Přeposlat Ferrari FF dostalo rozsáhlý facelift: Přivítejme krasavce GTC4Lusso

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Ferrari FF dostalo rozsáhlý facelift: Přivítejme krasavce GTC4Lusso

16.02.2016 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Jedno z nejzajímavějších a zároveň nejkontroverznějších Ferrari všech dob, model FF, končí a velmi brzy se dočká nástupce s označením GTC4Lusso. Nebude to ale úplně nový model postavený od začátku a ve Ferrari šli cestou poměrně rozsáhlého faceliftu.

Ferrari FF dostalo rozsáhlý facelift: Přivítejme krasavce GTC4Lusso

Ferrari FF je s námi již od roku 2011 a v době uvedení vyvolal tento model opravdu hodně kontroverze. S trochou nadsázky by se dalo říct, že to bylo první kombi s pohonem všech čtyř kol od Ferrari, i když to tak úplně pravda není. Pořád to byl dvoudveřový supersport s fantastickým atmosférickým motorem, avšak byl o něco málo praktičtější, než drtivá většina konkurentů. Majitel mohl cestovat extrémními rychlostmi a navíc nebyl problém sbalit pár dalších lidí i jejich zavazadla, přičemž díky pohonu všech kol to byl ideální supersport na hory. Pohon všech kol byl ale extrémně komplikovaný a moc chvály si při testech nikdy neodnesl. Každopádně se jednalo o velmi originální a charizmatický počin a ve Ferrari se rozhodli, že po pěti letech služby je čas na novou verzi. Novinka s označením GTC4Lusso ale není úplně novým modelem a jedná se spíše o rozsáhlejší facelift. Jméno Lusso určitě není fanouškům Ferrari neznámé a toto označení odkazuje na slavný model 250 GT Lusso. Změny v designu nejsou nijak drastické, ale jsou patrné hned na první pohled a zaujme hlavně přepracovaný nárazník s hustším výpletem.

Ferrari FF dostalo rozsáhlý facelift: Přivítejme krasavce GTC4LussoFerrari FF dostalo rozsáhlý facelift: Přivítejme krasavce GTC4Lusso

Decentními změnami si prošel také nárazník, který už nemá průduchy, a přední světlomety s novou grafikou jsou nepatrně větší. Zepředu působí novinka podstatně dramatičtějším, dynamičtějším dojmem a vypadá zároveň i o něco málo moderněji, než odcházející FF. Na zádi jsou pak změny ještě výraznější a hlavní novinkou jsou dvě světla na každé straně namísto původního jednoho. Čtyři obrovské čtyři koncovky výfuku zůstaly, ale jsou uloženy v novém difuzoru. Nakonec bychom měli zmínit také průduchy za předními koly. Karoserie typu shooting brake samozřejmě zůstala, takže pořád se jedná o Ferrari se čtyřmístným interiérem a použitelným zavazadlovým prostorem. Kompletní rozměry karoserie jsou 4922 x 1980 x 1383 mm a suchá hmotnost se zastavila na vcelku příznivých 1790 kg. Novinka je tedy o něco málo delší (15 mm), širší (27 mm) a zároveň i vyšší (4 mm), než odcházející model. Jenom je škoda, že Ferrari nezveřejnilo objem zavazadlového prostoru, což bude u tohoto praktického modelu určitě jedna z nejzajímavějších informací.

Ferrari FF dostalo rozsáhlý facelift: Přivítejme krasavce GTC4LussoFerrari FF dostalo rozsáhlý facelift: Přivítejme krasavce GTC4Lusso

Odcházející model FF má základní objem zavazadlového prostoru 450 litrů a po sklopení zadních sedaček až 800 litrů, takže se dá očekávat, že GTC4Lusso na tom bude ještě o něco málo lépe. Lepší by měla být i aerodynamika, a to díky přepracovanému přednímu nárazníku a novému zadnímu difuzoru. Nyní se můžeme přesunout do interiéru, kde se událo poměrně dost novinek a ta největší je vidět už na uspořádání instrumentů. Před spolujezdcem sedí jakási miniaturní palubní deska, která zobrazuje aktuální rychlost, otáčky a zařazený převodový stupeň, takže spolujezdec bude mít všechny tyto údaje hezky z první ruky. Na středovém panelu sedí velký barevný displej s úhlopříčkou 10.2 palce, který zobrazuje informace z nového palubního systému a prostřednictvím kterého se provádí prakticky všechna nastavení. Volant má nyní o něco menší průměr a dostal lehce přepracovaný design, přičemž je opět posetý různými ovladači (za volantem sedí pádla pro řazení). Celkově vypadá interiér GTC4Lusso velmi moderně, je luxusní, stylový a interiér odcházejícího FF proti němu působí opravdu hodně zastarale.

Ferrari FF dostalo rozsáhlý facelift: Přivítejme krasavce GTC4LussoFerrari FF dostalo rozsáhlý facelift: Přivítejme krasavce GTC4Lusso

Tahle změna se Ferrari povedla na jedničku s hvězdičkou a pohlednější interiér byste v této třídě jen tak lehce nenašli. Několik málo změn se událo i pod kapotou, kde sedí monstrózní, atmosféricky plněný dvanáctiválec o zdvihovém objemu 6.3 litru (6262cc). Jeho výkon je ale vyšší a motor nyní dává neuvěřitelných 507 kW, což je hrůzostrašných 690 koní při 8000 ot/min. Nárůst tedy čítá 22 kW (30 koní) a točivý moment o hodnotě 697 Nm (při 5750 ot/min) je o 14 Nm vyšší. Díky tomu se zlepšila dynamika a novinka se umí rozjet z klidu na 100 km/h za 3.4 sekundy, tedy p 0.3 sekundy rychleji. Maximální rychlost čítá 335 km/h a tato hodnota je stejná pro oba sourozence. Pohon všech kol je proti modelu FF přepracovaný, ale pořád funguje na stejném, poměrně komplikovaném principu. Velkou novinkou je pak systém řízení zadní nápravy, díky čemuž by měly být jízdní vlastnosti perfektní a mělo by se jednat o jízdně velmi vyspělé Ferrari. Oficiální představení veřejnosti proběhne na autosalonu v Ženevě a o ceně ve Ferrari zatím mlčí, ale pravděpodobně bude ještě vyšší, než u původního modelu FF.

Ferrari FF dostalo rozsáhlý facelift: Přivítejme krasavce GTC4LussoFerrari FF dostalo rozsáhlý facelift: Přivítejme krasavce GTC4Lusso

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Ferrari FF dostalo rozsáhlý facelift: Přivítejme krasavce GTC4Lusso


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.