Přeposlat Drsňák G 500 4x4² od Mercedesu dorazil na náš trh

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Drsňák G 500 4x4² od Mercedesu dorazil na náš trh

04.02.2016 | Ondřej Koníček | Komentářů: 0 |

Německý Mercedes zařadil do své nabídky pro Českou Republiku stroj, se kterým se nebude majitel bát projet ani peklem. Nekompromisní offroad G 500 4x4² nabídne jak vysoký výkon, tak astronomickou cenovku a dá se čekat, že bude na našich silnicích docela vzácný.

Drsňák G 500 4x4² od Mercedesu dorazil na náš trh

Nejenom extrémně rychlé super a hypersporty se pyšní cenovkou přesahující 6 milionů korun a do této vskutku exkluzivní společnosti se nyní přidal i offroad G 500 ve verzi 4x4². Je to určitě jeden z nejšílenějších počinů Mercedesu vůbec a je jasné, že kdekoho napadne v souvislosti s vlastnictvím tohoto vozu známé moudro o kompenzování si určitých věcí automobilem. Vůbec ale nepochybujeme o tom, že se bude jednat o v terénu velmi schopný, až nekompromisní automobil a že ho jen tak něco nezastaví. Ano, je to sice tak trochu ,,masírka“, ale určitě to není vyloženě jenom to a své využití tento offroad pravděpodobně najde. Jako základ posloužila tomuto modelu verze G 500 s osmiválcem, avšak po stránce designu je hned na první pohled vidět, že varianta 4x4² je ještě o hodně drsnější. Hned při letmém seznámení přitáhnou oči obrovská kola o průměru 22 palců (pneumatiky mají rozměr 325/55), zpoza kterých prosvítají červené třmeny odvětrávaných kotoučových brzd s kotouči o průměru 380 mm vpředu a 370 mm vzadu.

Drsňák G 500 4x4² od Mercedesu dorazil na náš trhDrsňák G 500 4x4² od Mercedesu dorazil na náš trh

Přídi dominuje mohutná maska chladiče s typickými, kulatými světlomety a společnost jí dělá vskutku robustní nárazník, který působí dojmem, že porazí i vzrostlý strom jako nic. Na zádi pak sedí jednoduchá koncová světla, dvojitá nerezová tyč a zadní dveře otevírající se do boku. Za zmínku určitě stojí také nerezové boční lišty, na boku umístěné sportovní koncovky výfuku a proti modelu G 500 také hodně vytažené blatníky. Světlá výška tohoto výrazně hranatého kolosu je 450 mm a díky tomu toho zvládne v terénu určitě hodně a jen tak někde svého majitele trčet nenechá. Zmínit bychom měli určitě také nájezdové úhly čítající 52 stupňů vpředu, 54 stupňů vzadu a schopnost poprat se s vodou o hloubce až 1 metr. Interiér vychází opět z varianty G 500, avšak dostal několik odlišných prvků, jako například karbonové obložení a sportovní sedačky. Výbava je samozřejmě dostatečně bohatá a majitel se může těšit na prémiové audio od firmy Harman/Kardon, parkovací kameru nebo vyhřívané přední sklo.

Drsňák G 500 4x4² od Mercedesu dorazil na náš trhDrsňák G 500 4x4² od Mercedesu dorazil na náš trh

To nejdůležitější se zde ale nachází pod kapotou, kde má své místo dvakrát přeplňovaný vidlicový osmiválec o zdvihovém objemu 4 litry, který je pro potřeby terénního géčka naladěný na 310 kW (422 koní) a 610 Nm. Motor pochází ze stylového modelu AMG GT, avšak v tomto sportovním cesťáku dosahuje přece jenom o něco lepších výkonů (462 nebo 510 koní). To ale vůbec nevadí, protože i oněch 422 koní stačí ke sprintu z klidu na 100 km/h za 7.4 sekundy a maximální rychlost 210 km/h. To jsou vcelku hezké výsledky a nejvyšší rychlost je stejná, jako u slabší verze G 500 (ta má 388 koní a 530 Nm), ačkoliv zrychlení z 0-100 km/h je výrazně horší (G 500 zvládne tuto disciplínu za 6.1 sekundy). Jak je to možné? Je to velmi jednoduché a za horší (ale pořád skvělou) dynamikou stojí vyšší hmotnost čítající 3490 kg (G 500 váží 3200 kg). Verze G 500 4x4² je tedy opravdu hodně těžké auto a mít ještě pár kil navíc, tak bylo by nutné udělat si řidičák na nákladní automobil.

Drsňák G 500 4x4² od Mercedesu dorazil na náš trhDrsňák G 500 4x4² od Mercedesu dorazil na náš trh

Poháněna jsou samozřejmě všechna čtyři kola a podvozek se pyšní trojicí uzamykatelných diferenciálů, portálovými nápravami s rozchodem 1774 mm a adaptivními tlumiči. Podvozek je tedy velmi moderní a měl by bez větších problémů zvládnout i opravdu drsné nástrahy mimo klasické silnice. Automatická převodovka 7G-TRONIC pak má sedm převodových stupňů. Nakonec jsme si nechali cenu, která je opravdu astronomická, a jak jsme se zmínili už v úvodu, lehce se přehoupne přes 6 milionů Kč. Cena bez DPH byla stanovena na 4 999 000 Kč a i s daní tedy tento hranatý superman vyjde na 6 048 790 Kč. Jedná se tak o druhé nejdražší géčko v nabídce a tento model je dokonce dražší, než verze AMG G 63 (ta stojí i s daní zanedbatelných 3 834 490 Kč). Výš sedí pouze dvanáctiválcová bestie AMG G 65 s výkony 463 kW (630 koní), 1000 Nm a cenovkou 7 272 100 včetně daně. G 500 4x4² zatím na oficiálních českých stránkách Mercedesu nenajdete, ale pravděpodobně se tam velmi brzy ukáže.

Drsňák G 500 4x4² od Mercedesu dorazil na náš trhDrsňák G 500 4x4² od Mercedesu dorazil na náš trh

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Drsňák G 500 4x4² od Mercedesu dorazil na náš trh


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.