Přeposlat Honda NSX je prakticky kompletní: Má čtyři motory a jede rychleji, než 300 km/h

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Honda NSX je prakticky kompletní: Má čtyři motory a jede rychleji, než 300 km/h

29.10.2015 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

O nové Hondě NSX se toho napsalo již skutečně hodně a tento automobil se vlastně stihl stát takřka kultovním dřív, než se v něm kdokoliv svezl. Honda konečně odhalila většinu specifikací a první zájemci o tento hybridní supersport by se měli dočkat na jaře příštího roku.

Honda NSX je prakticky kompletní: Má čtyři motory a jede rychleji, než 300 km/h

Původní model NSX je ikonickým vozem, protože Hondě se povedlo vytvořit dokonalého zabijáka Ferrari, který nabízel v několika ohledech lepší vlastnosti za podstatně nižší cenu. Nová NSX chce být tím samým a vzhledem k hromadě různých spekulací je už teď také takřka kultovním vozem. Naslibováno bylo hodně a očekávání jsou bez přehánění obrovská, takže všichni čekají, co se z nové Hondy NSX nakonec vyloupne. Automobilka z Japonska slibovala v první řadě supersport, který nabídne zážitky shodné s vozy Ferrari za cenu, která bude srovnatelná s Audi R8. Tato idea se ale pomalu začíná vytrácet, protože podle prvních informací bude NSX pořádně drahým špásem. Zachránit to můžou ještě precizní jízdní vlastnosti a parádní pohon, ale i v tomto ohledu visí několik otazníků. Jízdní vlastnosti budou bezesporu velmi dobré, ale nová NSX je docela těžká a váží 1725 kg, což je na kompaktní supersport přece jenom o trochu víc, než by bylo záhodno. A vyšší hmotnost prostě zamaskovat nejde, a to ani sebelepším motorem a takové Ferrari 458 Speciale je se suchou hmotností 1290 kg proti NSX vyloženě anorektickou modelkou. Za vyšší hmotnost může pravděpodobně komplikovaný pohon kombinující klasický, spalovací motor a hned tři elektromotory, takže celkový pohon tvoří hned čtveřice motorů.

Honda NSX je prakticky kompletní: Má čtyři motory a jede rychleji, než 300 km/hHonda NSX je prakticky kompletní: Má čtyři motory a jede rychleji, než 300 km/h

Na ně se ale podíváme až později a na chvíli se zastavíme u exteriéru. Design je docela rozporuplný a nová Honda NSX nezapře své japonské kořeny, přičemž tento styl má své příznivce i odpůrce. Vzhled je samozřejmě otázkou vkusu, ale určitou míru originality a jakési drzosti Hondě NSX upřít nelze. Dobře vypadá hlavně záď s ostře řezanými koncovými světly, velkým difuzorem a centrálně uloženým výfukem. Příď se zdá být lehce překombinovaná a působí, jako kdyby si na ní Honda chtěla vyzkoušet různé designové styly. Kompletní rozměry karoserie pak čítají 4470 x 2217 x 1214 mm. Výrobce sáhl po kovaných kolech o průměrech 19 palců vpředu, 20 palců vzadu a jsou na nich obuty pneumatiky Continental SportContact 5. Zpoza kol prosvítají velké brzdové kotouče a celou soustavu dodala známá společnost Brembo. Za příplatek si pak lze dopřát i výkonnější, karbon-keramickou brzdou soustavu. Interiér příliš řešit nemusíme, ale například trojramenný sportovní volant malého průměru s docela silným věncem a zvýrazněnými úchyty vypadá skvěle. Palubní deska je digitální a středový panel obsahuje ovládací prvky klimatizace a nechybí mu ani nezbytný barevný displej.

Honda NSX je prakticky kompletní: Má čtyři motory a jede rychleji, než 300 km/hHonda NSX je prakticky kompletní: Má čtyři motory a jede rychleji, než 300 km/h

Nejvíce komplikovanou a diskutovanou věcí na nové NSX je ale bez pochyby její pohon, který je hybridní a Honda tak lehce nakukuje do teritoria Ferrari LaFerrari a McLarenu P1. Jako základ mu posloužil dvakrát přeplňovaný šestiválec o zdvihovém objemu 3.5 litru, který dává sám o sobě velmi hezký výkon čítající 373 kW (507 koní) v rozsahu 6500 až 7500 ot/min a točivý moment o hodnotě 550 Nm. Točivý moment je dostupný v rozmezí 2000 až 6000 ot/min a tomuto skvěle vypadajícímu šestiválci dělají společnost ještě další tři elektromotory. Nejvýkonnější elektromotor z celé trojice je umístěný přímo u spalovacího motoru a jeho nejvyšší výkony čítají 35 kW (48 koní) a 148 Nm. Zbylé dva elektromotory jsou usazeny mezi předními koly a každý z nich dává 27 kW (37 koní) a 73 Nm. Tyto různé výkony nelze sčítat klasickým způsobem a celkový výkon této soustavy by se měl pohybovat okolo 428 kW (582 koní), přičemž všechno proudí na všechna čtyři kola prostřednictvím devítistupňové dvouspojkové převodovky. Dynamika jízdy vypadá velmi dobře a podle prvních informací zvládne NSX zrychlit z 0 na 100 km/h za zhruba 3 sekundy, což je hodnota patřící na špičku supersportů současnosti.

Honda NSX je prakticky kompletní: Má čtyři motory a jede rychleji, než 300 km/hHonda NSX je prakticky kompletní: Má čtyři motory a jede rychleji, než 300 km/h

Rychlost se může vyšplhat až na 307 km/h a ještě bychom měli zmínit rozložení hmotnosti, které je 42:58 ve prospěch zadní nápravy. O dynamiku tedy strach nemáme, ale prim budou hrát jízdní vlastnosti a otázka, zda se Hondě vyšší hmotnost nějak povede zamaskovat. Řidič si bude moct zvolit jeden ze čtyř přednastavených jízdních módů (Quiet, Sport, Sport+ a Track), přičemž ve výbavě nechybí ani systém řízeného rozjezdu Launch Control. Jak jsme se již zmínili, první zákazníci se své Hondy NSX dočkají na jaře příštího roku, ale cena zatím pořád zůstává velkou neznámou. Mluví se ale o částce okolo 120 000 liber, což je v přepočtu zhruba 4,5 milionu Kč a to je, přiznejme si to, docela hodně. Idea relativně levného supersportu se tedy velmi rychle rozptyluje, ale to se potvrdí nebo vyvrátí až v okamžiku odhalení oficiální ceny pro evropské trhy. Honda NSX vypadá pořád velmi zajímavě a atraktivně, ale nabízí se otázka, proč se vlastně Honda vydala cestou technicky náročného a komplikovaného hybridního pohonu. Opravdu by nestačil pouze základní šestiválec, který by udržel cenu i hmotnost na uzdě? To se dozvíme až podle případného úspěchu či neúspěchu tohoto po všech směrech odvážného počinu.

Honda NSX je prakticky kompletní: Má čtyři motory a jede rychleji, než 300 km/hHonda NSX je prakticky kompletní: Má čtyři motory a jede rychleji, než 300 km/h

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Honda NSX je prakticky kompletní: Má čtyři motory a jede rychleji, než 300 km/h


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.