Přeposlat Aston Martin DB11: Ztělesnění automobilového snu

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Aston Martin DB11: Ztělesnění automobilového snu

15.03.2016 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Dnes se opět vrátíme na již ukončený autosalon do Ženevy, kde spatřilo světlo světa jedno z nejhezčích kupé současnosti. Britský Aston Martin zde ukázal fantasticky vypadající model s označením DB11 s neméně fantastickým dvanáctiválcovým železem pod kapotou.

Aston Martin DB11: Ztělesnění automobilového snu

Vozy tradičního britského výrobce Aston Martin jsou již odnepaměti spojené s filmovým agentem Jamesem Bondem a musíme podotknout, že za nový model DB11 by se nemusel stydět ani tento milovník Martini s vodkou. V roce 2014 ukázal Aston krásný model s označením DB10, který byl ovšem pouze filmovou záležitostí a tento koncept byl určený výhradně do zatím posledního filmu s Bondem jménem Spectre. Novinka s označením DB11 už je plně produkční, a pokud někdo u DB10 litoval, že není k prodeji, tak tento model mu to plně vynahradí. Vypadá totiž ještě lépe a má ohromný dvanáctiválcový motor, takže uspokojí všechny milovníky luxusu a odpůrce downsizingu. Zdá se, že v Aston Martinu je alespoň částečně svět ještě v pořádku a že nějaký skok směrem k přeplňovanému šestiválci prozatím nehrozí. Typové označení DB11 by sice mohlo evokovat pokračovatele filmového modelu DB10, ale tak tomu není a novinka navazuje na již lehce zastaralý (ale pořád velmi uhrančivý) model DB9. Model DB10 je 4739 mm dlouhé kupé s interiérem v konfiguraci 2x2 a je tak o 19 mm delší, než stávající DB9 a zároveň je také o slušných 15 kg lehčí (1770 vs. 1785 kg).

Aston Martin DB11: Ztělesnění automobilového snuAston Martin DB11: Ztělesnění automobilového snu

Design je prostě nádherný, promyšlený a tento nový Aston má všechno, co si u moderního a charizmatického kupé lze přát. Přídi dominuje tradiční maska chladiče s chromovanými lištami, která je doplněna vcelku malými světlomety s LEDkami pro denní svícení. Na zádi pak sedí tenká koncová světla, difuzor a nechybí ani dvě robustní koncovky výfuku. Právě velmi atraktivně a vcelku originálně pojatá záď se zalomenými koncovými světly působí velmi moderně a v přímém srovnání tak působí DB9 ještě o něco více zastarale. Při pohledu z profilu pak vynikne úžasná a hodně dynamická stavba karoserie, přičemž zajímavě vypadají i podlouhlé průduchy za předními koly. Kola o průměru 20 palců vyplňují blatníky do posledního milimetru a výrobce na nich použil pneumatiky Bridgestone Potenza S007 o průměrech 255/40 vpředu a 295/35 vzadu. Ještě bychom měli zmínit brzdnou soustavu, která se skládá z kotoučů o průměru 400 mm vpředu, 360 mm vzadu a do těchto odvětrávaných kotoučů se zakusují šestipístkové třmeny vpředu a čtyřpístkové třmeny vzadu.

Aston Martin DB11: Ztělesnění automobilového snuAston Martin DB11: Ztělesnění automobilového snu

Kromě úžasně vypadajícího exteriéru jsou vozy Aston Martin známé také svými interiéry, které patří k naprosté špičce a tomu nejlepšímu, co lze ve světě automobilů vůbec dostat. U novinky to samozřejmě platí také a interiér je proti modelu DB9 podstatně modernější, čehož si lze všimnout hlavně na palubní desce. Ta už není s klasickými budíky a nyní je digitální, přičemž úhlopříčka zde použitého displeje čítá 12 palců. Zda je to dobře nebo ne je na individuálním zhodnocení každého z nás, ale podle nás jsou klasické, analogové budíky s proti sobě se pohybujícími ručičkami klasikou, která zde měla zůstat. Druhý displej se pak nachází na vrcholu středového panelu a za zmínku stojí i nový volant s ovladači, za kterým jsou patrné páčky k řazení v manuálním režimu převodovky. V oblasti dílenského zpracování a luxusu si určitě nebude na co stěžovat a v tomto ohledu čekáme jen a pouze to nejlepší. A nyní hurá pod kapotu, kde sedí alfa a omega tohoto krásného kupé. Zde má své místo dvakrát přeplňovaný dvanáctiválec o zdvihovém objemu 5.2 litru, který je kompletně hliníkový, a i když ztratil proti dvanáctiválci z modelu DB9 trochu toho objemu (konkrétně 8 deci), jeho výkon je vyšší.

Aston Martin DB11: Ztělesnění automobilového snuAston Martin DB11: Ztělesnění automobilového snu

Na zadní kolo novinky proudí krásných 447 kW (608 koní) a točivý moment o hodnotě 700 Nm, tedy o nějakých 68 koní a 80 Nm víc, než v případě DB9. Zatímco maximum výkonu je k dispozici při 6500 ot/min, točivý moment je dostupný v rozsáhlém spektru otáček od 1500 do 5000 ot/min. Dynamika vypadá skvěle a novinka se umí rozjet z klidu na 100 km/h za 3.9 sekundy a zastaví se až na 322 km/h. Výkon na zadní kola posílá osmistupňová převodovka ZF s možností řazení pádly pod volantem. Za zmínku pak stojí i adaptivní tlumiče s možností volby jednoho ze tří přednastavených jízdních módů. Určitě bychom měli zmínit a hlavně pochválit, že výrobce nepoužil dnes tolik populární a rozšířený umělý a přibarvený zvuk motoru a všechno, co se k uším šťastných majitelů dostane, bude zvuk pocházející čistě z motoru a výfuku. Na druhou stranu, upravovat zvuk u motoru V12 pomocí elektroniky by byla prakticky svatokrádež. Dá se čekat, že postupem času se do prodeje dostane ještě výkonnější verze a samozřejmě nebude chybět ani karosářská varianta roadster. Mluví se i o základní verzi s motorem V8 od AMG, ale jedná se prozatím pouze o spekulace.

Aston Martin DB11: Ztělesnění automobilového snuAston Martin DB11: Ztělesnění automobilového snu

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Aston Martin DB11: Ztělesnění automobilového snu


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.