnešním automobilovém světě docela běžný a nijak výjimečný. Celkově vskutku atraktivní design hezky dotvářejí černé doplňky (zpětná zrcátka, difuzor) a krásná kola o průměru 20 palců, zpoza kterých prosvítají třmeny velkých kotoučových brzd. Přední brzdná soustava je tvořena 371 mm kotouči a šestipístkovými třmeny, zatímco zadní brzdy dostaly do vínku menší, 302 mm kotouče. Výrobce pak použil pneumatiky od firmy Michelin, a to konkrétně typ Pilot Super Sport o rozměrech 245/35.

Ostrá Volva S60/V60 Polestar dostala čtyřválec míří i na náš trhOstrá Volva S60/V60 Polestar dostala čtyřválec míří i na náš trh

Na chvíli se přesuneme také do interiéru, který kombinuje eleganci současných vozů Volvo a hezké sportovní doplňky vyvedené převážně v modré barvě, aby ladily s modrým exteriérem. Na hlavici řadicí páky si lze všimnout modrého loga Polestaru a modré je i kontrastní prošívání volantu a sedaček. Ty mají samozřejmě výrazné boční vedení a v interiéru nechybí ani kvalitní materiály, jako je například kůže nebo karbon. Než se přesuneme k motoru a výkonům, měli bychom zmínit, že obě nové verze zhubly proti svým šestiválcovým předchůdcům 20 kg a váží tak 1751 (S60), respektive 1796 kg (V60). Pod kapotou sedí dvakrát přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec spalující benzín, který je naladěný na velmi hezkých 270 kW (367 koní) při 6000 ot/min a jeho točivý moment dosahuje hodnoty 470 Nm. Ten je dostupný v rozmezí 3100 až 5100 ot/min, a i když motor vychází ze standardního přeplňovaného dvoulitru, dočkal se několika úprav. Již zmíněné dvojité přeplňování je vyřešeno pomocí kombinace kompresoru a klasického turbodmychadla, motor má upravené sání a použité turbo je podstatně větší, než u klasických, civilních modelů.

Ostrá Volva S60/V60 Polestar dostala čtyřválec míří i na náš trhOstrá Volva S60/V60 Polestar dostala čtyřválec míří i na náš trh

Dynamické schopnosti obou těchto modelů nejsou vůbec špatné, a zatímco sedan se zvládne rozjet z klidu na 100 km/h za 4.7 sekundy, nepatrně těžší kombi tuto disciplínu zvládne o pouhou desetinku sekundy pomaleji. Maximální rychlost je elektronicky omezena na klasických 250 km/h a přenos výkonu na silnici obstarává pohon všech kol. Převodovka je osmistupňová automatika s možností řazení pádly pod volantem. Na závěr ještě zmíníme spotřebu udávanou výrobcem, která byla vypočítána na 7.8 litru paliva u sedanu a 8.1 litru u kombi, nicméně to jsou hodnoty dosažené v laboratorních podmínkách a v reálném světě bude spotřeba určitě vyšší. Kromě pohonu všech kol se budou Volva S60/V60 Polestar opírat o stavitelné tlumiče od známé společnosti Öhlins, které by měly zaručit vytříbené jízdní vlastnosti. Obě tyto hezky vypadající ostré Volva míří i na náš trh a prodej by měl začít v průběhu léta. Co se týče cen, tak za sedan si Volvo řekne o 1.6 milionu korun a varianta kombi bude o 40 tisíc korun dražší. Případní zájemci by si ale měli pospíšit, protože celkově vznikne pouze 1500 kusů.

Ostrá Volva S60/V60 Polestar dostala čtyřválec míří i na náš trhOstrá Volva S60/V60 Polestar dostala čtyřválec míří i na náš trh

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Ostrá Volva S60/V60 Polestar dostala čtyřválec míří i na náš trh


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.