Přeposlat Mazda ukázala krásné studie MX-5 Spyder a Speedster

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Mazda ukázala krásné studie MX-5 Spyder a Speedster

05.11.2015 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Tuningová show SEMA 2015 v Las Vegas se pomalu blíží ke konci a jeden z nejzajímavějších exemplářů si připravila japonská Mazda. Vlastně si je připravila hned dva a oba vycházejí z legendárního roadsteru MX-5.

Mazda ukázala krásné studie MX-5 Spyder a Speedster

Výstava SEMA patří ve světě tuningu k těm největším a každoročně je zde k vidění spousta vskutku zajímavých automobilů. Nejinak tomu bylo i tento rok a velmi hezkou vizitku zde zanechala japonská Mazda, která si připravila dvě docela extrémní verze svého slavného roadsteru MX-5. Konvenčnější a civilnější varianta dostala přídomek Spyder a ta extrémní, které úplně chybí střecha, se jmenuje Speedster. V obou případech hrála prim nízká hmotnost, a i když je i standardní MX-5 hodně lehké auto, Mazdě to nebránilo v tom ještě nějaké to kilo shodit. Začneme na první pohled poněkud civilnějším modelem Spyder, který zaujme hlavně miniaturní látkovou střechou ve stylové hnědé barvě. Střecha vůbec nekryje bok vozu a je vlastně jenom tak natažená z předního skla a uchycená za sedadly. Barevně by měla ladit s interiérem, ale jeho fotografie zatím automobilka nezveřejnila, takže tomu zkrátka musíme věřit. Na zádi sedí standardní koncová světla z normální MX-5 a centrálně umístěný výfuk, což je hezká novinka.

Mazda ukázala krásné studie MX-5 Spyder a SpeedsterMazda ukázala krásné studie MX-5 Spyder a Speedster

Zadní nárazník je lehce přepracovaný a nové je také decentní křídlo na víku zavazadelníku. Několik málo změn se událo také v oblasti přídě a na první pohled jsou patrné hlavně mlhová světla integrovaná do masky chladiče. Maska má zároveň trochu jiný výplet. Nová jsou pochopitelně také černá litá kola s deseti paprsky o průměru 17 palců, která dodala známá společnost Yokohama. Za zmínku určitě stojí i kotoučové brzdy od Bremba s vrtanými kotouči a stavitelný podvozek. Mazda na tomto speciálu použila hodně karbonu a celková hmotnost šla proti standardní verzi dole, přičemž první informace hovoří o váze 1044 kg. Model Speedster je úplně jiná liga a je to po takřka všech směrech extrémní vůz, což na první pohled napoví hlavně absence střechy a předního skla. To znamená nutnost dát si při jízdě přilbu a hlavně mít dostatek odvahy, protože jízda bez předního okna není úplně pro každého. Speedster hraje tak trochu na retro notu a kombinuje klasické roadstery z dob dávno minulých s moderním pojetím.

Mazda ukázala krásné studie MX-5 Spyder a SpeedsterMazda ukázala krásné studie MX-5 Spyder a Speedster

Na karoserii byla opět použita hromada karbonu a ten se dostal také do interiéru, takže redukce váhy je opravdu výrazná. Nejvíc samozřejmě ukousla absence střechy a předního skla, ale například sedačky z karbonu také přispěly svou trochou do mlýna. Hmotnost se zastavila na hodnotě 944 kg a je tak jasné, že dynamika a agilita budou na hodně vysoké úrovni. Příď i záď je podobná modelu Spyder, nicméně Speedster nemá v masce integrované mlhovky a její horní část obsahuje decentní plošku, na které je nápis Speedster. Zadní koncovka výfuku je opět plochá a opět se nachází uprostřed difuzoru. Proti konvenčnější verzi Speedster má tento extravagantní kousek o palec menší kola, takže disponují průměrem 16 palců a jsou na nich obuty pneumatiky Kumho Ecsta V710 o rozměrech 225/50. Brzdy zůstaly stejné a podvozek je opět stavitelný, a to v rozsahu 30 mm. Za zmínku určitě stojí také ochranné oblouky za sedadly, které mají za úkol zabránit úrazu v případě havárie. Stylový modrý lak nese označení Blue Ether.

Mazda ukázala krásné studie MX-5 Spyder a SpeedsterMazda ukázala krásné studie MX-5 Spyder a Speedster

Obě tyto krasavice pohání čtyřválcový dvoulitrový motor, který je v nabídce Mazdy MX-5 tou nejvýkonnější jednotkou. Tento motor dává 118 kW (160 koní) a točivý moment o hodnotě 200 Nm, přičemž tyto hodnoty stačí pro velmi svižnou jízdu už u standardního modelu. U těchto odlehčených verzí bude dynamika jízdy ještě určitě lepší a zážitky za volantem intenzivnější. Poháněna jsou samozřejmě pouze zadní kola, a to prostřednictvím šestistupňového manuálu. O sériové výrobě nepadlo ani slovo, ale co si budeme povídat, šance na produkci těchto ne úplně konvenčních strojů jsou víceméně mizivé. Oba exempláře tedy vznikly pouze za účelem výstavy v Las Vegas. Je to opravdu škoda, protože dobrých otevřených automobilů se sportovním naturelem není nikdy dost a docela bychom se divili, kdyby model Spyder neuspěl. Je to totiž ve všech ohledech krásný vůz, který vypadá lépe, než standardní MX-5 a jako doplněk současné nabídky by to bylo určitě příjemné osvěžení. S verzí Speedster je to ale přece jenom trochu jiné, protože tento extrém bez předního skla i střechy by se stal možná tak sběratelským kouskem a určitě by se neprodával po hrstech.

Mazda ukázala krásné studie MX-5 Spyder a SpeedsterMazda ukázala krásné studie MX-5 Spyder a Speedster

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Mazda ukázala krásné studie MX-5 Spyder a Speedster


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.