Přeposlat Porsche 718 Boxster: Nejmenší a nejlevnější Porsche dostalo nové jméno a dalo sbohem šestiválcům

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Porsche 718 Boxster: Nejmenší a nejlevnější Porsche dostalo nové jméno a dalo sbohem šestiválcům

02.02.2016 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Automobilka Porsche představila facelift svého nejmenšího modelu, roadsteru Boxster a milovníci tradičních hodnot dostali pořádnou ránu. Šestiválcové motory totiž odvál čas a éra downsizingu, takže nově bude Boxster dostupný pouze s přeplňovanými čtyřválci.

Porsche 718 Boxster: Nejmenší a nejlevnější Porsche dostalo nové jméno a dalo sbohem šestiválcům

Pokud máte rádi tradiční, atmosféricky plněné šestiválce v malém kabrioletu, rychle zavítejte k nejbližšímu dealerovi Porsche a pořiďte si stávající model Boxster, dokud to ještě jde. Jakmile se totiž do prodeje dostane nová varianta po faceliftu, tyto charakterní motory zmizí z nabídky a Boxster bude dostupný pouze s přeplňovanými čtyřválci. Atmosférické šestiválce zmizely i z hlavního produktu Porsche, modelu 911 Carrera a zde je nahradily sice přeplňované, ale pořád šestiválce. Z řady Boxster zmizí tento počet válců ale úplně a stejný osud čeká také řadu Cayman. Na jednu stranu je to logické, dnešní doba velí dělat v první řadě úsporná auta s nízkými emisemi, ale na druhou stranu přijde automobilový svět o další charizmatický motor. Je jasné, že nové motory jsou výkonnější, úspornější a ,,zelenější“, ale projev šestiválce prostě nahradit nedokážou a v tomto ohledu to bude zcela jistě velká ztráta. Kromě nových motorů dostal Boxster i nový název, který doplnilo číslo 718 odkazující na starší modely z 60. let minulého století. Změny se dočkal pochopitelně také design, který je nyní tak trochu víc hranatý a německý.

Porsche 718 Boxster: Nejmenší a nejlevnější Porsche dostalo nové jméno a dalo sbohem šestiválcůmPorsche 718 Boxster: Nejmenší a nejlevnější Porsche dostalo nové jméno a dalo sbohem šestiválcům

Přední světlomety mají přepracovanou grafiku a nárazník zase výraznější průduchy. Další průduchy mají své místo tradičně před zadními koly a za zmínku určitě stojí také zpětná zrcátka ukotvená na dvou tenkých nožkách. Záď je pravděpodobně nejvýraznější a zde hrají prim nová koncová světla se zajímavou grafikou, která vypadají vskutku povedeně. Uprostřed difuzoru pak mají své místo dvě mohutné koncovky výfuku. V základu se majitel může těšit na 19 palcová litá kola a za příplatek budou k dispozici kola o palec větší, přičemž s faceliftem přijde také nový design kol. Lehce přepracovaný design působí o něco víc agresivně a je určitě modernější, ale přijde nám, že Boxster zároveň ztratil něco ze svého původního charakteru a kouzla. Nyní se můžeme v rychlosti přesunout do interiéru, kterému se novinky také nevyhnuly. Interiér se změnil pouze v tom pozitivním slova smyslu a vypíchnout musíme hlavně vskutku hezky vypadající trojramenný volant se zvýrazněnými úchyty. Volant v současném Boxsteru působí proti tomuto novému hodně zastarale a celkově na nás nový interiér působí výrazně modernějším a příjemnějším dojmem.

Porsche 718 Boxster: Nejmenší a nejlevnější Porsche dostalo nové jméno a dalo sbohem šestiválcůmPorsche 718 Boxster: Nejmenší a nejlevnější Porsche dostalo nové jméno a dalo sbohem šestiválcům

Palubní desce pořád dominuje velký, centrálně umístěný otáčkoměr a přístroje mají novou grafiku. Na středovém panelu má své místo velký displej a nad ním sedí klasické, analogové hodiny. A teď hurá k motorům. Ploché atmosférické šestiválce jsou nadobro pryč a na jejich místo se nastěhovaly přeplňované čtyřválce. Ty jsou opět ploché a k dispozici budou dvě pohonné jednotky. Základní Boxster bude pohánět přeplňovaný plochý čtyřválec o zdvihovém objemu 2 litry, který je naladěný na velmi hezkých 220 kW (300 koní) a 380 Nm. Proti současné základní verzi s atmosférickým šestiválcem o zdvihovém objemu 2.7 litru je to vskutku pořádný nárůst, protože zde dává motor 195 kW (265 koní) a 280 Nm. Dynamické schopnosti vypadají obstojně a z klidu na 100 km/h se nový Boxster se základním čtyřválcem rozjede za 5.1 sekundy. To je údaj platný pro klasický šestistupňový manuál, se sedmistupňovým automatem PDK je stejná disciplína otázkou 4.9 sekundy a paket Sport Chrono z tohoto času ukrojí ještě další dvě desetinky. Maximální rychlost se pak zastaví na metě 275 km/h a kombinovaná spotřeba byla spočítána na 6.9 litru paliva na 100 km jízdy.

Porsche 718 Boxster: Nejmenší a nejlevnější Porsche dostalo nové jméno a dalo sbohem šestiválcůmPorsche 718 Boxster: Nejmenší a nejlevnější Porsche dostalo nové jméno a dalo sbohem šestiválcům

Varianta Boxster S vypadá po stránce výkonu i motoru podstatně zajímavěji, protože tato verze dostala do vínku přeplňovaný plochý čtyřválec o zdvihovém objemu 2.5 litru naladěný na 257 kW (350 koní) a 420 Nm. Proti současné verzi S je výkon opět lepší (o 35 koní a 60 Nm) a to samé platí také o dynamických schopnostech. S manuální převodovkou se Boxster S rozjede na 100 km/h za 4.6 sekundy, při volbě automatu se tento čas zlepší na 4.4 sekundy a paket Sport Chrono se opět postará o vylepšení o další dvě desetinky (4.2 sekundy). Nejvyšší rychlost by se měla pohybovat okolo 285 km/h. Obě verze mají jako standard šestistupňový manuál a automatická převodovka PDK tak bude pouze za příplatek. Poháněna jsou samozřejmě pouze zadní kola a bude možné přikoupit si také adaptivní podvozek PASM s možností úpravy světlé výšky v rozsahu 20 mm. Nový Boxster se začne prodávat koncem dubna tohoto roku a ceny byly stanoveny zatím pouze pro německý trh. Stejných změn se v blízké budoucnosti dočká také uzavřená varianta Cayman, nicméně na oficiální oznámení si budeme muset ještě chvíli počkat.

Porsche 718 Boxster: Nejmenší a nejlevnější Porsche dostalo nové jméno a dalo sbohem šestiválcůmPorsche 718 Boxster: Nejmenší a nejlevnější Porsche dostalo nové jméno a dalo sbohem šestiválcům

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Porsche 718 Boxster: Nejmenší a nejlevnější Porsche dostalo nové jméno a dalo sbohem šestiválcům


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.