Přeposlat Lamborghini Huracán N-Largo: Kterak se Huracán posunul ze třídy supersport do kategorie hypersport

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Lamborghini Huracán N-Largo: Kterak se Huracán posunul ze třídy supersport do kategorie hypersport

31.12.2015 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Rok 2015 by bylo záhodno ukončit nějak stylově a proč ne rovnou zajímavých supersportem. Upravený Huracán od firmy Novitec vypadá velmi dramaticky a tato společnost ho posunula z kategorie supersport o celou třídu výš.

Lamborghini Huracán N-Largo: Kterak se Huracán posunul ze třídy supersport do kategorie hypersport

Společnost Novitec je ve světě profesionálního tuningu velmi známá a její devízou jsou v první řadě supersporty italské výroby. Divize Rosso se stará o úpravu vozů Ferrari, Torado upravuje Lamborghini a divize s označením Tridente má na starost zase Maserati. V Novitecu mají ještě odnož Spofec a ta upravuje luxusní produkty automobilky Rolls-Royce. Dnes ale bude řeč o divizi Torado a jejím posledním počinu v podobě hodně upraveného supersportu Huracán od Lamborghini. Celé jméno tohoto výtvoru je Huracán N-Largo a kromě úprav na exteriéru a interiéru došlo také na motor, a to v docela velkém rozsahu. Na ten se ale podíváme až v závěru a začneme jako vždy vzhledem, který vychází z uzavřeného kupé Huracán. Celá karoserie dostala bodykit a nyní je tedy o značných 120 mm širší, než standardní verze. Díky lehce přepracované karoserii a vytaženým blatníkům vypadá N-Largo opravdu docela nasupeně a působí mnohem podsaditějším dojmem, než základní varianta. Přední i zadní nárazníky jsou lehce přepracované a za předními koly si lze všimnout výrazného průduchu, což u normální verze není.

Lamborghini Huracán N-Largo: Kterak se Huracán posunul ze třídy supersport do kategorie hypersportLamborghini Huracán N-Largo: Kterak se Huracán posunul ze třídy supersport do kategorie hypersport

To je hlavně z důvodu lepší aerodynamiky a několik nových prvků lze najít také na přední kapotě. Výrobce použil, jak už to v dnešní době bývá zvykem, hodně karbonu a tento materiál byl použitý například na zpětná zrcátka nebo masivní přítlačné křídlo. Na zádi mají své místo čtyři ohromné koncovky výfuku, stejně jako u standardního modelu a tyto koncovky jsou usazeny po stranách mohutného difuzoru. Ten je nyní výraznější a na zádi zaujme i již zmíněné přítlačné křídlo, které je zde dominantním prvkem. Při pohledu z profilu hezky vyniknou krásná kovaná kola vyvedená v černém matu (byla vyrobena na míru pouze pro tento model), zpoza kterých prosvítají modré třmeny kotoučových brzd. Samotná kola mají průměr 21 palců vzadu, 20 palců vpředu a jsou na nich obuty nízkoprofilové pneumatiky Pirelli P Zero o rozměrech 325/25 vzadu a 245/30 vzadu. Další specialitou je výfuk vyrobený ze slitiny jménem inconel, která se používá ve Formuli 1 a dá se tak očekávat, že zvukový projev bude opravdu hodně výrazný.

Lamborghini Huracán N-Largo: Kterak se Huracán posunul ze třídy supersport do kategorie hypersportLamborghini Huracán N-Largo: Kterak se Huracán posunul ze třídy supersport do kategorie hypersport

Několik změn se událo také v interiéru, nicméně nešlo o nic zásadního a prakticky došlo pouze na přidání luxusních materiálů. Největších úprav se dočkal motor, který přišel o své atmosférické srdce a dostal výrazný doping v podobě přeplňování turbodmychadlem. Klasický Huracán pohání úžasný vidlicový atmosférický desetiválec o zdvihovém objemu 5.2 litru, který je naladěný na 580 nebo 610 koní podle verze. Stádo 580 koní a 540 Nm má varianta s pohonem zadních kol a verze s pohonem všech kol disponují oněmi 610 koňmi a točivým momentem o hodnotě 560 Nm. Zatímco slabší verze se rozjede z klidu na 100 km/h za 3.4 sekundy, silnější k tomu stačí, i díky pohonu všech kol, pouze 3.2 sekundy. Vypadá to tedy, že Huracán žádné vylepšení v ohledu dynamiky nebo výkonu nepotřebuje, ale v Novitecu si řekli, že vyšší výkon by na škodu nebyl. Díky přeplňování nyní dává tento vidlicový desetiválec hrozivých 633 kW (860 koní) a točivý moment dosahuje hodnoty 960 Nm. Úpravce bohužel nezveřejnil dynamické schopnosti takto upraveného modelu, ale je jasné, že budou z říše hypersportů a že z 0-100 km/h se Huracán N-Largo rozjede za méně, než 3 sekundy.

Lamborghini Huracán N-Largo: Kterak se Huracán posunul ze třídy supersport do kategorie hypersportLamborghini Huracán N-Largo: Kterak se Huracán posunul ze třídy supersport do kategorie hypersport

Maximální rychlost můžeme také pouze odhadovat, ale pravděpodobně bude vyšší, než 325 km/h u standardního modelu. Vzhledem k výraznému navýšení výkonu musel být přepracovaný také podvozek, který sedí nyní o značných 35 mm blíž k silnici. K dispozici by měl být také speciální, stavitelný podvozek, u kterého půjde světlá výška upravit v rozsahu od 20 do 45 mm. V Novitecu odvedli vskutku dobrou práci a vůbec nepochybujeme o tom, že takto upravený Huracán pojede přímo pekelně. Sice možná ztratí trochu ze své současné osobnosti, protože turbodmychadlo pod kapotou není to samé, co atmosféra, ale za tu exkluzivitu a výkon z kategorie hypersportů by to stát mohlo. Úpravce má v plánu poslat do světa pouhých 25 kusů a záleží pouze na potenciálním majiteli, zda si ten svůj koupí už upravený, nebo si koupí v Lamborghini standardní model a do Novitecu ho pouze převeze na úpravu. Cena samostatné úpravy nebo modelu Huracán N-Largo jako celku zveřejněna nebyla, ale je jasné, že bude opravdu hodně vysoká.

Lamborghini Huracán N-Largo: Kterak se Huracán posunul ze třídy supersport do kategorie hypersportLamborghini Huracán N-Largo: Kterak se Huracán posunul ze třídy supersport do kategorie hypersport

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Lamborghini Huracán N-Largo: Kterak se Huracán posunul ze třídy supersport do kategorie hypersport


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.