Přeposlat Chevrolet Camaro ZL1: Pořádný osmiválec s klasickým manuálem a 649 koňmi

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Chevrolet Camaro ZL1: Pořádný osmiválec s klasickým manuálem a 649 koňmi

05.04.2016 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Dnes se vrátíme na autosalon do New Yorku, kde ukázala automobilka Chevrolet nejvýkonnější a nejrychlejší Camaro všech dob. Z nové generace modelu ZL1 jde opravdu respekt, a to nejen kvůli jeho agresivnímu designu, ale také kvůli nekompromisnímu výkonu.

Chevrolet Camaro ZL1: Pořádný osmiválec s klasickým manuálem a 649 koňmi

Americké muscle cars, to je kapitola a třída automobilů sama pro sebe a pro většinu opravdových petrolheadů je to takový splněný sen. Do této kategorie se trendy typu downsizingu prozatím moc nepromítly (Mustang je sice v prodeji i se čtyřválcem, ale v nabídce má pořád i motor V8) a v souvislosti s těmito rychlými a svalnatými kupátky se chce prohlásit ona otřepaná fráze, že tady je svět pořád ještě v pořádku. Ona je to ale skutečně pravda a na autosalonu v New Yorku to potvrdila automobilka Chevrolet, která zde ukázala novou generaci ostrého Camara s přídomkem ZL1. A je to skutečná bestie, nejenom svým obrovským výkonem, ale také úžasným designem, který prostě nemůže nikoho nechat chladným. Už standardní Camaro je po stránce vzhledu, hlavně pro Evropany, velmi přitažlivý vůz a ostrá verze ZL1 je ještě podstatně dál a už na první pohled je hezky patrné, že toto kupé bude plivat oheň na všechny strany. Příď s obrovskými nasávacími otvory připomíná tlamu šelmy a mohutný nárazník skvěle kontrastuje s uzoučkou maskou chladiče a úzkými, zamračenými světlomety. Příď nového Camara je nesmírně agresivní, dynamická a působí snad až výhružným dojmem a všechno to hezky podtrhují prolisy a opravdu hodně vytažené nárazníky s výraznými prahy.

Chevrolet Camaro ZL1: Pořádný osmiválec s klasickým manuálem a 649 koňmiChevrolet Camaro ZL1: Pořádný osmiválec s klasickým manuálem a 649 koňmi

Na zádi najdeme hned čtyři koncovky výfuku vskutku štědrého průměru, opět velmi úzká koncová světla a překvapivě decentní přítlačné křídlo. Soudě čistě pouze podle vzhledu, vedle tohoto pouličního rváče vypadá například takový Nissan GT-R jako naprosto civilní automobil pro rozvážení dětí do škol a na nákupy. Skvěle vypadají i tmavá kovaná kola o průměru 20 palců, na kterých jsou obuty pneumatiky Goodyear Eagle F1 Supercar o rozměrech 285/30 vpředu a 305/30 ZR20 vzadu. Brzdnou soustavu dodala společnost Brembo a podle prvních informací to vypadá, že se jedná o karbon-keramické brzdy, což ale u takto výkonného stroje, který je určený mimo jiné i na závodní okruh, určitě není na škodu. Ještě bychom měli zmínit, že novinka mezigeneračně zhubla o zhruba 90 kg a zároveň je výkonnější, takže po stránce dynamiky bude nové ZL1 tím nejlepším Camarem vůbec. Jedna z největších změn se ale udála v interiéru, který je proti tomu v předchozí generaci úplně někde jinde a vypadá tak, jak se na správné sportovní kupé sluší a patří. Starý interiér nebyl ani hezký, ani moderní, nepůsobil takřka žádným sportovnějším dojmem a byl to zkrátka interiér jako z nějakého nudného rodinného sedanu.

Chevrolet Camaro ZL1: Pořádný osmiválec s klasickým manuálem a 649 koňmiChevrolet Camaro ZL1: Pořádný osmiválec s klasickým manuálem a 649 koňmi

Nová generace je na tom uvnitř podstatně líp a vypadá parádně, přičemž na první pohled zaujme krásný trojramenný volant a moderní palubní deska se šesti samostatnými budíky a displejem. Displej palubního multimediálního systému samozřejmě nechybí a velmi dobře vypadají i výdechy klimatizace. Ve standardní výbavě se pak majitel může těšit na sportovní sedačky Recaro s výrazným bočním vedením. Hlavní hvězda tohoto svalnatého kupé je ale pod kapotou, kde se ukrývá kompresorem přeplňovaný osmiválec o zdvihovém objemu 6.2 litru pocházející ze sportovní Corvette Z06. Pro potřeby nového Camara ZL1 byl motor vyladěný na hrozivých 477 kW, tedy 649 koní a točivý moment by se měl pohybovat okolo 860 Nm. Dynamické schopnosti zatím bohužel nejsou známé, ale zrychlení z 0-100 km/h odhadujeme na 3.5 sekundy (podle toho, jak zvládnou zadní pneumatiky přenést tu horu výkonu na silnici) a dá se očekávat, že maximální rychlost se přehoupne přes 300 km/h. Poháněna jsou pochopitelně pouze zadní kola a výrobce musíme pochválit za to, že nové Camaro ZL1 neochudil o klasický šestistupňový manuál.

Chevrolet Camaro ZL1: Pořádný osmiválec s klasickým manuálem a 649 koňmiChevrolet Camaro ZL1: Pořádný osmiválec s klasickým manuálem a 649 koňmi

Na milovníky automatů se nezapomnělo a novinka bude dostupná i s novou desetistupňovou (ano, desetistupňovou) automatickou převodovkou. Jedná se o velkou premiéru této převodovky, která by se měla postupem času dostat do osmi dalších modelů Chevroletu. O jisté jízdní vlastnosti se postarají magnetické tlumiče a elektronicky řízený diferenciál s omezenou svorností, přičemž nebude chybět ani technologie řízeného startu. Za zmínku určitě stojí také fakt, že má toto ostré Camaro celkově jedenáct chladičů, tedy víc, než Bugatti Veyron. Nový Chevrolet Camaro ZL1 půjde do prodeje ve dvou karosářských variantách a kromě kupé se můžou případní zájemci a hlavně milovníci otevřeného nebe nad hlavou těšit i na verzi s plátěnou stahovací střechou (Convertible). Zatím se bohužel neví, kolik bude tento nadupaný model stát ani kdy se začne prodávat, ale v poměru výkonu k ceně to bude určitě skvělá koupě (jako většina vozů tohoto typu). U nás tato novinka na 100 % dostupná nebude a případní zájemci tak budou muset řešit individuální dovoz, což se ve finále docela prodraží.

Chevrolet Camaro ZL1: Pořádný osmiválec s klasickým manuálem a 649 koňmiChevrolet Camaro ZL1: Pořádný osmiválec s klasickým manuálem a 649 koňmi

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Chevrolet Camaro ZL1: Pořádný osmiválec s klasickým manuálem a 649 koňmi


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.