Přeposlat Ferrari F12tdf: Dvanáct válců čirého potěšení

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Ferrari F12tdf: Dvanáct válců čirého potěšení

22.10.2015 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Italské Ferrari ukázalo limitovanou edici svého modelu F12berlinetta a vypadá to, že je opravdu na co se těšit. Speciál s trochu matoucím označením F12tdf vznikne v pouhých 799 exemplářích a jedná se o přehlídku vskutku impozantních technologií, kterým vévodí motor V12.

Ferrari F12tdf: Dvanáct válců čirého potěšení

Označení tdf možná trochu evokuje nějakou zkratku turbodieselu, avšak ten pod kapotou tohoto exkluzivního supersportu opravdu není a tato zkratka znamená Tour de France. Ferrari ale neodkazuje na nejslavnější cyklistický závod světa, ale na jeho automobilového a mnohem méně známého sourozence (Tour de France Automobile). Pokud se podíváte na listinu výherců, vozy od Ferrari tam najdete velmi často a této italské automobilce se tedy v tomto závodu opravdu dařilo. Vraťme se ale z dob dávno minulých do současnosti, a to k novému modelu F12tdf. Už standardní F12berlinetta je opravdu extrémní automobil, který není úplně jednoduchý na zvládnutí (ani nemá být) a novinka bude určitě ještě divočejší a vzpurnější. Proti základnímu modelu berlinetta si lze všimnout přepracovaného předního nárazníku (mění svůj tvar podle rychlosti), který nyní vypadá mnohem agresivněji a změny se udály i na zádi. Zde má své místo hlavně větší přítlačné křídlo, robustnější difuzor a čtyři koncovky výfuku vypadají také trochu objemněji.

Ferrari F12tdf: Dvanáct válců čirého potěšeníFerrari F12tdf: Dvanáct válců čirého potěšení

Úpravám neutekly ani boční prahy a všechny novinky vyústily hlavně v perfektní aerodynamiku, která je podle Ferrari lepší, než u hybridního klenotu LaFerrari. Při rychlosti 200 km/h působí na F12tdf přítlak o váze 230 kg, což je o 107 kg víc, než kolik působí na LaFerrari. Na karoserii byla použita spousta karbonu a proti standardnímu modelu berlinetta je novinka o hezkých 110 kg lehčí, takže váží pouhopouhých 1415 kg. Kombinace nižší hmotnosti a vyššího výkonu potřebuje pořádné brzdy, a proto ve Ferrari sáhli po brzdné soustavě z již zmíněného LaFerrari. Z rychlosti 100 km/h zvládnou tyto ohromné kotouče zastavit na 30.5 metrech, přičemž z dvojnásobné rychlosti potřebují k zastavení 121 metrů. Kola jsou 20 palcová a jsou na nich obuty pneumatiky o rozměrech 275/35 vpředu a 315/35 vzadu. Interiér je přehlídkou karbonových doplňků a uvnitř tohoto kupé ho najdeme opravdu hodně. Tento materiál je použitý na volantu, výplni dveří, na palubní desce, středovém panelu a dominantu interiéru tvoří určitě krásná sedadla čalouněná alcantarou.

Ferrari F12tdf: Dvanáct válců čirého potěšeníFerrari F12tdf: Dvanáct válců čirého potěšení

Po stránce designu je interiér stejný, jako u starší berlinetty a samozřejmě tak nesmí chybět volant obsypaný tlačítky a různými ovládacími prvky. Srdcem tohoto supersportu je pravděpodobně to nejlepší, co může současná automobilová produkce nabídnout. Zapomeňte na turbodmychadla, kompresory, snižování objemu a podobné věci, zadní kola Ferrari F12tdf roztáčí čirá esence radosti v podobě ohromného atmosférického dvanáctiválce o zdvihovém objemu 6.3 litru. Jeho řev je již pověstný a v ohledu zvukového projevu lze v dnešní době jen těžko hledat motor, který by naháněl husí kůži víc, než toto mistrovské dílo z Maranella. Zatímco ve standardním modelu berlinetta dosahuje tento motor nejvyššího výkonu 740 koní a 690 Nm, pro potřeby verze tdf ho ve Ferrari trochu vyladili a dostali se až 574 kW (780 koní) a 705 Nm. Jedná se o pořádně točivý motor, protože nejvyššího výkonu dosahuje až při 8500 ot/min a v jeho točení lze pokračovat až do těžko uvěřitelných 8900 ot/min.

Ferrari F12tdf: Dvanáct válců čirého potěšení

Poměr výkonu ke zdvihovému objemu čítá úctyhodných 125 koní na litr, a jak lze očekávat, dynamika jízdy je parádní. Z klidu na 100 km/h se Ferrari F12tdf rozjede za 2.9 sekundy a na hranici 200 km/h je po 7.9 sekundách, přičemž maximální rychlost se zastaví na 340 km/h. Starší a méně výkonná berlinetta zvládá stejné úkony za 3.1, respektive za 8.5 sekundy, takže dynamika je výrazně lepší. Maximální rychlost je pak pro oba sourozence stejná. Poháněna jsou samozřejmě pouze zadní kola, a to prostřednictvím převodovky F1 DCT, která řadí o 30% rychleji nahoru a o 40% rychleji dolů. Jak jsme se již zmínili, Ferrari F12tdf vznikne pouze v 799 kusech a dá se očekávat, že se po celé produkci jenom zapráší. Cena známá není, ale to případné zájemce určitě netíží a je více než jasné, že bude astronomická. Zde použitý motor je jeden z posledních opravdu plnotučných dvanáctiválců s atmosférickým plněním a už jen z tohoto důvodu se jedná o úžasný počin hodný obdivu.

Ferrari F12tdf: Dvanáct válců čirého potěšení

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Ferrari F12tdf: Dvanáct válců čirého potěšení


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.