Přeposlat Nejprodávanějšími značkami roku 2015 jsou Škoda, Hyundai a VW

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Nejprodávanějšími značkami roku 2015 jsou Škoda, Hyundai a VW

11.01.2016 | Tisková zpráva | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

V roce 2015 bylo prodáno 185 295 osobních a 15 222 užitkových vozů. Nejprodávanějšími značkami osobních aut byly Škoda (68 435), Hyundai (19 362) a Volkswagen (15 223). Mezi osobními vozy byl největší zájem o modely Octavia (23 268), Fabia (18 223), Rapid (11 428), Hyundai i30 (6 910), Škoda Superb (5 902) a Hyundai ix20 (4 672).

Nejprodávanějšími značkami roku 2015 jsou Škoda, Hyundai a VW

Statistiky, které zveřejňuje společnost Médea Research, odrážejí reálné prodeje na českém trhu, protože v nich nejsou započítány zmanipulované prodeje. Statistiky reálných prodejů jsou totiž očištěny o takzvané účelové registrace, tedy vozy, které automobilka zaregistruje takzvaně na sebe, ale do tří měsíců registraci zruší a vůz prodá v jiné zemi. Tyto vozy nejsou provozovány na tuzemských komunikacích a neměly by se proto uvádět v prodejních statistikách. V reálných prodejích není započtena ani tzv. neprůhledná kategorie, a to z toho důvodu, že v této kategorii nelze jednoznačně identifikovat koncového zákazníka.

Statistiky popisující reálnou situaci na trhu

Podle reálných čísel prodala v roce 2015 v tuzemsku nejvíce osobních vozů automobilka Škoda (68 435) následována značkou Hyundai (19 362) a Volkswagen (15 223).  Za nimi následuje Dacia (8 936), automobilky Opel (7 817), Renault (7 313), KIA (7 269) a Peugeot (6 299). Nejprodávanějším modelem mezi osobními auty je Škoda Octavia s 23 268 prodanými vozy, modely stejné značky obsadily i druhé a třetí místo - Fabia (18 223) a Rapid (11 428). Následují Hyundai i30 (6 910), Škoda Superb (5 902) a Hyundai ix20 (4 672).

V roce 2015 meziročně výrazně posílily segmenty  MPV VAN (tj. osobní verze LUV 2-3,5 t) a sportovní vozy, silný nárůst prodejů je i v segmentu SUV-B. Nejprodávanějším segmentem je stále nižší střední třída (aktuálně 27 % všech prodejů), druhé nejprodávanější jsou malé vozy (23 % prodaných aut).

Mezi užitkovými vozy je vítězem roku 2015 automobilka Fiat s 2 529  prodanými vozy, následovaná značkami Peugeot (2 512), Renault (1 708), Volkswagen (1 648), a Ford (1 551). Celkově se v průběhu roku 2015 v Česku prodalo 15 222 užitkových vozidel (LUV).

Ford, Volkswagen a Seat dlouhodobě nejvíce využívají zmanipulovaných prodejů formou účelových registrací

Médea Research vedle statistik reálných prodejů uvádí i statistiku účelových registrací, dále registrace v neprůhledné kategorii, statistiku prodejů fyzickým osobám a zpracovává i celkové registrace.

Na základě dat Ministerstva dopravy ČR bylo zjištěno, že nárůst využívání účelových registrací pokračuje, meziročně jich přibylo 13,6 %. V roce 2015 bylo takto účelově zaregistrováno 27 426 vozů (11 % z celkových registrací), jde zejména o osobní vozy (26 531).

Nejčastěji jsou účelově registrovány osobní modely automobilky Ford (6 762) s nárůstem 35 %, následuje Volkswagen (4 559 vozů) s meziročním nárůstem 22 %, třetí Seat (3 837) s poklesem 9 %. Výrazně více než loni účelové registrace využívá čtvrtá Škoda (o 30 % více, celkem 3 008). Následuje Fiat s 1 717 účelově zaregistrovanými vozy. Zcela mimořádný nárůst účelových registrací pak má Audi (+ 131 % na celkem 1 432).  Nejvyšší podíl účelových registrací na celkových registracích a tedy nejvíce zkreslené registrace tímto způsobem mají Seat (57 %), Fiat (50 %) a Ford (44 %).

Neidentifikovatelné zákazníky nejvíce vykazuje Volkswagen, další značky se přidávají

Dalším způsobem zkreslování prodejů je využívání registrací v tzv. neprůhledné kategorii, kde značky sice auta registrují, ta si však nekupují koncoví zákazníci. Právě v této kategorii bylo v roce 2015 registrováno již 19 276 osobních automobilů, což je o 26 % více než loni. Značný meziroční nárůst registrací v této kategorii dále výrazně zkresluje realitu automobilového trhu.

Největší počet registrací mimo fyzické osoby a firmy má mezi osobními automobily značka Volkswagen s celkovým počtem 4 177 vozů a meziročním navýšením využívání o 34 %. Neidentifikovatelné registrace Volkswagenu tvoří letos 17 % všech registrací této značky. Mezi další značky, které kategorií využívají, patří Ford s 3 434 vozy a meziročním nárůstem 24 %, Seat s 3 404 vozy a 37 % nárůstem, Škoda s 2 443 auty a nárůstem o 81 %, Fiat s 1 056 vozy, což je pokles o 2 %, a Audi s 936 vozy a nárůstem 106 %.

Domácnosti v nejvyšší míře kupují vozy Škoda, Hyundai, Dacia a KIA

Celkem bylo v minulém roce 2015 registrováno 57 881 automobilů fyzickými osobami. Absolutní většinu registrací (57 515 vozů) tvoří osobní auta. Domácnosti si nejvíce registrovaly osobní vozy Škoda (14 769 vozů), následuje Hyundai (9 115 vozů), dále Dacia (4 310 vozů) a KIA (3 548 vozů).

Podrobné prodejní statistiky zpracované společnosti Médea Research za měsíc prosinec i celý rok 2015 jsou součástí této Tiskové zprávy, případně k dispozici na internetové adrese: http://research.medea.cz/volne-dostupne-analyzy.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Nejprodávanějšími značkami roku 2015 jsou Škoda, Hyundai a VW


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.