Přeposlat Král je zpět a jmenuje se Bugatti Chiron!

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Král je zpět a jmenuje se Bugatti Chiron!

03.03.2016 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Jeden z nejočekávanějších autosalonů roku, který se koná klasicky v Ženevě, se dnes otevřel veřejnosti a návštěvníky čeká pořádná nálož automobilových novinek. Začneme rovnou tou nejdražší, nejrychlejší a nejokázalejší. Bugatti Chiron je zde.

Král je zpět a jmenuje se Bugatti Chiron!

Bugatti Chiron je dlouho očekávaný nástupce jednoho z prvních zástupců relativně nové kategorie hyperautomobilů, což byl samozřejmě slavný Veyron. Tento počin zná snad každý a nemusí to být ani velký fanoušek automobilů, protože Veyron byl a vlastně doposud je unikát, který se postupem času stal kultovním vozem. S výkonem 1001 koní se jednalo o ve své době nejvýkonnější sériově vyráběné auto, z klidu na 100 km/h se umělo rozjet za 2.5 sekundy a maximální rychlost přesahovala šílených 407 km/h. Ve své době to byla výkladní skříň technologií automobilky Bugatti a koncernu Volkswagen, který tak ukázal svou technologickou vyspělost a fakt, že zvládne vyrobit auto s výkonem 1001 koní to je navíc umí všechny použít. Veyron dostal jméno po slavném závodníkovi Pierru Veyronovi, která se proháněl po okruzích při závodech 24 hodin LeMans se závodním automobilem od Bugatti. U následovníka tohoto v hodně věcech přelomového modelu byl zvolen stejný postup při výběru jména a všichni znalí určitě již tuší, že se nové Bugatti Chiron jmenuje po legendárním závodníkovi Louisi Chironovi.

Král je zpět a jmenuje se Bugatti Chiron!Král je zpět a jmenuje se Bugatti Chiron!

Dlouho očekávaný nástupce modelu Veyron je tedy konečně zde a vypadá to, že přišel opět nastavit laťku o kousek výš a zostudit zbytek automobilového světa. Původní Veyron byl po stránce designu docela zajímavý, ale nijak krásný automobil, který působil na fotografiích lehce obtloustle a zavalitě. To pro novinku už neplatí, a ačkoliv jsou tvary velmi podobné předchůdci, takže design je spíše evolucí, než revolucí, v celkovém pohledu je Chiron opravdu krásným a hezky vybalancovaným počinem. Hlavně kombinace bledě modré a černé vypadá naprosto fantasticky. Přídi dominuje typická maska chladiče, světlomety se čtyřmi samostatnými LED částmi a nárazník s mohutnými otvory. Na zádi pak sedí obrovský difuzor, v jehož středu jsou usazeny čtyři koncovky výfuku a celkově atraktivní vzhled hezky dotváří vodorovná koncová světla. Na první pohled to vypadá, že je Chiron spojený ze dvou samostatných částí a při pohledu z profilu hezky vynikne velký oblouk táhnoucí se od předních kol až k čelnímu sklu. Ten sice vypadá jako pouhá designová záležitost, ale ve skutečnosti je funkční a slouží jako vstup vzduchu k sání motoru.

Král je zpět a jmenuje se Bugatti Chiron!Král je zpět a jmenuje se Bugatti Chiron!

Zpoza stylových litých kol prosvítají modré třmeny obrovských, odvětrávaných kotoučových brzd a pneumatiky vyplňují blatníky do posledního milimetru. Když už jsme nakousli ty pneumatiky, tak vězte, že byly vyvinuty speciálně pro tento model a postarala se o ně společnost Michelin (ta vyvíjela pneumatiky i pro Veyron). Takto koncipovaný automobil potřebuje samozřejmě pořádný základ a ten tvoří monokok vyrobený z kompozitních materiálů, přičemž tuhost karoserie by měla odpovídat speciálům určeným pro závody LeMans. Interiér vypadá stejně fantasticky, jako exteriér a dominuje mu minimalistický středový panel se čtyřmi samostatnými ovladači. Úžasný je i trojramenný volant s plochou spodní částí, zvýrazněnými úchyty a několika ovládacími prvky. Už na první pohled z interiéru dýchá luxus, preciznost a cit pro detail, přičemž všude budou samozřejmě pouze ty nejvybranější materiály. To nejpodstatnější je zde ale pochopitelně motor a ten opět nechává za sebou drtivou většinu současné automobilové produkce.

Král je zpět a jmenuje se Bugatti Chiron!Král je zpět a jmenuje se Bugatti Chiron!

Základ tohoto motoru je v tom původním z modelu Veyron, ale jeho výkon byl navýšený na neuvěřitelných 1500 koní a točivý moment nyní dosahuje hodnoty 1600 Nm, které jsou dostupné v rozmezí 2000 až 6000 ot/min. Tyto hrůzu nahánějící výkony ze sebe produkuje čtyřřadý šestnáctiválec o zdvihovém objemu 8 litrů, kterému se pomáhají nadechnout hned čtyři turbodmychadla pracující ve dvou úrovních. Zrychlení z klidu na 100 km/h zvládne Chiron za 2.5 sekundy a maximální rychlost se dostane až na hranici 420 km/h. Daleko důležitější je ale fakt, že na 200 km/h se dostane za 6.5 sekundy a na 300 km/h za 13.6 sekundy, což jsou výsledky, vedle kterých blednou závistí i ti nejlepší z nejlepších (pouze Koenigsegg Regera je ještě rychlejší). Přenos výkonu obstarává pohon všech kol spojený se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Bugatti plánuje vyrobit pouze 500 kusů a cena jednoho byla stanovena na 2.4 milionu euro, tedy v přepočtu na necelých 65 milionů korun.  Oficiální prodej pak odstartuje na podzim tohoto roku, takže pokud máte o Chiron zájem a dostatečně tučný bankovní účet, můžete se pomalu začít zajímat.

Král je zpět a jmenuje se Bugatti Chiron!Král je zpět a jmenuje se Bugatti Chiron!

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Král je zpět a jmenuje se Bugatti Chiron!


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.