Přeposlat Ford Focus ST facelift

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Ford Focus ST facelift

10.05.2008 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Ford Focus ST je zpátky. On vlastně ani nikdy neodešel, ale konečně je k mání ve facelifotvané verzi. Už na první pohled autu změny velmi prospěly a nyní vypadá o poznání dravěji, než kdy dřív. Stále ale nabízí výborný poměr mezi cenou a výbavou.

Ford Focus ST je zpátky. On vlastně ani nikdy neodešel, ale konečně je k mání ve facelifotvané verzi. Už na první pohled autu změny velmi prospěly a nyní vypadá o poznání dravěji, než kdy dřív. Stále ale nabízí výborný poměr mezi cenou, výbavou a radostí z jízdy.

Ford Focus ST facelift

Motor se nezměnil ani trochu, naštěstí. Jedná se tedy o přeplňovaný pětiválec původem z Volva, který má zdvihový objem 2.5 litru a výkon 225 koní. Zátah je, hlavně ve středních otáčkách, naprosto drtivý, a to hlavně díky vysokému kroutícímu mometnu 320 Nm. A ten zvuk, opravdu radost poslouchat. Troufáme si tvrdit, že lepší zvuk žádný hothatch nenabízí. Teda kromě vytočeného motoru v ~1. Po stránce jídních vlastností se toho taky moc nezměnilo. Zdá se, že vůz dokáže polykat nerovnosti daleko lépe než předchůdce, ale i ten to zvládal na jedničku, takže úprava nebyla nutná. Díky možnosti pořídit si pětidveřovou karoserii se stále jedná o pohodové auto na každodenní dojíždění do práce nebo na chalupu, které ale umí pořádně vystrčit rohy, když je třeba.

Ford Focus ST facelift

Ford Focus ST facelift

Poháněny jsou klasicky přední kola a o přenos výkonu a točivého momentu se stará krátká, šesti stupňová převodovka. Ta je opravdu hodinářsky přesná a je radost s ní řadit. Zrychlení 0 - 100 km/h zvládne Focus ST za 6.8 s maximální rychlost je 240 km/h. Bohužel, pět válců motoru je pořád nenažraných, takže spotřeba není určitě silný kupní artikl tohoto vozu. Takový ~2 nebo ~3 jsou na tom podstatně lépe, a to hlavně díky použití čtyř válců. Motor je taky o kus těžší než konkurenční motory, a proto se můžete v ostrých zatáčkách dostat do maléru. To byste ale museli jet na úplné hranici možností auta, na kterou se stejně nikdy nedostanete. Interiér zůstal skoro beze změn, materiály jsou ale o kousek kvalitnější.

Ford Focus ST facelift

Pokud chcete vzbudit ve svém okolí pozornost, kupte si Civic Type R. Pokud chcete nenápadné a praktické auto na každodenní ježdění, ale máte závodnické geny, jděte do nového Focusu ST. Tu pozornost stejně vzbudíte, hlavně pokud si připlatíte za oranžovou metalízu a navíc dostanete uživatelsky daleko přívětivější auto.

Ford Focus ST facelift

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 9

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Ford Focus ST facelift


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.