Přeposlat Ford ukázal omlazenou Kugu s novým motorem 1.5 TDCi

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Ford ukázal omlazenou Kugu s novým motorem 1.5 TDCi

25.02.2016 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Vcelku populární menší SUV Kuga od Fordu dostalo hodně výrazný facelift, který změnil nejenom design, ale částečně i techniku. Zájemci se můžou těšit na zbrusu nový naftový motor 1.5 TDCi, který se posune na pozici základního vznětového motoru s pohonem přední nápravy.

Ford ukázal omlazenou Kugu s novým motorem 1.5 TDCi

Kuga je v současné době jediným modelem v nabídce Fordu, který se proti svým sourozencům po designové stránce trochu liší. Zatímco všechny modely už mají novou masku chladiče, Kuga si až doposud uchovávala tu starou, která není úplně pohledná a velmi rychle zastarala. Novinka vypadá podstatně lépe, působí modernějším dojmem a přední maska vychází z modelu Edge, který je na evropských trzích také dostupný. Příď je nyní opravdu hodně masivní a maska chladiče má dvě velké chromované lamely, které dodávají této novince docela dramatický výraz. Po bocích masky sedí přepracované světlomety s LED pásy pro denní svícení a změnou prošel také nárazník s integrovanými mlhovkami. Lehce pozměněná je i kapota a několik málo novinek se dostalo také do zadních partií. Koncová světla jsou sice tvarem víceméně pořád stejná a pořád zasahují hodně do boční části karoserie, ale mají jinou grafiku a jsou zároveň nepatrně větší. Zadní plastový difuzor zůstal stejný a to samé platí také pro dvě koncovky výfuku uložené po jeho stranách.

Ford ukázal omlazenou Kugu s novým motorem 1.5 TDCiFord ukázal omlazenou Kugu s novým motorem 1.5 TDCi

Novinka je prezentováná v opravdu hezké šedé metalíze s označením Copper Pulse, která je nová, a na výběr budou také nové designy litých kol (ty můžou mít průměr 17, 18 nebo 19 palců). Kombinace šedé karoserie, černých doplňků (zpětná zrcátka, zadní difuzor) a černých litých kol vypadá opravdu dobře a novinka se tak může zařadit mezi nejhezčí SUV současnosti. Nyní se můžeme přesunout do interiéru, které se událo taktéž hodně změn a nutno podotknout, že to byly opět změny převážně k lepšímu. Interiér současné verze je přeplácaný, působí lacině a určitě nepatří na vrchol třídy. Po faceliftu vypadá interiér mnohem lépe, a i když má pořád tendence být trochu nabobtnaný, zlepšení je patrné hned na první pohled. Středový panel je kompletně přepracovaný a na jeho vrcholu sedí 8 palcový barevný displej nového multimediálního systému Sync 3. Pod ním má své místo ovládání klimatizace a ještě níž pak sedí řadicí páka. Za trojramenným volantem je palubní deska skládající se ze dvou velkých, dvou malých budíků a malého displeje.

Ford ukázal omlazenou Kugu s novým motorem 1.5 TDCiFord ukázal omlazenou Kugu s novým motorem 1.5 TDCi

Startování probíhá prostřednictvím tlačítka vedle volantu a ruční brzda je zastoupena také tlačítkem, což je v dnešní době prvek čím dál populárnější (bohužel, chtělo by se říct). Palubní systém zvládne komunikovat s rozhraním Android Auto a Apple CarPlay, takže v oblasti moderních prvků není novince moc co vytknout. Nechybí ani ovládání hlasem nebo pohybovými gesty. Bude možné dopřát si spoustu bezpečnostních i pomocných prvků, jako je například částečně samostatný parkovací asistent nebo systém Active City Stop fungující až do rychlosti 50 km/h. Tento systém zvládne sám zastavit v pomalu jedoucích kolonách v případě, že automobil před vámi náhle zastavil a vy nestihnete zareagovat. U současné verze funguje do rychlosti maximálně 30 km/h, takže navýšení na 50 km/h je výrazné zlepšení. Jednou z hlavních novinek modernizované Kugy je kompletně nový motor 1.5 TDCi, který bude plnit funkci základní naftové pohonné jednotky. Tento čtyřválec je naladěný na hezkých 88 kW, tedy 120 koní a pyšní se příznivou spotřebou paliva vypočítanou na 4.4 litru nafty na 100 km.

Ford ukázal omlazenou Kugu s novým motorem 1.5 TDCi

Tento motor bude spojený výhradně s pohonem přední nápravy a pro pohon všech kol budete u nafty muset sáhnout po motoru 2.0 TDCi. Ten nabídne výkony 110 nebo 132 kW (150 nebo 180 koní) a zatímco první varianta může mít pohon jak přední, tak obou náprav, výkonnější verze je dostupná pouze s pohonem všech kol. Benzin spaluje jenom jeden motor, a to přeplňovaný čtyřválec 1.5 EcoBoost naladěný na velmi podobné výkony, jako v případě nafty. Základní varianta má 88 kW (120 koní), prostřední verze disponuje 110 kW (150 koní) a nejvýkonnější varianta dostala do vínku hned 134 kW (182 koní). První dvě varianty budou dostupné pouze s pohonem předku a nejvýkonnější verze pak výhradně s pohonem 4x4. Na výběr tedy moc není a pohon všech kol by určitě slušel i prostřední verzi. V oblasti převodovek bude k dispozici buď klasický, šestistupňový manuál nebo převodovka PowerShift se stejným počtem stupňů a řazením páčkami. Modernizovaná a podstatně pohlednější Kuga se do prodeje dostane v průběhu posledního čtvrtletí tohoto roku, ale cena prozatím zůstává bohužel neznámá.

Ford ukázal omlazenou Kugu s novým motorem 1.5 TDCi

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Ford ukázal omlazenou Kugu s novým motorem 1.5 TDCi


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.