Přeposlat Citroën DS 3 dostal facelift a vzdal se svého rodného jména

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Citroën DS 3 dostal facelift a vzdal se svého rodného jména

26.01.2016 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Modelová řada DS je luxusní odnoží francouzského Citroënu a pro modelový rok 2016 se můžou její příznivci těšit na facelift nejmenšího modelu DS 3. Ten dostal přepracovanou masku a ztratil tak poslední pojítko se svou mateřskou značkou.

Citroën DS 3 dostal facelift a vzdal se svého rodného jména

Řada DS vznikla v roce 2009 a byl to právě její nejmenší model DS 3, který ji nastartoval. Ten nyní dostal jako poslední z řady facelift, který nahradil přední masku s logem Citroënu maskou s logem řady DS, takže poslední spojení mezi Citroënem a řadou DS je pryč. Řada DS odkazuje na legendární a v několika ohledech přelomový model DS z let dávno minulých, přičemž na svém novodobém začátku, v roce 2009, to byla pouze luxusní odnož této francouzské automobilky. Citroën se ale nijak netajil tím, že chce z této řady udělat samostatnou, svébytnou značku a o to se postaral facelift celé této řady. Nyní tedy přišla řada na služebně nejstarší model DS 3 a přeměna je kompletní. Jak jsme se již zmínili, z přední masky zmizelo logo mateřské automobilky a nahradilo ho avantgardní logo DS. Maska je ale přepracovaná ve více ohledech a nyní je vyvedena v mnohem ostřejším stylu. U verze před faceliftem byla maska spíše zakulacená a nyní je to takový ostře řezaný šestiúhelník, ze kterého vystupují chromované linky podtrhující přední světla.

Citroën DS 3 dostal facelift a vzdal se svého rodného jménaCitroën DS 3 dostal facelift a vzdal se svého rodného jména

Samotná světla mají novou grafiku a celkově je příď nového DS 3 výraznější a má úplně jiný, podstatně agresivnější styling. Světlometům samozřejmě nechybí LEDky. Na zádi jsou změny výrazně menší a vlastně jediné, co je na první pohled jiné, je grafika koncových světel, která je nyní výraznější. Facelift se dotknul jak klasického třídveřového hatchbacku, tak varianty Cabrio s částečně stahovatelnou plátěnou střechou. Nejedná se o plnohodnotný kabriolet a při stažení střechy se stáhne opravdu pouze střecha, přičemž boční linie zůstanou zachované. U střechy si lze vybrat z hned pěti různých typů, takže míra personalizace bude opět výborná. Možnosti výběru bude mít zákazník také v oblasti litých kol nebo střechy u klasického hatchbacku, přičemž v tomto případě bude k dispozici deset různých barevných stylů. Podle nás facelift DS trojce vyloženě prospěl a nyní tento stylový hatchback vypadá výrazněji a avantgardněji, než kdy předtím. Uvnitř se toho moc nezměnilo a koncept interiéru tak zůstal víceméně stejný.

Citroën DS 3 dostal facelift a vzdal se svého rodného jménaCitroën DS 3 dostal facelift a vzdal se svého rodného jména

Nová je pouze 7 palcová dotyková obrazovka na středovém panelu, pod kterou sedí ovládání klimatizace. Palubní deska se skládá ze třech budíků v oddělených tubusech, sportovní trojramenný volant má decentně zploštělou spodní část a nechybí mu ani zvýrazněné úchyty. Interiér působí vcelku čistě, není zbytečně přeplácaný a vypadá docela hodnotně. Ještě bychom měli určitě zmínit schopnost automobilu komunikovat s chytrými telefony, což je dnes tak nějak nezbytné a použít lze smartphony s operačními systémy iOS od Applu a Android. Po motorové stránce se toho nijak moc nezměnilo a vrchol nabídky tak bude opět tvořit přeplňovaný čtyřválec 1.6 THP. Základním motorem je atmosféricky plněný tříválec o zdvihovém objemu 1.2 litru, který disponuje solidním výkonem 60 kW (82 koní) a točivým momentem 118 Nm. Nebude to na žádné dovádění a mnohem lepší dynamické schopnosti nabídne jeho přeplňovaný sourozenec, u kterého narostl díky přeplňování výkon na 81 kW (110 koní) a hlavně se zvedl točivý moment, a to na 205 Nm. K dispozici bude také jeho výkonnější verze naladěná na 96 kW, tedy 130 koní.

Citroën DS 3 dostal facelift a vzdal se svého rodného jménaCitroën DS 3 dostal facelift a vzdal se svého rodného jména

Vrchol normálních verzí tvoří přeplňovaná šestnáctistovka THP naladěná na 121 kW (165 koní) a 240 Nm, nicméně ostrá varianta Performance na tom bude ještě mnohem lépe, ale o té až později.  Naftové motory v nabídce pochopitelně nemůžou chybět a k dispozici bude sice pouze jeden, 1.6 BlueHDI, ale ve dvou výkonnostních verzích. Slabší varianta nabídne výkon 73 kW (99 koní) a točivý moment o hodnotě 254 Nm, přičemž silnější verze dodá na přední kola výkon 88 kW (120 koní) a 285 Nm. Již zmíněná nejvýkonnější varianta Performance pak přijede s motorem 1.6 THP naladěným na velmi hezkých 153 kW (209 koní) a 300 Nm, takže dynamika jízdy bude zcela jistě perfektní. To ale není všechno a tato varianta dostane také podvozek snížený o 15 mm, silnější brzdy a rozšířený rozchod kol. Šestistupňová manuální převodovka dostane kratší převody a nebude chybět ani samosvorný diferenciál Torsen. S variantou Performance by tak mohla být při rychlé jízdě vskutku zábava a mohlo by se jednat o velmi schopný ostrý hatchback. Oficiální ceny zatím bohužel nebyly zveřejněny.

Citroën DS 3 dostal facelift a vzdal se svého rodného jménaCitroën DS 3 dostal facelift a vzdal se svého rodného jména

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Citroën DS 3 dostal facelift a vzdal se svého rodného jména


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.