Přeposlat Mercedes-AMG S 65 Cabriolet: Takhle se dělá luxus!

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Mercedes-AMG S 65 Cabriolet: Takhle se dělá luxus!

17.12.2015 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Pokud se obklopujete pouze tím nejlepším a hledáte nějaký opravdu luxusní kabriolet, německý Mercedes má pro vás nového miláčka. Ohromný koráb s označením S 65 Cabriolet je osazený mohutným, dvanáctiválcovým motorem a je to zkrátka to nejlepší, co stuttgartská automobilka v oblasti otevřených vozů může nabídnout.

Mercedes-AMG S 65 Cabriolet: Takhle se dělá luxus!

Novinka vznikla ve spolupráci s divizí AMG, takže její celé jméno zní Mercedes-AMG S 65 Cabriolet. Je to jeden z nejvýkonnějších a nejluxusnějších kabrioletů současnosti, a i když se může zdát jako naprosto zbytečný model, je tak opulentní, že bude mít zcela jistě výrazný úspěch. Velkých a prémiových kabrioletů totiž na trhu zrovna moc není a v této kategorii se tedy přetlak nijak zvlášť nekoná. Jako základ této novince samozřejmě posloužila současná třída S a od toho se odvíjejí i celkové rozměry karoserie. Ty čítají 5027 x 1899 x 1417 mm a už první pohled na tato čísla tedy ukazuje, že je to opravdový koráb silnic. Stahovací střecha je plátěná, což se k této třídě luxusních vozů skvěle hodí a na výběr budou hned čtyři barevné varianty. Její stažení nebo natažení trvá elektronice příjemných 20 sekund a manipulace je možná až do rychlosti 60 km/h. Design vychází ze současného směru Mercedesu a přídi novinky tak dominuje výrazná maska chladiče s velkou hvězdou a sportovně pojatým nárazníkem. Na zádi pak sedí hned čtyři koncovky výfuku, nezbytný difuzor a koncová světla spojená dekorační chromovanou linkou.

Mercedes-AMG S 65 Cabriolet: Takhle se dělá luxus!Mercedes-AMG S 65 Cabriolet: Takhle se dělá luxus!

Nejhezčí na celém tomto kabrioletu je ale všeříkající nápis V12 biturbo za předními koly, který už sám o sobě dokáže vyvolat hodně emocí. Když už jsme zmínili ta kola, tak v základu mají průměr 20 palců a jsou na nich obuty pneumatiky o rozměrech 255/40 vpředu a 285/35 vzadu. Ve standardní výbavě dostane majitel konvenční ocelové brzdové kotouče, nicméně za příplatek budou k dispozici také karbon-keramické brzdy. Ty mají vyšší účinek, samozřejmě budou vykazovat také podstatně nižší vadnutí a k takto prémiovému modelu prostě karbon-keramická brzdná soustava patří. Interiér je pak kapitola sama pro sebe a každý luxusnější obývací pokoj se vedle něj bude cítit jako chudý příbuzný. Prim zde hrají pochopitelně prémiové materiály a vyčerpávající výbava. Skvěle vypadá hlavně trojramenný volant s tlustým věncem a jednoduchý středový panel, nad kterým má své místo barevný displej. Tento kabriolet je pochopitelně čtyřmístný a vzhledem k impozantním venkovním rozměrům se dá očekávat solidní prostor i na zadních sedadlech, která jsou u čtyřmístných kabrioletů většinou pouze na okrasu.

Mercedes-AMG S 65 Cabriolet: Takhle se dělá luxus!Mercedes-AMG S 65 Cabriolet: Takhle se dělá luxus!

Ze standardní výbavy bychom měli zmínit hlavně inteligentní klimatizaci Thermotronic, která se stará o udržení ideálních teplot na palubě bez ohledu na to, zda je střecha nahoře, nebo dole. Dostatek informací o dění okolo vám zprostředkuje kamerový systém monitorující okolí celého vozu a kvalitní hudební zážitek zase prémiové audio Burmester. To nejdůležitější se ale samozřejmě nachází pod dlouhou přední kapotou, kde sedí ohromný, dvakrát přeplňovaný dvanáctiválec o zdvihovém objemu 6 litrů. Výkon tohoto motoru je velmi hezkých 463 kW (630 koní) v rozmezí 4800 až 5400 ot/min a točivý moment čítá hrozivých 1000 Nm. Ty jsou dostupné v rozmezí 2300 – 4300 ot/min a všechen výkon proudí pouze na zadní kola, což bude pro zadní pneumatiky zcela jistě náročné. Přenos výkonu obstarává sedmistupňová automatická převodovka AMG Speedshift 7G-Tronic. Je jasné, že tento mamutí kabriolet není žádná lehká váha a jeho hmotnost se přehoupne přes 2.2 tuny, nicméně dynamické schopnosti jsou parádní a Mercedes-AMG S 65 Cabriolet se zvládne rozjet z klidu na 100 km/h za 4.1 sekundy.

Mercedes-AMG S 65 Cabriolet: Takhle se dělá luxus!Mercedes-AMG S 65 Cabriolet: Takhle se dělá luxus!

Maximální rychlost je pak omezená na 250 km/h, nicméně za příplatek je možné přikoupit si paket, se kterým vám omezovač posunou až na 300 km/h. Spotřeba v této třídě určitě nikoho zajímat nebude, ale podle Mercedesu by měl tento kabriolet konzumovat v kombinovaném cyklu 12 litrů paliva na 100 km. To sice nevypadá vzhledem k výkonu, velikosti a hmotnosti moc reálně, nicméně jedná se o údaj přímo od výrobce, takže v laboratorních podmínkách toho dosáhnout určitě šlo. Výrobce tento model označuje jako nejkomfortnější kabriolet na světě a dosažení tohoto titulu by měl hodně pomoct hlavně vzduchový podvozek Airmatic, který je součástí standardní výbavy. Oficiální datum zahájení prodeje zatím nebylo upřesněno, ale první zájemci by měli dostat své vozy někdy v průběhu května příštího roku, takže právě včas před začínající letní sezónou. O ceně se také bohužel nic neví, ale ta se dá docela lehce odvodit od modelu Mercedes-AMG S 65, který je také osazený tímto monstrózním dvanáctiválcem. Tento model stojí na našem trhu 6.6 milionu korun, takže kabriolet bude ještě dražší a mluví se o ceně okolo 7 milionů korun.

Mercedes-AMG S 65 Cabriolet: Takhle se dělá luxus!Mercedes-AMG S 65 Cabriolet: Takhle se dělá luxus!

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Mercedes-AMG S 65 Cabriolet: Takhle se dělá luxus!


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.