Přeposlat Cadillac CT6 (konečně) dostane osmiválec

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Cadillac CT6 (konečně) dostane osmiválec

28.01.2016 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Americká automobilka Cadillac přispěchala s velmi dobrou zprávou pro všechny fanoušky a milovníky osmiválcových motorů. Prémiový sedan CT6 totiž tento motor dostane, ale ne v nějaké ostré, sportovně pojaté verzi, ale v klasickém provedení.

Cadillac CT6 (konečně) dostane osmiválec

V dnešní době je to s motory u luxusních sedanů většinou tak, že osmiválec bývá spojený s ostrou, sportovně pojatou verzí. Stačí se podívat například na Audi A6, kdy je možné dopřát si osmiválec pouze u rychlé verze S6 nebo RS6. Ne každý ale chce mít spojený osmiválec s nekompromisní variantou, protože dříve to byla docela běžná pohonná jednotka ve velkých limuzínách. Právě na to vsadil americký Cadillac, který má v plánu přivést do sedanu CT6 klasický osmiválcový motor a spojit tak jeho charakter s luxusnějším pojetím. Verze pro modelový rok 2016 tedy potěší všechny milovníky osmi válců a trochu tak napraví pověst modelu CT6, u kterého byl až doposud strop šestiválcový motor. Jedná se o po všech směrech povedený model a dalo by se říct, že je to poctivý Cadillac staré školy. Přídi dominují výrazné světlomety, ze kterých se spouští pás pro denní svícení a skvěle vypadá i široká maska se spoustou chromu. Na zádi pak sedí vertikální koncová světla a buď dvě, nebo čtyři koncovky výfuku. Dvě koncovky výfuku jsou vyhrazeny slabším motorizacím, čtyři jsou pro přeplňovaný šestiválec a stejný počet koncovek dostane pravděpodobně i připravovaný osmiválec.

Cadillac CT6 (konečně) dostane osmiválecCadillac CT6 (konečně) dostane osmiválec

Po stránce designu působí CT6 velmi atraktivním dojmem, je hezky vyrovnaný a budí dojem klasického amerického stroje. Velikostně je to pořádný kus automobilu a karoserie tohoto modelu měří na délku přes pět metrů (konkrétně 5182 mm). Šířka karoserie je 1880 mm, výška čítá 1471 mm a za zmínku určitě stojí také štědrý rozvor náprav 3109 mm. Velikostně je to tedy konkurent hlavně pro BMW řady 7 nebo Mercedes třídy S s klasickým rozvorem. A díky novému osmiválci pod kapotou jim bude Cadillac CT6 konečně výrazněji konkurovat i v oblasti motorové palety. Interiér je samozřejmě náležitě luxusní a vypadá honosně hned na první pohled. Majitel se může těšit na samé kvalitní materiály, jako je například kůže nebo dřevo a precizní dílenské zpracování je samozřejmostí, protože bez něj to v této třídě nejde. Dominantu interiéru tvoří široký středový panel s barevným displejem, pod kterým sedí ovládání klimatizace a volič převodovky. Před řidičem má své místo multifunkční volant obsypaný tlačítky a digitální palubní deska.

Cadillac CT6 (konečně) dostane osmiválecCadillac CT6 (konečně) dostane osmiválec

Už základní výbava nejslabší verze je vcelku bohatá a zahrnuje mimo jiné audio BOSE s osmi reproduktory, 18 palcová kola (celkově jsou k dispozici kola o průměru až 20 palců) nebo LTE modul. Vyšší stupně výbav pak mají ve standardu ještě lepší audio BOSE s 10 reproduktory a také spoustu bezpečnostních prvků, jako například systém hlídání jízdního pruhu, hlídání mrtvého úhlu nebo automatické utažení pásů v případě blížící se nehody. Adaptivní tempomat je pak k dispozici za příplatek (klasický tempomat je u všech motorů v základní výbavě), stejně tak jako automatické brzdění.  Motorová paleta čítá v současné době tři motory a ve všech případech se jedná o jednotky spalující benzín. Základním motorem je přeplňovaný čtyřválec o zdvihovém objemu 2 litry, který je naladěný na velmi hezkých 198 kW (269 koní) při 5500 ot/min a 401 Nm v rozsahu 3000 až 4600 ot/min. Tento motor je spojený výhradně se zadním náhonem a dynamika by neměla být, vzhledem k relativně nízké hmotnosti pohybující se okolo 1659 kg, vůbec špatná.

Cadillac CT6 (konečně) dostane osmiválecCadillac CT6 (konečně) dostane osmiválec

Cadillac má motor i pro příznivce klasických, atmosféricky plněných jednotek a jedná se o šestiválec o zdvihovém objemu 3.6 litru. Ten disponuje výkonem 250 kW (340 koní) a má točivý motor o hodnotě 388 Nm, tedy nepatrně nižší, než přeplňovaný čtyřválec. Dynamické schopnosti by měly být pro oba tyto motory podobné. Prozatím nejvýkonnější motor v nabídce je dvakrát přeplňovaný třílitrový šestiválec o výkonech 301 kW (409 koní) a 584 Nm. Oba šestiválcové motory jsou standardně dodávány s pohonem všech kol a všechny tři motory pak pracují s osmistupňovou automatickou převodovkou. V blízké době se ale můžeme těšit na již zmíněný osmiválec, který bude mít zdvihový objem 4.2 litru a přeplňování dvojicí turbodmychadel. O výkonu tohoto kompletně nového motoru se zatím bohužel nic neví, ale mluví se minimálně o 450 koních a motor bude vyhrazený pro vrcholnou výbavu Platinum. Jsme opravdu zvědaví, jak si Cadillac CT6 v přímém srovnání s osmiválcovou konkurencí povede a je jenom a jenom dobře, že na tento typ motoru v Cadillacu ještě úplně nezanevřeli.

Cadillac CT6 (konečně) dostane osmiválecCadillac CT6 (konečně) dostane osmiválec

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Cadillac CT6 (konečně) dostane osmiválec


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.