BMW


Přeposlat BMW M2: Šestiválec, manuál a dveřmi napřed

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

BMW M2: Šestiválec, manuál a dveřmi napřed

20.10.2015 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Dnes se opět podíváme do mnichovského BMW a po nedávno představeném modelu M4 GTS se můžou příznivci divize M těšit na nový zářez. Malé kupé řady 2 totiž dostalo ostrou verzi a ta vypadá po všech směrech parádně.

BMW M2: Šestiválec, manuál a dveřmi napřed

U nových BMW vyladěných divizí M se začíná říkat, že už to tak nějak není ono a že dřív, ještě před érou downsizingu, to bylo lepší (hlavně V8 u M3 a V10 u M5). Zda to tak je, nebo není, ale není vůbec lehké posoudit, protože i eMka se prostě vyvíjejí a už si zkrátka nemůžou dovolit být tak nekompromisní, jako dřív. I ostré sedany z Mnichova tedy přešly na přeplňované motory, a zatímco v klasickém modelu M3 vypadá přeplňovaný šestiválec tak nějak normálně, v nově uvedené eM dvojce je to skvělý tah. BMW řady 2 je relativně malé a kompaktní kupé a současná doba by vyloženě kázala použít nějaký nadopovaný čtyřválcový dvoulitr. Vyhnat dvoulitrový čtyřválec na hranici 380 koní není v dnešní době problém, což dokazuje například Mercedes u modelu A 45 AMG, nicméně v BMW na to šli trochu jinak a použili šestiválec, za což si určitě zaslouží velkou pochvalu. Nad Mercedesem tedy mají mnichovští náskok dvou a nad Audi RS3 jednoho válce a to může při volbě nového ostrého prémiového vozu hrát značnou roli.

BMW M2: Šestiválec, manuál a dveřmi napředBMW M2: Šestiválec, manuál a dveřmi napřed

Na techniku se ale podíváme až později a ze začátku se zaměříme na design. Na přídi zaujme hlavně zajímavě pojatý nárazník s výraznými průduchy a hodně vytažené blatníky, které vozu dodávají svalnatou postavu. Na zádi sedí čtyři koncovky výfuku uložené po stranách difuzoru, koncová světla s výraznou grafikou a decentní přítlačné křídlo ve víku zavazadelníku. Velkou parádu udělají také krásná kovaná kola vyvedené v černé barvě, která disponují průměrem 19 palců a jsou na nich obuty pneumatiky Michelin Pilot Super Sport. Interiér vychází ze standardního modelu řady 2, avšak je samozřejmě doplněný o spoustu různých dekoračních prvků, aby bylo hned na první pohled jasné, s kým že máte tu čest. Sportovní trojramenný volant má zvýrazněné úchyty, sedadla mají výrazné boční vedení, aby podržely tělo i při ostré jízdě a nechybí ani emblémy odkazující na divizi M. Velký středový panel obsahuje ovládání audia, klimatizace a nad ním má své místo displej multimediálního systému.

BMW M2: Šestiválec, manuál a dveřmi napředBMW M2: Šestiválec, manuál a dveřmi napřed

Samozřejmostí jsou pak kvalitní materiály a majitel dostane například karbon nebo kůži. Nejdůležitější je ale pochopitelně pohon, který zastupuje dvakrát přeplňovaný řadový šestiválec TwinPower Turbo o zdvihovém objemu 3 litry. Motor je naladěný na 272 kW (370 koní) při 6500 ot/min a točivý moment dosahuje hodnoty 465 Nm, které jsou dostupné až do 5560 ot/min. Motor disponuje také funkcí overboost, pomocí které lez navýšit točivý moment až na rovných 500 Nm. Již zmíněný Mercedes A 45 AMG dosahuje ještě nepatrně vyššího výkonu, ale jeho 280 kW je vydolovaných ze čtyřválce a při přímém výběru by, alespoň u nás, určitě zvítězil šestiválec. Tento Mercedes je ale s pohonem všech kol trochu jinak koncipovaným vozem a nové BMW M2 je s pohonem pouze zadní nápravy zaměřeno spíše na puristické řidiče. Zatímco s Mercedesem nebude problém jet rychle a přesně za všech podmínek, šlapat na krk eM dvojce bude vyžadovat určitou dávku zkušeností a umu.

BMW M2: Šestiválec, manuál a dveřmi napředBMW M2: Šestiválec, manuál a dveřmi napřed

O to víc pak ale bude jízda zábavná. S šestistupňovým manuálem zvládne BMW M2 zrychlit z 0-100 km/h za 4,5 sekundy, nicméně k dispozici bude také sedmistupňová dvouspojková převodovka DCT, se kterou bude sprint na tuto hranici ještě o dvě desetinky rychlejší. Maximální rychlost je elektronicky omezená na 250 km/h a po koupi balíčku M Drivers vám ji v BMW zvednou na 270 km/h. Při koupi verze s automatickou převodovkou dostanete také technologii řízeného startu (launch control) a tato převodovka je výrazně lepší i v oblasti spotřeby. Zatímco kombinovaná spotřeba s manuální převodovkou činí 8,5 litru paliva na 100 km, s automatem je to 7,9 litru, což je opravdu výrazný rozdíl. Zatím se neví, kdy se začne nové BMW M2 oficiálně prodávat a výrobce ještě bohužel nezveřejnil ani ceny. Určitě se dá ale očekávat výrazný úspěch, protože kompaktních kupé s pohonem zadních kol a šestiválcem pod kapotou moc není a toto BMW vypadá jako dokonalý recept na zábavu za volantem.

BMW M2: Šestiválec, manuál a dveřmi napředBMW M2: Šestiválec, manuál a dveřmi napřed

Zdroj: YouTube

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku BMW M2: Šestiválec, manuál a dveřmi napřed


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.