Přeposlat Fiat spojil síly s Mazdou a zde je výsledek: Fiat 124 Spider

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Fiat spojil síly s Mazdou a zde je výsledek: Fiat 124 Spider

24.11.2015 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Dlouho očekávané vyústění spolupráce japonské Mazdy a italského koncernu Fiat je konečně na světě a jmenuje se Fiat 124 Spider. Je to vlastně trochu větší a výkonnější bratříček povedeného roadsteru MX-5. Tedy alespoň v Americe, v Evropě bude výkon tohoto charizmatického vozu bohužel trochu přiškrcený.

Fiat spojil síly s Mazdou a zde je výsledek: Fiat 124 Spider

Původně se spekulovalo o tom, že ze spolupráce Mazdy a koncernu Fiat bude těžit Alfa Romeo, ale to se ve finále nestalo a svůj malý roadster nakonec představil sám Fiat. Jako základ mu posloužila platforma z modelu MX-5 současné generace a například rozvor náprav zůstal stejný, ale to je vlastně všechno. Rozměry jsou jiné, design pochopitelně také a novinka z Itálie dostane do vínku pouze přeplňované motory. To je pravděpodobně největší rozdíl mezi Spiderem a Mazdou MX-5, která vsází výhradně na točivé atmosférické motory. Když už jsme nakousli ty rozdíly, tak vězte, že novinka je o vcelku značných 140 mm delší, o 5 mm širší a zároveň o 8 mm nižší, takže ve finále působí ne tak agilním dojmem a spíše tak nějak umírněněji a dospěleji. Fiat je také nepatrně těžší a váha ukázala proti Mazdě přírůstek 47 kg. Začneme jako vždy designem, který se opravdu povedl a novinka se veze na populární retro vlně, což je něco, co Fiat opravdu umí. Stačí se podívat na nesmírně populární model 500, který je retro až na půdu. Je to samozřejmě klasický roadster se vším všudy, takže mu nechybí plátěná skládací střecha, dlouhá kapota a dramatický výraz.

Mazda spojila síly s Fiatem a zde je výsledek: Fiat 124 SpiderMazda spojila síly s Fiatem a zde je výsledek: Fiat 124 Spider

Příď nám trochu připomíná klasické svalnaté americké automobily a její dominantu tvoří světlomety s LEDkami, které tvoří zajímavou grafiku. Maska chladiče je spíše minimalistická, je jí vlastní zajímavý výplet a v nárazníku najdeme integrované mlhovky. Na zádi mají své místo koncová světla s opět docela výraznou grafikou a nechybí ani dvě koncovky výfuku usazené po stranách decentního difuzoru. Povedený design hezky dotváří dynamicky střižená karoserie a stylová litá kola. Automobilu to sluší jak s nataženou, tak se staženou střechou, což určitě není ve světě roadsterů pravidlo a za zmínku určitě stojí také anténa na zádi, která je opravdu velmi retro. Nyní se můžeme přesunout do interiéru, který je prakticky identický jako v současné Mazdě MX-5 a například volant vypadá úplně totožně, jenom s jiným logem. Stejné je i rozvržení palubní desky, kdy dělá dvěma analogovým budíkům před řidičem (tachometr a otáčkoměr) společnost třetí budík, který je vlastně displej. Výdechy klimatizace jsou stejné, barevný displej nad středovým panelem také a to samé platí i pro systém ovládání klimatizace a startovací tlačítko.

Mazda spojila síly s Fiatem a zde je výsledek: Fiat 124 SpiderMazda spojila síly s Fiatem a zde je výsledek: Fiat 124 Spider

Sportovní sedačky s výrazným bočním vedením vypadají velmi dobře a celkově hodnotíme interiér jako povedený. Je spíše strohý a jednodušší, ale alespoň zde nic neruší a řidič se bude moct soustředit na jízdu s nebem nad hlavou. Navíc, spartánský interiér se ke spartánskému roadsteru s pohonem zadní nápravy opravdu hodí. V oblasti motorů se prozatím ví pouze o jedné pohonné jednotce, a to o přeplňovaném čtyřválci MultiAir o zdvihovém objemu 1.4 litru. Italské přeplňované čtrnáctistovky jsou velmi povedené a vůbec nepochybujeme o tom, že se jedná o solidní motor, který nabídne dobrou dynamiku, ale je trochu škoda, že Fiat ho pro domácí Evropu trochu přiškrtil. Zatímco zákazníci v Americe se můžou těšit na hezkých 160 koní a točivý moment o hodnotě 250 Nm, evropská specifikace má 140 koní a 240 Nm. Úbytek točivého momentu tedy není nijak dramatický, ale propad výkonu o 20 koní bude na dynamice určitě hodně znát. Jen pro srovnání, Mazda MX-5 má s atmosférickým dvoulitrovým čtyřválcem 160 koní, a i když má točivý moment nižší, dá se očekávat, i díky nižší hmotnosti, lepší dynamika.

Mazda spojila síly s Fiatem a zde je výsledek: Fiat 124 SpiderMazda spojila síly s Fiatem a zde je výsledek: Fiat 124 Spider

Evropský Fiat 124 Spider tak bude sedět přesně mezi nejvýkonnější MX-5 a tou základní s atmosférickou patnáctistovkou (ta má výkon 130 koní). Zatímco patnáctistovka v Mazdě je velmi točivý a zábavný motor, přeplňovanou čtrnáctistovku ve Fiatu určitě nebude nutné nijak moc vytáčet a bude se tak jednat pravděpodobně o motor vhodný hlavně pro trochu klidnější povahy, kterým jde v první řadě o modré nebe nad hlavou. Mluví se také o tom, že Fiat připravuje ostřejší verzi s motorem 1750 TBi a že ji má na starosti divize Abarth, ale to jsou prozatím pouze nepodložené spekulace. Tento model si ale umíme velmi živě představit a je jasné, že tento povedený motor naladěný řekněme na něco málo přes 200 koní by byl skvělou pohonnou jednotkou. Poháněna jsou pouze zadní kola, a to prostřednictvím šestistupňového manuálu nebo automatu se stejným počtem převodových stupňů. Prodej tohoto sourozence Mazdy MX-5 začne v Americe, a to někdy před začátkem léta příštího roku. Zatím se přesně neví, kdy se Fiat 124 Spider začne prodávat v Evropě a Fiat mlčí také o ceně.

Mazda spojila síly s Fiatem a zde je výsledek: Fiat 124 SpiderMazda spojila síly s Fiatem a zde je výsledek: Fiat 124 Spider

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Fiat spojil síly s Mazdou a zde je výsledek: Fiat 124 Spider


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.