Přeposlat Porsche 911 Turbo dostalo facelift: Ostrá verze S zrychlí z 0-100 km/h za méně než 3 sekundy!

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Porsche 911 Turbo dostalo facelift: Ostrá verze S zrychlí z 0-100 km/h za méně než 3 sekundy!

03.12.2015 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Automobilka Porsche představila modernizovanou verzi svého slavného modelu 911 Turbo a vylepšení se dotklo také varianty Turbo S. Klasický, plochý šestiválec dostal mírnou výkonnostní injekci a v důsledku toho se zlepšila dynamika obou modelů.

Porsche 911 Turbo dostalo facelift: Ostrá verze S zrychlí z 0-100 km/h za méně než 3 sekundy!

Oficiální představení přepracovaného Porsche 911 Turbo a Turbo S (a jejich otevřených verzí) proběhne sice až v lednu, na autosalonu v Detroitu, ale všechny důležité věci jsou už známé a automobilka zveřejnila také první fotografie. Hlavní novinky se týkají pohonné jednotky v podobě přeplňovaného plochého šestiválce a vylepšení v oblasti designu se tak dostaly do pozadí. Není se vlastně ani čemu divit, protože změny jsou to naprosto minimální, jak tedy většinou bývá u Porsche zvykem a ti všímavější jedinci na první pohled odhalí hlavně lehce přepracovaný přední nárazník. Ten má nové LEDky pro denní svícení a přepracované nasávací otvory, nicméně to je všechno a přední světla a celkový výraz zůstává pořád stejný (světlomety mají jenom trochu jinou grafiku). Na zádi se změny hledají ještě obtížněji a vlastně jedinou novinkou je trochu jiný kryt motoru. Jinak zde sedí čtyři koncovky výfuku, difuzor a pochopitelně nechybí ani ve víku integrované přítlačné křídlo. Koncová světla jsou pořád hezky úzká a mají, stejně jako přední světlomety, lehce přepracovanou grafiku. Poslední odlišná věc na exteriéru jsou nová litá kola o průměru 20 palců, zpoza kterých prosvítají žluté třmeny mohutných kotoučových brzd.

Porsche 911 Turbo dostalo facelift: Ostrá verze S zrychlí z 0-100 km/h za méně než 3 sekundy!Porsche 911 Turbo dostalo facelift: Ostrá verze S zrychlí z 0-100 km/h za méně než 3 sekundy!

Výrazné průduchy před zadními koly zůstaly, stejně tak jako decentně vytažené blatníky. Změny v interiéru jsou na první pohled výraznější a zaujme hlavně nový trojramenný sportovní volant s průměrem 360 mm, který se inspiroval ve volantu modelu 918 Spyder. Volant je obsypaný různými ovladači a za zmínku stojí hlavně kruhový ovladač Mode Switch pro přepínání jízdních módů. Před řidičem pak sedí klasicky rozvržená palubní deska s pěticí budíků, kterým dominuje tradičně velký otáčkoměr. Středový panel je osazený voličem převodovky, ovládacími prvky audia i klimatizace a nechybí ani displej nového multimediálního systému PCM.  Milovníci kvalitní hudby pak určitě ocení přítomnost prémiového audia od firmy BOSE již v základní výbavě. To nejpodstatnější a nejdůležitější se ale událo v motorovém prostoru, kde sice pořád sedí přeplňovaný plochý šestiválec o zdvihovém objemu 3.8 litru, ale jeho výkon se dočkal mírného dopingu. Motor je přeplňovaný dvojicí turbodmychadel a u nové verze dostal větší turbodmychadla s proměnnou geometrií lopatek a nové vstřikovače, což vedlo k celkovému nárůstu 20 koní.

Porsche 911 Turbo dostalo facelift: Ostrá verze S zrychlí z 0-100 km/h za méně než 3 sekundy!Porsche 911 Turbo dostalo facelift: Ostrá verze S zrychlí z 0-100 km/h za méně než 3 sekundy!

Zajímavostí je systém Dynamic Boost, který se stará o to, aby i při krátkém ubrání plynu nepoklesl tlak a řidič tak měl při opětovném sešlápnutí pedálu ihned plný výkon. Jedná se vlastně o eliminaci prodlevy turbodmychadel, což je něco, s čím se potýkají prakticky všechny přeplňované motory. Již jsme zmínili nárůst výkonu o 20 koní, ale vlastně jsme ještě neřekli, jaký je celkový výkon těchto dvou novinek. Vězte tedy, že základní 911 Turbo se pyšní výkonem 397 kW (540 koní) a výkonnější varianta 911 Turbo S má dokonce 427 kW, tedy 580 koní. Poháněna jsou pochopitelně všechna čtyři kola a dynamické schopnosti obou novinek jsou ohromující. Méně výkonná varianta se zvládne rozjet z klidu na 100 km/h za rovné 3 sekundy a Turbo S je ještě o jednu desetinku rychlejší (2.9 sekundy). Maximální rychlost je pak víceméně stejná a čitá 320, respektive 330 km/h. V ohledu dynamiky tedy patří obě novinky mezi nejlepší supersporty a obavy nemáme ani v oblasti ovladatelnosti. Oba modely totiž dostanou PASM (Porsche Active Suspension Management) a výkonnější varianta S dostane také technologii PDCC (Porsche Dynamic Chassis Control).

Porsche 911 Turbo dostalo facelift: Ostrá verze S zrychlí z 0-100 km/h za méně než 3 sekundy!Porsche 911 Turbo dostalo facelift: Ostrá verze S zrychlí z 0-100 km/h za méně než 3 sekundy!

U tohoto ostřejšího modelu dostane majitel v základu také výkonnější keramické brzdy (jejich znakem jsou žluté třmeny). Přenos výkonu pak obstarává dvouspojková převodovka PDK. Porsche se chlubí také nižší spotřebou, než u současné verze, a zatímco varianta kupé by si měla v kombinovaném cyklu nárokovat rovných 9.1 litru paliva na 100 km, otevřená verze zkonzumuje o 2 deci paliva na 100 km víc. Jedná se samozřejmě o spotřebu vypočítanou v laboratorních podmínkách a dosáhnout těchto výsledků v běžném provozu bude prakticky nemožné. Ještě bychom měli zmínit možnost přikoupit si paket Sport Chrono, se kterým se do interiéru dostane nové tlačítko Sport Response zaručující co možná nejlepší odezvu motoru i převodovky. Jak jsme se již zmínili, oficiální představení veřejnosti proběhne na autosalonu v Detroitu, a to v lednu následujícího roku. Zájemci v Německu už se ale můžou podívat na účet, zda si budou moct nové Turbo dovolit, protože ceny pro německý trh jsou již známé. Zde bude nové Turbo startovat na částce 174 669 eur, což je v přepočtu zhruba 4,72 milionu Kč.

Porsche 911 Turbo dostalo facelift: Ostrá verze S zrychlí z 0-100 km/h za méně než 3 sekundy!

Zdroj: YouTube

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Porsche 911 Turbo dostalo facelift: Ostrá verze S zrychlí z 0-100 km/h za méně než 3 sekundy!


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.