Přeposlat Mercedesy E a GLC dostaly ostrou verzi AMG 43

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Mercedesy E a GLC dostaly ostrou verzi AMG 43

22.03.2016 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Mercedes dopřál svému sedanu třídy E novou verzi vyladěnou divizí AMG, která se pyšní dvakrát přeplňovaným šestiválcem a opravdu hezkým výkonem. Podobnou variantu dostalo i SUV s označením GLC a v dnešní novince se podíváme, na co se můžeme těšit.

Mercedesy E a GLC dostaly ostrou verzi AMG 43

Začneme sedanem třídy E, který dostal v ostré verzi pojmenování Mercedes-AMG E 43 4Matic a to značí, že později přijde ještě ostřejší verze s vyšším výkonem a vyšším číselným označením. Číslo 3 v typovém označení modelů od AMG bylo vždy vyhrazeno modelům těsně pod špičkovým provedením a tentokrát tomu nebude jinak. Kromě pořádně výkonného motoru nabídne novinka od AMG také o něco agresivnější design, než jaký má standardní sedan třídy E, ale rozdíly nejsou patrné až tak moc, jak by se mohlo zdát. Hlavní změnou na přídi je jiná výplň masky chladiče, která má u AMG verze pouze jednu lamelu a zajímavou, tečkovou výplň (tato výplň má evokovat diamanty), zatímco maska standardní verze má lamely dvě. Přední nárazník s masivními průduchy pak zůstal víceméně stejný (působí o něco svalnatějším dojmem), což platí i o světlometech s LEDkami. Na zádi pak sedí klasická koncová světla, nezbytný plastový difuzor a hned čtyři chromované koncovky výfuku uložené po jeho stranách.

Mercedesy E a GLC dostaly ostrou verzi AMG 43Mercedesy E a GLC dostaly ostrou verzi AMG 43

Novinka vyladěná divizí AMG je tedy jiná, než standardní model, ale není zbytečně přeplácaná a přehnaně řvavá. Je to zkrátka hezký sportovní sedan a v představené černé barvě mu to po čertech sluší. Interiér se příliš nezměnil, ale to ani nebylo třeba, protože vnitřek nové generace třídy E je skvěle vyvážený a nabídne jak eleganci a luxus, tak sportovní feeling. Skvěle vypadá hlavně trojramenný volant se zvýrazněnými úchyty a široký středový panel s klasickými, analogovými hodinami. Nyní se můžeme konečně přesunout k motoru, který je zastoupený dvakrát přeplňovaným šestiválcem o zdvihovém objemu tři litry a je to vlastně první zážehový šestiválec v nabídce nové třídy E. Pro potřeby novinky je motor naladěný na velmi hezkých 295 kW, tedy 401 koní a točivý moment se zastavil na hodnotě 520 Nm. Dynamika je parádní, a to i díky pohonu všech kol a z klidu na 100 km/h se Mercedes-AMG E 43 4Matic rozjede za 4.6 sekundy, přičemž maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h.

Mercedesy E a GLC dostaly ostrou verzi AMG 43Mercedesy E a GLC dostaly ostrou verzi AMG 43

Výkon na všechna kola posílá devítistupňová převodovka a o jisté jízdní vlastnosti se stará vzduchový podvozek. Novinka by se měla na trh dostat koncem června tohoto roku a první zákazníci se svého nového miláčka dočkají v průběhu podzimu. Ze sportovního sedanu je čas přesunout se k novému, rychlému SUV s označením Mercedes-AMG GLC 43 4Matic. Tato novinka má stejný motor, jako výše uvedený model E 43 4Matic a rozdílné je pouze jeho naladění (které je stejné, jako v ostré třídě C). Na motor se ale podíváme až později a začneme jako vždy designem, který je vyvedený v podobném duchu, jako u sedanu třídy E. Maska chladiče má tedy opět pouze jednu lamelu, stejnou výplň a nárazník je doplněný stříbrným dekorem. Světlomety se nezměnily a nejvíc změn je zase na zádi, kam se dostaly čtyři chromované koncovky výfuku uložené po stranách difuzoru. Za zmínku určitě stojí i krásná, 19 palcová litá kola vyvedená v černé barvě, která nese i výše uvedený sedan E 43 4Matic a zpoza kterých prosvítají mohutné kotoučové brzdy.

Mercedesy E a GLC dostaly ostrou verzi AMG 43Mercedesy E a GLC dostaly ostrou verzi AMG 43

Na přední nápravě sedí brzdné kotouče o průměrech 360 x 36 mm se čtyřpístkovými třmeny a na zádi mají své místo kotouče o průměru 320 x 24 mm a jednopístkové třmeny. Interiér je vyvedený v tradičním stylu Mercedesu a najdeme v něm kvalitní materiály, jako například kůži nebo karbon. Všechna kola tohoto rychlého SUV pohání stejný, dvakrát přeplňovaný třílitrový šestiválec, který má na starost i výše uvedený model E a najdeme ho i ve třídě C. Pro GLC je ale naladěný na trochu nižší výkon čítající 270 kW (367 koní), nicméně točivý moment zůstal stejných 520 Nm a dynamika vypadá pořád výborně. Z nuly na klasických 100 km/h se novinka rozletí za 4.9 sekundy a maximální rychlost je elektronicky omezena na tradičních 250 km/h. Jak jsme se již zmínili, poháněna jsou všechna čtyři kola a přenos výkonu obstarává devítistupňová automatická převodovka. Podvozek je opět vzduchový a samozřejmě bude naladěný na sportovnější notu, než v případě standardní verze. Mercedes-AMG GLC 43 4Matic se začne prodávat o něco dřív, než jeho bratříček E 43 a první zájemci by se ho měli dočkat již počátkem léta.

Mercedesy E a GLC dostaly ostrou verzi AMG 43Mercedesy E a GLC dostaly ostrou verzi AMG 43

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Mercedesy E a GLC dostaly ostrou verzi AMG 43


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.