Přeposlat Mercedes třídy C ztratil střechu a dostal dvakrát přeplňovaný osmiválec: Přivítejme Mercedes-AMG C 63 Cabriolet

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Mercedes třídy C ztratil střechu a dostal dvakrát přeplňovaný osmiválec: Přivítejme Mercedes-AMG C 63 Cabriolet

31.03.2016 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Mercedes ukázal na autosalonu v New Yorku vrcholné provedení svého kabrioletu třídy C, které samozřejmě vzniklo ve spolupráci s divizí AMG. Novinka se jmenuje Mercedes-AMG C 63 Cabriolet a vypadá vskutku parádně.

Mercedes třídy C ztratil střechu a dostal dvakrát přeplňovaný osmiválec: Přivítejme Mercedes-AMG C 63 Cabriolet

Mercedes třídy C v karosářské verzi kabriolet je pořád docela novinka a na ostrou verzi vyladěnou od AMG se již netrpělivě čekalo. Jak se dalo čekat, jako základ jí posloužilo kupé C 63 taktéž vyladěné divizí AMG. Stejně jako kupé, i kabriolet se bude prodávat ve dvou výkonnostních variantách, ale na techniku se podíváme až později a začneme jako vždy designem. Ten je víceméně stejný, jako u již zmíněného kupé Mercedes-AMG C 63 a novinka tak dostala vcelku výrazný, avšak ne přeplácaný bodykit, který dělá tento elegantní kabriolet ještě dramatičtějším a dynamičtějším. Hlavní rozdíl mezi standardní verzí a ostrou variantou C 63 je v přední masce chladiče, která vypadá u verze AMG úplně jinak a obsahuje pouze jednu dvojitou lamelu, uprostřed které sedí velká trojcípá hvězda. Na první pohled si lze všimnout i výraznějších prolisů na kapotě a nárazníku s mohutnými otvory. Nejdramatičtěji vypadá novinka na zádi, kde sedí hned čtyři koncovky výfuku (uložené po dvou na každé straně), plastový difuzor a nechybí ani decentní přítlačné křídlo integrované do víka zavazadlového prostoru.

Mercedes třídy C ztratil střechu a dostal dvakrát přeplňovaný osmiválec: Přivítejme Mercedes-AMG C 63 CabrioletMercedes třídy C ztratil střechu a dostal dvakrát přeplňovaný osmiválec: Přivítejme Mercedes-AMG C 63 Cabriolet

Díky decentně vytaženým blatníkům působí tento ostrý kabriolet nepatrně svalnatějším dojmem, než jeho standardní sourozenec a opravdu mu to sluší. Ano, unifikovaného designu Mercedesu je sice všude více, než dost, ale rychlé varianty AMG jsou docela hezky odlišeny a vypadají dobře. Stahovací střecha je klasicky plátěná, dá se s ní operovat do rychlosti až 50 km/h a její stažení nebo natažení zabere hezkých 20 sekund. Slabší varianta bude v základu osazena koly o průměru 18 palců, silnější dostane 19 palcová kola, ale v příplatkové výbavě nebudou chybět ani větší, 20 palcová kola. Na chvíli zamíříme také do interiéru, který je úplně stejný, jako u ostrého kupé AMG C 63. Tento kabriolet je tedy čtyřmístný, takže je vcelku praktický a interiéru dominuje široký středový panel s barevným displejem, hezky vypadajícími výdechy klimatizace a karbonovou strukturou. Sportovní trojramenný volant má zvýrazněné úchyty, horní polohu a ve spodní části je lehce zploštělý. Samozřejmě nesmí chybět sedačky s výrazným bočním vedením a lze si všimnout i pedálů s protiskluzovou povrchovou úpravou.

Mercedes třídy C ztratil střechu a dostal dvakrát přeplňovaný osmiválec: Přivítejme Mercedes-AMG C 63 CabrioletMercedes třídy C ztratil střechu a dostal dvakrát přeplňovaný osmiválec: Přivítejme Mercedes-AMG C 63 Cabriolet

Uvnitř najdeme pochopitelně samé kvalitní materiály, jako například karbon, hliník, kůži nebo alcantaru. Interiéry současných Mercedesů jsou krásné, kombinují v sobě luxus a sportovní nádech, prémiové zpracování a nejinak tomu bude i u tohoto modelu. To nejdůležitější se ale nachází pod kapotou, kde má své místo stejný motor, jako v karosářské verzi kupé. Zadní kola tedy roztáčí dvakrát přeplňovaný osmiválec o zdvihovém objemu 4 litry (přesněji 3982cc), který je ve slabší verzi naladěný na 350 kW (476 koní) a 650 Nm. Zatímco výkon je dostupný v rozsahu 5500 – 6250 ot/min, maximum točivého momentu může proudit na zadní kola v podstatně širším pásmu čítajícím 1750 až 4500 ot/min. Nutno podotknout, že se nejedná o zrovna lehký automobil a tato varianta váží značných 1910 kg, ale motor s touto masou moc práce nemá a zvládne ji rozpohybovat z klidu na 100 km/h za 4.2 sekundy. Maximální rychlost je pak elektronicky omezená na 250 km/h a za příplatek je možné posunout ji až na hranici 280 km/h. Kromě standardní varianty půjde do prodeje také výkonnější verze s přídomkem S, což je strategie, kterou Mercedes provozuje i u kupé.

Mercedes třídy C ztratil střechu a dostal dvakrát přeplňovaný osmiválec: Přivítejme Mercedes-AMG C 63 CabrioletMercedes třídy C ztratil střechu a dostal dvakrát přeplňovaný osmiválec: Přivítejme Mercedes-AMG C 63 Cabriolet

Model Mercedes-AMG C 63 S Cabriolet má výše zmíněný osmiválec naladěný na 375 kW (510 koní) a rovných 700 Nm točivého momentu, nicméně lehce narostla i jeho hmotnost, a to na 1925 kg. Údaj o zrychlení u 0 na 100 km/h je ale lepší a dosahuje 4.1 sekundy, přičemž maximální rychlost je opět elektronicky omezená na 250 km/h s tím, že omezovač lze posunout až k hranici 280 km/h. Rozdíly mezi jednotlivými verzemi ale nejsou pouze ve výkonu, ale i v podvozku. Obě varianty dostaly do vínku adaptivní podvozek, ale zatímco slabší verze má mechanicky uzamykatelný zadní diferenciál, silnější model S má diferenciál ovládaný pomocí elektroniky. Jak jsme se již zmínili, výkon proudí výhradně na zadní kola, a to prostřednictvím automatické sedmistupňové dvouspojkové převodovky AMG Speedshift. Normovaná spotřeba vypočítaná v kombinovaném cyklu na 8.9 až 9.3 litru paliva vypadá sice zajímavě, ale u AMG modelů ji pravděpodobně nikdo řešit nebude. Prodej by měl odstartovat v průběhu srpna letošního roku a první zájemci si budou moct dopřát speciální úvodní edici Edition 1. O případných cenách prozatím bohužel nepadlo ani slovo.

Mercedes třídy C ztratil střechu a dostal dvakrát přeplňovaný osmiválec: Přivítejme Mercedes-AMG C 63 CabrioletMercedes třídy C ztratil střechu a dostal dvakrát přeplňovaný osmiválec: Přivítejme Mercedes-AMG C 63 Cabriolet

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Mercedes třídy C ztratil střechu a dostal dvakrát přeplňovaný osmiválec: Přivítejme Mercedes-AMG C 63 Cabriolet


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.