Přeposlat Audi S4 Avant: Praktické a po čertech rychlé rodinné kombi

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Audi S4 Avant: Praktické a po čertech rychlé rodinné kombi

01.03.2016 | Ondřej Koníček | Komentářů: 0 |

Německá automobilka Audi představila další derivát populárního modelu A4. Komu by nestačily standardní verze, bude moct v blízké budoucnosti sáhnout po ostré variantě S4 s praktickou karoserií kombi, kterou v Ingolstadtu pojmenovali tradičně Avant.

Audi S4 Avant: Praktické a po čertech rychlé rodinné kombi

Ostré verze s klasickým označením S k Audi neodmyslitelně patří, a to platí hlavně pro spojení řady S a karoserie kombi s označením Avant. Jedná se o jedny z nejpopulárnějších verzí, protože v sobě kombinují opravdu impozantní rychlost a praktičnost rodinného stěhovacího vozu. To samé platí také pro novinku S4 Avant, která doplní již existující variantu s karoserií sedan a po standardní verzi a variantě allroad quattro se tak jedná o třetí verzi nové generace modelu A4. Novinka samozřejmě vychází ze sedanu S4 a má tak prakticky identický vzhled přídě, přičemž rozdílná je pouze záď z pochopitelného důvodu jiného typu karoserie. Už standardní verze nové generace Audi A4 je po designové stránce velmi povedená a jsou jí vlastní ostré linie, agresivní výraz a sportovní nádech. Varianta S4 je na pak ještě o něco výraznější, avšak změny proti standardnímu modelu nejsou až tak velké, jak by se dalo čekat. Ostře řezaná maska chladiče s výraznými horizontálními lamelami zůstala prakticky beze změn, což platí také o LED světlometech a hlavní změna je tak v trochu jiném nárazníku s většími nasávacími otvory.

Audi S4 Avant: Praktické a po čertech rychlé rodinné kombiAudi S4 Avant: Praktické a po čertech rychlé rodinné kombi

Na zádi pak sedí vcelku rozměrná koncová světla složená kompletně z LEDek, výrazný stříbrný difuzor a samozřejmě nechybí ani čtyři koncovky výfuku, tedy prvek pro řadu S typický. Ve stejné barvě, jako zadní difuzor, jsou pak vyvedena i zpětná zrcátka a střešní ližiny. Stylová litá kola mají v základu průměr 18 palců, nicméně za příplatek si lze dopřát i kola o palec větší a zpoza nich pak prosvítají třmeny robustních kotoučových brzd. Třmeny můžou být vyvedeny v černé nebo červené barvě (ta je za příplatek) a přední brzdné kotouče s vnitřním chlazením mají průměr 350 mm. Ještě bychom měli zmínit hmotnost, která se zastavila na hodnotě 1675 kg, což je o značných 75 kg méně než u předchozí generace.  Základní objem kufru čítá 550 litrů a po sklopení zadních sedaček bude k dispozici hezkých 1550 litrů. Nyní se můžeme přesunout do interiéru, který samozřejmě vychází ze standardní varianty A4, nicméně je podstatně sportovnější a působí velmi moderním dojmem. Hlavní rozdíl proti standardnímu modelu A4 je v trojramenném sportovním volantu, který má lehce zploštělou spodní část a zvýrazněné úchyty.

Audi S4 Avant: Praktické a po čertech rychlé rodinné kombiAudi S4 Avant: Praktické a po čertech rychlé rodinné kombi

Volant má příjemně tlustý věnec (alespoň podle fotografií) a za ním sedí kompletně digitální palubní deska Audi virtual cockpit, která se pyšní úhlopříčkou 12.3 palce. Další displej má své místo nad středovým panelem a ten slouží jako zobrazovací prvek palubního multimediálního systému MMI. Nebudou chybět ani různí jízdní pomocníci a asistenti, přičemž za příplatek si pak bude možné dopřát vskutku kvalitní audio s prostorovým zvukem od známé společnosti Bang & Olufsen. Za zmínku určitě stojí také možnost přikoupit si palubní internet s WiFi. Prosti standardní verzi je ostrá varianta S4 snížena o 23 mm a za příplatek bude k dispozici adaptivní podvozek, který jízdní vlastnosti ještě zlepší. Nyní se můžeme přesunout k tomu nejdůležitějšímu, což je pochopitelně motor a ten je v této nové generaci kompletně nový. Jedná se o přeplňovaný šestiválec 3.0 TFSI, přičemž Audi sáhlo u tohoto nového motoru k přeplňování pomocí turbodmychadla namísto kompresoru. Jedná se o stejný motor, jako u sedanu S4 a tento velký šestiválec je tedy naladěný na hezkých 260 kW (354 koní) a dosahuje točivého momentu 500 Nm, které jsou k dispozici v rozsahu 1370 až 4500 ot/min.

Audi S4 Avant: Praktické a po čertech rychlé rodinné kombiAudi S4 Avant: Praktické a po čertech rychlé rodinné kombi

Obě karosářské verze S4 tedy mají stejný výkon, ale varianta Avant je ve sprintu z klidu na 100 km/h o dvě desetinky pomalejší (4.7 vs. 4.9 sekundy). Maximální rychlost je pak omezená na obligátních 250 km/h. Přenos výkonu na silnici obstarává trvalý pohon všech kol quattro, který v ideálních podmínkách upřednostňuje více zadní nápravu, ale při horších podmínkách rozděluje výkon samozřejmě podle toho, která náprava má horší trakci. Pohon všech kol je spojený s osmistupňovou automatickou převodovkou tiptronic. Ještě bychom měli zmínit spotřebu, která byla v kombinovaném cyklu vypočítána na 7.5 litru paliva na 100 km, ale je jasné, že v reálném světě bude spotřeba vzhledem k výkonu, rozměrům a hmotnosti vyšší. Audi S4 Avant se do prodeje dostane v průběhu června letošního roku, nicméně ceny pro náš trh zatím zůstávají neznámé. Domovský, tedy německý trh ale už své ceny zná a zde se bude Audi S4 Avant prodávat za 61 150 EUR, tedy v přepočtu za zhruba 1,65 milionu korun. Ve stejný čas přijde do prodeje také dříve představená verze s karoserií sedan, která bude o něco málo levnější.

Audi S4 Avant: Praktické a po čertech rychlé rodinné kombiAudi S4 Avant: Praktické a po čertech rychlé rodinné kombi

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Audi S4 Avant: Praktické a po čertech rychlé rodinné kombi


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.