Přeposlat Mercedes třídy E nové generace je oficiální

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Mercedes třídy E nové generace je oficiální

07.01.2016 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Oficiální premiéra dlouho očekávaného Mercedesu třídy E nové generace je sice naplánována až na příští týden, na autosalon v Detroitu, ale novinka už má své oficiální fotografie. Ven se dostalo také několik málo informací o technice, tak se na ně pojďme podívat.

Mercedes třídy E nové generace je oficiální

Pokud jste čekali nějaký výraznější odklon od současné vlajkové lodi, třídy S, tak jste se spletli, protože novinka je tomuto vrcholnému Mercedesu hodně podobná. Třída S vlastně stála u zrodu všech současných Mercedesů a po jejím představení začal Mercedes své portfolio po stránce designu odvíjet od tohoto luxusního sedanu. Na jednu stranu je dobré, že jsou všechny modely hezky sladěny a žádný nijak zvlášť nevybočuje (mimo sportovního GTčka), ale co si budeme povídat, už to začíná být trochu nuda. Jeden Mercedes je zkrátka v dnešní době jako druhý a při letmém pohledu není vůbec žádný problém splést si například třídu C s třídou S. Nyní do toho přibude ještě velmi podobná třída E, která už se k esku blíží i velikostně a rozeznat od sebe tyto dva sourozence na první dobrou tedy nebude nic jednoduchého. Proti odcházející generaci je novinka delší, pyšní se větším rozvorem náprav a pochopitelně také nižší hmotností. Na délku měří nový Mercedes třídy E 4923 mm a rozvor náprav čítá 2939 mm, což je nárůst o hezkých 65 mm. Dá se tedy očekávat, že v interiéru bude ještě o něco víc místa a novinka se tak přiblíží luxusním limuzínám.

Mercedes třídy E nové generace je oficiálníMercedes třídy E nové generace je oficiální

Jak jsou na tom v tomto ohledu hlavní konkurenti? BMW řady 5 je s délkou 4907 mm o něco málo kratší, ale Audi A6 měří 4933 mm a je tedy delší. V oblasti rozvoru náprav se ale role obrací a kratší BMW 5 má delší rozvor (2968 mm), zatímco rozvor náprav u Audi A6 čítá 2912 mm. Za zmínku určitě stojí skvělý koeficient odporu vzduchu o hodnotě 0,23, ale ono to vlastně není ani takové překvapení, protože nové Mercedesy vycházející ze třídy S mají aerodynamiku vyřešenou opravu dobře. Nyní si můžeme trochu proklepnout design, kterému dominuje mohutná maska chladiče ve dvou provedeních. Buď může být se dvěma velkými dekoračními lamelami a uprostřed umístěnou hvězdou, nebo může mít hustší žebrování a menší hvězdu na kapotě. Zatímco první varianta působí vcelku sportovním a dynamický dojmem, druhá tíhne spíše k luxusu a vypadá náležitě honosně. Větší třídě S se novinka nejvíce blíží zádí, kde sedí koncová světla s velmi podobnou grafikou a nechybí ani dekorační chromovaná linka. Koncovky výfuku jsou tradičně dvě a jsou usazeny po stranách decentního difuzoru. Interiér vychází opět ze třídy S a v tomto ohledu je to jenom a jenom dobře, protože zde použitý interiér patří v současné době k tomu nejlepšímu.

Mercedes třídy E nové generace je oficiálníMercedes třídy E nové generace je oficiální

Je luxusní, krásně vypadá a je plný těch nejmodernějších technologií a kvalitních materiálů. Za příplatek bude k dispozici kompletně digitální palubní deska skládající se z velkého displeje, přesně jako ve třídě S a druhý velký displej má své místo nad středovým panelem. V základní výbavě ale bude interiér přece jenom o něco málo konvenčnější a palubní deska bude tvořena klasickou dvojicí analogových budíků. Trojramenný volant vypadá docela sportovně a povedl se i středový panel s hezkými, analogovými hodinami. Mercedes novou třídu E napěchuje nejmodernějšími technologiemi a nejvíc pozornosti míří k částečně samostatnému autopilotu. Ten by měl zvládnout měnit sám jízdní pruh, udržovat ideální vzdálenost a podobné věci. Samozřejmě pak nesmí chybět ani klasické věci, jako například hlídání mrtvého úhlu a aktivní bezpečnostní prvky. Novinka zvládne řidiče upozornit na blížící se nehodu a umí také upravit polohu posádky tak, aby byla v případě nehody více v bezpečí. Za zmínku stojí také rozsáhlá spolupráce s dnes nezbytným chytrým telefonem, který může posloužit například jako klíč.

Mercedes třídy E nové generace je oficiálníMercedes třídy E nové generace je oficiální

Co se týče pohonných jednotek, tak ihned po zahájení prodeje by mělo být nové éčko dostupné s dvojicí motorů, což sice nevypadá jinak zvlášť zajímavě, ale postupem času bude motorů pochopitelně vícero. První motor v nabídce bude zážehový dvoulitrový čtyřválec naladěný na 135 kW (184 koní) a v jeho těsném závěsu pak bude další dvoulitrový motor, avšak spalující naftu. Ten nabídne 143 kW (194 koní) a do prodeje půjdou ještě jeho dvě další výkonnostní varianty. Nejen čtyřválci ale živ je člověk a v Mercedesu pochopitelně na šestiválce nezapomněli, nicméně konkrétní specifikace jsou zatím neznámé. S největší pravděpodobností se dočkáme třílitrového šestiválce. Ve standardu jsou poháněna zadní kola, ale pohon všech kol 4Matic by chybět neměl, stejně tak jako o něco praktičtější verze s karoserií kombi. V budoucnosti se samozřejmě dočkáme i ostrých verzí s tradičním označením AMG. Kromě standardního podvozku bude k dispozici i vzduchové odpružení Airmatic a přenos výkonu většinou obstará nová devítistupňová automatická převodovka. Jak jsme se již zmínili, oficiální představení veřejnosti proběhne na autosalonu v Detroitu a zde by měly být k dispozici i kompletní technické specifikace.

Mercedes třídy E nové generace je oficiálníMercedes třídy E nové generace je oficiální

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Mercedes třídy E nové generace je oficiální


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.