Přeposlat Nekompromisní McLaren 675LT shodil střechu: Přivítejme verzi Spider

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Nekompromisní McLaren 675LT shodil střechu: Přivítejme verzi Spider

10.12.2015 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Nejdivočejší konvenční McLaren současnosti, model s označením 675LT, dostal otevřenou variantu Spider a tento krok je od britské automobilky vyloženě nečekaný. Původně měl model 675LT zůstat pouze s karoserií kupé, nicméně nakonec je všechno úplně jinak.

Nekompromisní McLaren 675LT shodil střechu: Přivítejme verzi Spider

McLaren 675LT vznikl jako ultimátní okruhové nářadí, které může pochopitelně i na klasickou silnici a britský výrobce jich do světa poslal pouhých 500 kusů. Jedná se o skutečný supersport, který svými výkony pobije víceméně veškerou konkurenci, a i přes velmi vysokou cenu se model 675LT těší nebývalému zájmu. Ti, na které už nevyšla řada, se můžou začít radovat, protože v McLarenu se rozhodli vypustit do světa dalších 500 kusů, přičemž nyní se bude jednat o otevřenou variantu s označením Spider. Bude to podobně divoký model, jako uzavřená varianta a to navzdory tomu, že k němu nebude možné dokoupit paket Clubsport se závodními bezpečnostními pásy. Po stránce designu jsou si oba modely velmi podobné a odlišují je víceméně pouze nepatrné detaily, jako například trochu jiná kola a speciální žlutý lak s označením Solis. Největším rozdílem je ale samozřejmě pevná skládací střecha, se kterou jde manipulovat až do rychlosti 30 km/h a mechanizmus střechy spolu se střechou samotnou přidal k hmotnosti verze kupé 40 kg navíc.

Nekompromisní McLaren 675LT shodil střechu: Přivítejme verzi Spider

To sice na první pohled vypadá jako hodně, ale vězte, že uzavřené kupé váží 1230 kg a u otevřené varianty se tedy ručička vah zastavila na pořád perfektní hodnotě 1270 kg. Majitel tedy dostane kabriolet s extrémním výkonem a hmotností hatchbacku nižší střední třídy, přičemž poměr výkonu ke hmotnosti čítá 532 koní na jednu tunu. Dominantu tohoto vozu tvoří masivní příď s velkým předním splitterem, světlomety s LEDkami ve tvaru bumerangu a nesmí chybět ani mohutné průduchy před zadními koly. Na zádi pak mají své místo dvě velké, centrálně umístěné koncovky výfuku, uzoučká koncová světla a pochopitelně nechybí ani difuzor zlepšující přítlak za zadní nápravu. Stejně jako u uzavřené verze, i zde je na šasi použito hodně karbonu a absence střechy by se na vysoké torzní tuhosti neměla nijak negativně projevit. Musíme přiznat, že to Spideru opravdu sluší a podle nás vypadá ještě o něco líp, než uzavřená varianta. Není to ten klasický supersport, který uhrane už na první pohled a při letmém seznámení působí McLareny většinou trochu nudně a nezáživně.

Nekompromisní McLaren 675LT shodil střechu: Přivítejme verzi Spider

Po určité době ale jejich velmi technicky pojatý design začne působit v tom kladném slova smyslu a ve finále se tak jedná o zajímavé supersporty s čistým, technokratickým designem. Několik novinek se dostalo také do interiéru, ale na první pohled to nejde prakticky poznat a nejvýraznější novinkou je možnost dopřát si kontrastní prošívání kůže ve žluté barvě, aby interiér hezky ladil s exteriérem. Vnitřek vozu tedy hraje na jednoduchou notu a kombinace kůže, karbonu a kontrastního prošívání vypadá velmi moderně. Sportovní sedačky s výrazným bočním vedením jsou vyrobeny z karbonu a ještě bychom měli doplnit, že klimatizace je u tohoto kabrioletu pouze za příplatek. To samozřejmě není kvůli ceně, ale v první řadě kvůli úspoře hmotnosti a určitě se najde dostatek těch, kteří se bez klimatizace obejdou. Nyní se můžeme přesunout k motoru, který je úplně stejný, jako u uzavřené varianty a nutno podotknout, že v tomto ohledu opravdu nebylo žádných změn nebo úprav třeba.

Nekompromisní McLaren 675LT shodil střechu: Přivítejme verzi Spider

Zadní kola tedy roztáčí dvakrát přeplňovaný šestiválec o zdvihovém objemu 3.8 litru, který produkuje skvělých 496 kW (675 koní) a točivý moment o hodnotě 700 Nm. I přes nepatrně vyšší hmotnost jsou dynamické schopnosti víceméně stejné, jako u verze kupé a jediné, vskutku zanedbatelné rozdíly, jsou ve zrychlení z 0-200 km/h a maximální rychlosti. Zatímco kupé se z klidu na 200 km/h rozjede za 7.9 sekundy a dosáhne maximální rychlost až 330 km/h, otevřený Spider umí zrychlit na 200 km/h za 8.1 sekundy a zastaví se na 326 km/h. Zrychlení z 0-100 km/h zvládají obě varianty shodně, za 2.9 sekundy. Přenos výkonu na silnici obstarává sedmistupňová dvouspojková převodovka a dostatek trakce zaručí pneumatiky Pirelli P Zero Trofeo R. Jak jsme se již zmínili, tento model vznikne v limitované sérii čítající 500 kusů, a pokud tipujete, že se bude jednat o hodně drahou záležitost, tak tipujete správně. Cena byla stanovena na 285 450 liber, což je v přepočtu zhruba 10,7 milionu Kč a novinka tak bude nepatrně dražší, než uzavřená varianta. První zákazníci se svého vytouženého kabrioletu dočkají v létě příštího roku.

Nekompromisní McLaren 675LT shodil střechu: Přivítejme verzi SpiderNekompromisní McLaren 675LT shodil střechu: Přivítejme verzi Spider

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Nekompromisní McLaren 675LT shodil střechu: Přivítejme verzi Spider


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.