Přeposlat Lotus představil Elise Sport a Elise Sport 220

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Lotus představil Elise Sport a Elise Sport 220

17.11.2015 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Britská automobilka Lotus představila dvě novinky pro modelový rok 2016, kterými tak trochu pomrkává na své věrné fanoušky. Do portfolia této automobilky se totiž vrátilo označení Sport, které výrobce naposledy použil v roce 1999.

Lotus představil Elise Sport a Elise Sport 220

Novinky se jmenují Elise Sport a Elise Sport 220 a tyto modely nahradí klasický Elise a jeho sportovnější verzi s označením S. Pojmenování Sport použila tato britská automobilka naposledy v roce 1999 u modelu Esprit Sport 350 a u nové generace Elise se tak jedná o jakýsi návrat do minulosti. Nezůstalo ale pouze u označení a interiér bude k dispozici také s klasickým kostkovaným vzorem, což je opět prvek z let dávno minulých a odkaz na staré modely (Esprit S1). Na interiér se ale podíváme až později a začneme jako vždy designem. Ten se proti předchozím verzím nijak zvlášť nezměnil a Elise je pořád tím kompaktním sporťákem, který poznáte na první pohled a s ničím si ho nespletete. Přídi dominuje minimalistická maska chladiče s úzkými světlomety a hodně výraznými blatníky. Na zádi pak najdeme čtyři koncová světla, po dvou na každé straně a pochopitelně nechybí ani difuzor a koncovka výfuku uložená v jeho středu (může být jedna nebo dvě). Nad koncovými světly je pak posazený decentní spoiler a zaujme i víčko nádrže na zadním sloupku. Skvěle vypadají také stylová litá kola vyvedena v černé barvě, která disponují průměrem 16 palců vpředu a 17 palců vzadu.

Lotus představil Elise Sport a Elise Sport 220Lotus představil Elise Sport a Elise Sport 220

Za příplatek pak bude možné dopřát si kovaná kola, která ušetří na celkové hmotnosti 5 kg a Lotus se na snížení hmotnosti u těchto nových modelů docela zaměřil. Něco málo se povedlo ušetřit lehčí baterií a svůj podíl na velmi nízké váze obou novinek mají také lehčí sedadla. Když už jsme tedy nakousli tu hmotnost, tak vězte, že model Elise Sport váží pouhých 866 kg a jeho výkonnější bratříček Sport 220 má 914 kg, což jsou v obou případech perfektní hodnoty zaručující skvělou dynamiku i při normálně výkonných motorech. Lotus tedy pro dynamickou jízdu nepotřebuje až nesmyslně výkonné motory a všechno se zde odvíjí od anorektické váhy obou novinek. To bude mít pozitivní dopad pochopitelně také na ovladatelnost, která bude, jak už to tak u Lotusů bývá, perfektně vyvážená a velmi agilní projev je něco, s čím se Lotusy už rodí. Interiér je klasicky dvoumístný a po stránce designu není nijak extra nápadný a hraje spíše na jednoduchost. Sportovní sedačky s výrazným bočním vedením, trojramenný volant, klasická palubní deska a vcelku vysoká řadicí páka jsou všechny podstatné věci a na přehršel různých tlačítek a dotykových displejů můžete rovnou zapomenout.

Lotus představil Elise Sport a Elise Sport 220Lotus představil Elise Sport a Elise Sport 220

Výrobce se zkrátka omezil jen na to nejnutnější a spartánský interiér je opět něco, co k Lotusům tak nějak patří. Jak jsme se již zmínili, tak k dispozici je i kostkované čalounění sedaček odkazující na staré modely, které vypadá opravdu hodně retro a navozuje na palubě zajímavou atmosféru. Jinak jsou sedačky čalouněny kůží nebo dnes hodně populární alcantarou. Konečně se můžeme přesunout k technickým parametrům a začneme slabším modelem Sport. Jeho zadní kola roztáčí atmosférická čtyřválcová šestnáctistovka od Toyoty, která disponuje výkonem 136 koní a točivým momentem o hodnotě 160 Nm. To sice nevypadá jako nic zajímavého, ale díky nízké hmotnosti dosahuje Elise Sport poměru 157 koní výkonu na jednu tunu. To znamená zrychlení z 0-100 km/h za 6.5 sekundy a maximální rychlost lehce přesahující 200 km/h (až 204 km/h). Zrychlení je tedy podobné, jaké nabízejí dnešní ostré hatchbacky s výkony přes 200 koní. Silnější Sport 220 je na tom po stránce výkonu samozřejmě mnohem lépe a jeho číselné označení naznačuje počet koní. Oněch 220 koní (a 249 Nm) pochází z přeplňované osmnáctistovky a opět se jedná o motor od Toyoty, přičemž o přeplňování se s největší pravděpodobností stará kompresor.

Lotus představil Elise Sport a Elise Sport 220Lotus představil Elise Sport a Elise Sport 220

Poměr výkonu ke hmotnosti je 241 koní na jednu tunu a tomu odpovídají také dynamické schopnosti, které jsou perfektní a z klidu na 100 km/h se Elise Sport 220 rozjede za 4.6 sekundy. Maximální rychlost se pak může vyšplhat až na 233 km/h a je jasné, že verze Sport bude ultimativní hračka na okruh, což je ostatně také jeho hlavní teritorium. Za zmínku určitě stojí také fakt, že obě verze jsou vybaveny klasickým šestistupňovým manuálem, pohonem zadních kol a uprostřed uloženým motorem, takže vyváženost šasi by měla být perfektní. Tlumiče dodala známá společnost Bilstein a oba automobily jsou vybaveny elektronickou uzávěrkou diferenciálu. Obě tyto zajímavé novinky by se měly dostat na trhu v průběhu prosince tohoto roku a na světlo se dostaly i první nástřely cen. Standardní verze Sport by měla stát zhruba 29 900 liber (cca 1,143 mil Kč) a cena výkonnější varianty Sport 220 by se měla pohybovat okolo 36 500 liber (asi 1,395 mil Kč). Pokud se chcete o těchto zajímavých sportovních vozech dozvědět víc, tak výrobce už je má zalistovány na svých oficiálních stránkách a naleznete tam všechny důležité věci. Lze si tam objednat i testovací jízdu a jediné, co zatím schází, je list příplatkové výbavy, který pravděpodobně přibude později.

Lotus představil Elise Sport a Elise Sport 220Lotus představil Elise Sport a Elise Sport 220

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Lotus představil Elise Sport a Elise Sport 220


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.