Přeposlat Audi RS Q3 dostalo výkonnější verzi performance

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Audi RS Q3 dostalo výkonnější verzi performance

09.02.2016 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Audi představilo novou variantu svého populárního SUV Q3, a to prozatím vůbec nejostřejší kousek. Novinka dostala přídomek performance, vychází z verze RS Q3 a z klidu na 100 km/h se umí rozletět za podobný čas, jako některé supersporty.

Audi RS Q3 dostalo výkonnější verzi performance

Rodinné SUV s dynamickými schopnostmi supersportu pravděpodobně nebude nějaký výrazný bestseller, nicméně model Q3 je velmi populární a dá se tak čekat zvýšený zájem i o tuto verzi. Varianty s označením performance jsou u Audi ty vůbec nejostřejší a v současné době bychom při návštěvě showroomu Audi narazili na dva kousky, RS 6 Avant performance a RS 7 Sportback performance. Velmi brzy se k těmto dvěma mohykánům tedy přidá i nejostřejší RS Q3, přičemž varianta performance se dočkala nejenom úpravy motoru, ale také podvozku. Vzhled je na první pohled stejný, jako u standardní RS Q3, ale několik málo rozdílu zde přece jenom je, byť nejsou možná úplně dobře patrné. Tam, kde má RS Q3 většinou stříbrné detaily a doplňky, najdeme u verze performance šedou, či chcete-li matně titanovou barvu. Platí to tedy pro masku chladiče, nárazník, zpětná zrcátka, střešní ližiny, orámování oken a orámování zadního nárazníku. V této barvě jsou vyvedena dokonce i 20 palcová litá kola, zpoza kterých prosvítají červené třmeny mohutných kotoučových brzd (přední kotouče mají průměr 365 mm).

Audi RS Q3 dostalo výkonnější verzi performanceAudi RS Q3 dostalo výkonnější verzi performance

Mimo červených třmenů si může zákazník dopřát také méně nápadné třmeny v černé barvě. Všechny tyhle kosmetické novinky pak doplňuje nový lak karoserie s označením Ascari. Jinak je to ale Audi RS Q3 se vším všudy, takže se můžeme těšit na agresivní styling v podobě ostře řezané masky chladiče s výraznými světlomety na přídi a velkého difuzoru s osamocenou koncovkou výfuku na zádi. To je tak trochu zvláštní, protože Audi u svých ostrých modelů RS většinou používá minimálně dvě koncovky výfuku a RS Q3 je tak vlastně jediným zástupcem této řady s pouze jednou koncovkou. To ale samozřejmě vůbec ničemu nevadí a jde víceméně pouze o rozdílný styling, přičemž i ta jedna koncovka vypadá díky svému průměru hodně majestátně. Nyní se můžeme přesunout do interiéru, kde se několik málo změn proti standardní ostré verzi RS také událo. Tou hlavní změnou je podklad palubní desky, který je nyní spíše šedý a celkově má palubní deska lehce přepracovanou grafiku. To je ale tak nějak vše a jinak je interiér hodně podobný tomu z normální verze RS.

Audi RS Q3 dostalo výkonnější verzi performanceAudi RS Q3 dostalo výkonnější verzi performance

Jeho dominantu tedy tvoří povedený trojramenný volant se zvýrazněnými úchyty, zploštělou spodní částí a velký středový panel s ovladači audia, klimatizace a barevným displejem palubního systému. Krásné sportovní sedačky s výrazným bočním vedením a modrým kontrastním prošíváním určitě podrží tělo i při ostré jízdě a ono prošívání pak najdeme i na řadicí páce a středové loketní opěrce. V interiéru pak samozřejmě mají místo pouze kvalitní materiály, jako je například karbon, kůže nebo alcantara. Jakkoliv jsou změny v designu a interiéru patrné jen docela málo, změny v oblasti motoru jsou podstatně výraznější a to se podepsalo hlavně na zlepšené dynamice. Pod kapotou najdeme pořád přeplňovaný pětiválec o zdvihovém objemu 2.5 litru, nicméně jeho výkon nyní dosahuje 270 kW (367 koní) a 465 Nm. To je proti standardní verzi RS Q3 nárůst o 20 kW (27 koní) a 15 Nm, což určitě není zanedbatelné. Z klidu na 100 km/h se toto rychlé SUV rozjede na 4.4 sekundy, takže v této oblasti se proti svému méně výkonnému sourozenci zlepšilo o 0.4 sekundy.

Audi RS Q3 dostalo výkonnější verzi performanceAudi RS Q3 dostalo výkonnější verzi performance

Maximální rychlost pak narostla z 250 km/h na 270 km/h. Poháněna jsou samozřejmě všechna čtyři kola, a to pomocí sedmistupňového automatu S tronic s možností řazení pádly pod volantem. Při sportovním režimu pak převodovka řadí s meziplyny. Podvozek by měl být tužší a proti standardní Q3 je o 20 mm nižší, přičemž za příplatek budou k dispozici adaptivní tlumiče. Nakonec jsme si nechali spotřebu, která byla spočítána na 8.6 litru paliva na 100 km v kombinovaném režimu, nicméně jedná se o spotřebu dosaženou v laboratorních podmínkách a dá se tak čekat, že v reálném světě bude úplně jiná. Audi RS Q3 performance se oficiálně představí veřejnosti na autosalonu v Ženevě a jeho cena pro náš trh zatím bohužel zůstává neznámá. Cena základní verze RS Q3 na našem trhu začíná částkou 1 459 900 Kč a je jasné, že varianta performance bude ještě o něco dražší. Mezi verzemi RS 6 / RS 6 performance a RS 7 / RS 7 performance čítá cenový rozdíl v obou případech 168 000 Kč a dá se tak čekat, že zde bude příplatek podobný.

Audi RS Q3 dostalo výkonnější verzi performanceAudi RS Q3 dostalo výkonnější verzi performance

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Audi RS Q3 dostalo výkonnější verzi performance


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.