Přeposlat Subaru oficiálně představilo novou generaci slavné Imprezy

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Subaru oficiálně představilo novou generaci slavné Imprezy

29.03.2016 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Na právě probíhajícím autosalonu v New Yorku se udála jedna z nejvíce očekávanějších světových premiér tohoto roku, a to představení nové generace modelu Impreza od Subaru. Ta je postavena na kompletně nové platformě a nabídne jak tradiční pohon všech kol, tak rozsáhlou bezpečnostní výbavu.

Subaru oficiálně představilo novou generaci slavné Imprezy

Subaru Impreza je bezesporu legendou, a to už od roku 1993, kdy spatřil tento sportovní sedan světlo světa. Svou slávu si vydobyl díky úspěchům ve světě rallye a díky nekompromisním ostrým verzím WRX a WRX STi. Třetí generace představená v roce 2007 vyvolala trochu rozpačité reakce, protože se vůbec poprvé jednalo o hatchback a vůbec poprvé došlo také na naftový motor. Později se ale ukázal i tradiční sedan WRX STi, který zase přitáhnul spoustu pozornosti a který se prodává i na našem trhu. Klasická Impreza s obyčejnými motory na našem trhu k dispozici už není a místo ní Subaru nabízí z ní odvozený crossover s označením XV. Nová generace Imprezy byla opravdu hodně očekávaná a minulý rok představený koncept naznačoval, že se máme na co těšit. Jak už to ale tak u konceptů bývá, produkční verze se ve finále od konceptu docela liší a není tak dravá, dramatická ani agresivní, ale duch původního konceptu se Subaru povedlo zachovat. Novinka se ukázala světu v celé své kráse v tradiční karoserii sedan i v pětidveřovém provedení hatchback a obě provedení se od sebe liší pouze v délce.

Subaru oficiálně představilo novou generaci slavné ImprezySubaru oficiálně představilo novou generaci slavné Imprezy

Zatímco sedan je dlouhý 4625 mm, hatchback je se svými 4460 mm kratší a zbytek rozměrů už pak zůstal pro obě verze stejný. Šířka karoserie nové Imprezy čítá 1777 mm, výška se zastavila na hodnotě 1455 mm a rozvor náprav má 2670 mm. Design produkční verze je docela povedený a dominuje mu ostře řezaná příď s jednoduchou maskou, robustními světlomety a sportovně vyhlížejícím nárazníkem. Předním světlometům pochopitelně nechybí LEDky pro denní svícení, které by měly být u varianty Sport součástí standardní výbavy. Na zádi pak najdeme docela rozměrná koncová světla, plastový difuzor a jednu koncovku výfuku. Hatchback se pyšní decentní stříškou nad zadním sklem a karosářská varianta sedan má zase spoiler na víku zavazadelníku. V provedení sedan se nám nová Impreza zamlouvá o něco víc, ale i hatchback má něco do sebe a působí vcelku dynamickým dojmem. Samozřejmě to není automobil, který by na sebe upoutal veškerou pozornost všude, kam se vydá, ale to ani civilní verze Imprezy být nemá a s tím se počítá až u ostrých verzí. Nyní se můžeme přesunout do interiéru, který vypadá vcelku atraktivně a jak už to u moderních automobilů dneška bývá, bez dotykového displeje se to ani tentokrát neobešlo.

Subaru oficiálně představilo novou generaci slavné ImprezySubaru oficiálně představilo novou generaci slavné Imprezy

Ten má své místo pochopitelně na středovém panelu, disponuje úhlopříčkou 8 palců a obsluhuje palubní multimediální systém. Ten je kompletně nový a zahrnuje mimo jiné synchronizaci se smartphonem prostřednictvím Apple CarPlay nebo Android Auto. Pod displejem pak sedí ovládání audia, ještě níž je ovládání klimatizace a po pravé ruce řidiče má své místo klasická parkovací brzda. V Subaru se rozhodli zatím elektronickou parkovací brzdu nepoužívat a to velmi chválíme. Trojramenný volant je obsypaný tlačítky a před řidičem pak sedí klasická palubní deska se dvěma budíky a malým displejem uprostřed. Výbava bude obsahovat hromadu dnes hojně rozšířených asistentů (hlídání jízdního pruhu, hlídání slepého úhlu, automatické brzdění, adaptivní tempomat) a nebude chybět ani kamerový systém. Jak jsme se již zmínili, nová Impreza je postavená na úplně nové modulární platformě, která by měla být výrazně tužší (údajně až o 70 %) a nabídne i nižší těžiště. To všechno bude pomáhat hlavně jízdním vlastnostem a za zmínku určitě stojí i stabilizátor připevněný přímo ke karoserii starající se o snížení náklonu v zatáčkách až o 50%.

Subaru oficiálně představilo novou generaci slavné ImprezySubaru oficiálně představilo novou generaci slavné Imprezy

V oblasti jízdy tedy můžeme počítat s tím, že se bude nová Impreza opět pyšnit vytříbenými jízdními vlastnostmi a perfektně naladěným podvozkem. Pohon všech kol SAWD samozřejmě zůstal, ale v oblasti pohonných jednotek se ven moc informací prozatím bohužel nedostalo. V USA bude jako základní motor atmosférický dvoulitrový čtyřválec typu boxer, který má výkon 113 kW (154 koní), ale zda se dostane i k nám, se zatím neví. Na druhou stranu, Subaru na našem trhu atmosférické dvoulitry pořád prodává, takže se dá čekat, že by se nová Impreza s tímto motorem mohla podívat i do našich luhů a hájů. O dalších motorech zatím bohužel nepadlo ani slovo, ale očekáváme dvoulitrovou naftu a přeplňovanou šestnáctistovku z nového modelu Levorg. Přenos výkonu na silnici zprostředkovává variátorová převodovka Lineartronic, což je vlastně pouze jiné jméno pro CVT převodovku a toto ústrojí bude hrát prim hlavně na americkém trhu. V Evropě by mohla být k dispozici i manuální převodovka, ale to prozatím potvrzeno nebylo.  O tom, kdy se dostane nová Impreza na evropské trhy, Subaru zatím mlčí a nic se neví ani o ceně.

Subaru oficiálně představilo novou generaci slavné ImprezySubaru oficiálně představilo novou generaci slavné Imprezy

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Subaru oficiálně představilo novou generaci slavné Imprezy


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.