Kia


Přeposlat Kia představuje svůj první hybridní automobil Niro

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Kia představuje svůj první hybridní automobil Niro

18.02.2016 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Sílu hybridních automobilů samozřejmě nepodceňuje žádná automobilka a prozatím poslední přírůstek to této třídy má na svědomí korejská Kia. Ta představila model s označením Niro, což je pro ni úplně první automobil tohoto typu.

Kia představuje svůj první hybridní automobil Niro

Oficiální premiéra tohoto automobilu se odehrála na autosalonu v Chicagu a kromě modelu Niro zde ukázal svůj hybrid také Hyundai. Ten představil model s označením Ioniq, ale o tom dnes řeč nebude a zaměříme se na Kiu Niro. Pro tuto korejskou automobilku se jedná o první automobil tohoto typu a nástřel tohoto automobilu spatřil světlo světa již v roce 2013. V tomto roce se totiž na autosalonu ve Frankfurtu ukázal koncept s označením Niro, což měl být původně konkurent populárního Nissanu Juke. Z tohoto plánu ale evidentně sešlo, protože současný model Niro, který už je v produkční fázi, vypadá úplně jinak a má i zcela jinou konfiguraci. Novinka je postavená na zbrusu nové platformě určené pro hybridní modely a kromě Nira se touto platformou pyšní také sesterský model Hyundai Ioniq. Na první pohled nejde moc poznat, že se jedná o vyloženě hybridní záležitost a Niro určitě nekřičí do světa svoji koncepci, což se o většině podobných automobilů většinou říct nedá. Stavba karoserie v sobě kombinuje klasický hatchback s rodinným MPV a SUV, přičemž sama Kia tuto novou třídu nazývá HUV (Hybrid Utility Vehicle).

Kia představuje svůj první hybridní automobil NiroKia představuje svůj první hybridní automobil Niro

Podle nás je to ale jenom jinak vyjádřený fakt, že se jedná o hybridní crossover. Ještě bychom měli zmínit kompletní rozměry karoserie, které čítají 4356 x 1801 x 1534 mm a rozvor náprav o hodnotě 2700 mm. Po stránce designu vypadá novinka až překvapivě dobře a příď zaujme dynamicky vyhlížející maskou chladiče a ostře řezanými světlomety s LED pásy pro denní svícení. Další LED pásy se nachází i v nárazníku, kde jim dělají společnost integrované mlhovky a hezky vypadající průduchy, které přídi dodávají vcelku sportovní nádech. Na zádi pak sedí koncová světla s povedenou grafikou, která jsou kompletně složena z LEDek, výrazná hrana zavazadelníku, plastový difuzor a neschází ani decentní stříška nad zadním sklem. Karoserie je po celém obvodu chráněna plastem a při pohledu z profilu vynikne její docela dynamická silueta. Střecha vozu se totiž směrem vzad lehce svažuje a hodně dělá i již zmíněná stříška. Za zmínku určitě stojí i stylová litá kola o průměru 18 palců, nicméně v základní výbavě budou mít kola průměr pravděpodobně o palec menší. Nyní se můžeme přesunout do interiéru, který je náležitě moderní a vypadá vcelku povedeně.

Kia představuje svůj první hybridní automobil NiroKia představuje svůj první hybridní automobil Niro

Jeho dominantu tvoří palubní deska se dvěma displeji a analogovým tachometrem sedící za trojramenným volantem se zvýrazněnými úchyty. Další displej má své místo nad středovým panelem a jedná se o barevný sedmipalcový displej sloužící multimediálnímu palubnímu systému UVO3. Palubní systém zvládá komunikaci se smartphony a podporuje technologie Apple CarPlay a Android Auto, což jsou v dnešní době dva nejrozšířenější mobilní systémy v automobilech.  Další ovládací prvky jsou usazeny pod tímto displejem a lze si všimnout i startovacího tlačítka napravo od volantu. Po stránce výbavy na to bude tento hybridní model vcelku dobře a samozřejmě nebudou chybět ani různí asistenti, jako například hlídání mrtvého úhlu, adaptivní tempomat nebo hlídání jízdního pruhu. Tyto prvky výbavy budou k dispozici, stejně jako například systém automatického brzdění, za příplatek. Podle výrobce by měl být interiér také výtečně odhlučněný a prost výraznějších vibrací, ale na to si budeme muset počkat až do prvních testů. Výhradně přední kola tohoto hybridního automobilu pohání známý, atmosféricky plněný benzinový motor 1.6 GDI zkombinovaný s malým elektromotorem.

Kia představuje svůj první hybridní automobil NiroKia představuje svůj první hybridní automobil Niro

Spalovací agregát pracuje v upraveném Atkinsonově cyklu a jeho maximální výkony čítají 77 kW (105 koní) a 146 Nm. Doplňkový trakční elektromotor pak disponuje výkonem 32 kW a celkový výkon této hybridní pohonné soustavy je 107 kW (146 koní) a 264 Nm. Energii tomuto elektromotoru pak dodávají lithium-ion baterie o kapacitě 1.56 kWh. Kia zatím bohužel nezveřejnila dynamické schopnosti novinky, ale o těch to stejně moc nebude a mnohem důležitější budou provozní vlastnosti. Ty by měly být vcelku příznivé, protože spotřeba v kombinovaném cyklu by se měla pohybovat okolo 4.7 litru paliva na 100 km jízdy. Jak jsme se již zmínili, výkon proudí pouze na přední nápravu a kola roztáčí šestistupňová dvouspojková převodovka. Zmínit bychom měli také speciální výukový program, který bude řidiči pomáhat jezdit úsporně a naučí ho s tímto hybridním vozem správně zacházet. Kia Niro se dostane do prodeje s největší pravděpodobností až na konci tohoto roku a její cena prozatím bohužel zůstává neznámá. Prodej odstartuje v Americe a odtud by se měla novinka dostat i na ostatní trhy.

Kia představuje svůj první hybridní automobil NiroKia představuje svůj první hybridní automobil Niro

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Kia představuje svůj první hybridní automobil Niro


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.