BMW


Přeposlat BMW M4 GTS: Ještě ostřejší emko pro opravdové fajnšmekry

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

BMW M4 GTS: Ještě ostřejší emko pro opravdové fajnšmekry

13.10.2015 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Mnichovské BMW představilo ještě ostřejší a drsnější verzi již tak docela divokého modelu M4. Novinka se pyšní přídomkem GTS, což znamená nižší hmotnost, vyšší výkon a fakt, že do prodeje se dostane pouze limitované množství kusů.

BMW M4 GTS: Ještě ostřejší emko pro opravdové fajnšmekry

Základní model M4 určitě není žádné ořezávátko a se svými 431 koňmi toho zvládne opravdu hodně, nicméně místo pro ještě ostřejší variantu je a to vyplní verze s přídomkem GTS. Příznivci odlehčených speciálů se tedy mají na co těšit, ale nezůstalo pouze u snížení hmotnosti a nové BMW M4 GTS se může pyšnit také výrazně navýšeným výkonem a lehce osekaným interiérem. Ano, u těchto odlehčených speciálů většinou platí, že si připlácíte za to, že výrobce z interiéru odstraní méně důležité věci a platíte tak vlastně to, co v něm není.  To je samozřejmě ale pouze nepodstatný detail a daleko důležitější je údaj o tom, kolik se podaří ušetřit kilogramů. V případě modelu M4 GTS je to více než slušných 90 kg, takže výsledná hmotnost bez řidiče čítá 1510 kg a výrobce těchto úspor dosáhl použitím karbonových a titanových částí. Z karbonu je vyrobený přední splitter (který je stavitelný), zadní přítlačné křídlo a také zadní difuzor, přičemž z titanu jsou zase koncovky výfuku.

BMW M4 GTS: Ještě ostřejší emko pro opravdové fajnšmekryBMW M4 GTS: Ještě ostřejší emko pro opravdové fajnšmekry

Ty jsou pochopitelně čtyři a sedí ve sportovně vyhlížejícím nárazníku. Na přídi si lze na první pohled všimnout hlavně velké boule na kapotě, která je podstatně větší, než u standardní verze a nechybí ani tradiční maska chladiče s protaženými světlomety. Za zmínku určitě stojí také fakt, že koncová světla využívají technologie OLED, což je v automobilovém světě úplná novinka. Za předními koly pak nechybí klasický průduch, a když už jsme nakousli kola, tak ta jsou úplně nová a nejsou litá, ale kovaná. Také kola tedy přispěla na nižší hmotnosti a najdeme na nich pneumatiky o rozměrech 285/30 R20 vzadu a 265/35 R19 vpředu. Výrobce použil pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2 a v základu dostanete keramické brzdy. Nyní se přesuneme do interiéru, který je, jak jsme se již zmínili, trochu okleštěný a na první pohled si lze všimnout hlavně absence madel ve dveřích. Ta byla kvůli snížení hmotnosti nahrazena látkovými poutky a na dietě se podílí také karbonová sedadla a fakt, že zadní sedadla jsou pryč.

BMW M4 GTS: Ještě ostřejší emko pro opravdové fajnšmekryBMW M4 GTS: Ještě ostřejší emko pro opravdové fajnšmekry

Jejich místo může zabrat bezpečnostní klec a nejedná se o jediný prvek bezpečnostní výbavy. K dispozici budou také šestibodové bezpečnostní pásy a hasicí přístroj, nicméně všechny tyto věci (klec, pásy i hasičák) budou k dispozici nikoliv ve standardu, ale v příplatkovém paketu Clubsport. Uvnitř přitáhne pozornost hlavně trojramenný volant čalouněný alcantarou se zvýrazněnými úchyty, kterému dělá společnost jednoduše vyhlížející palubní deska a široký středový panel s displejem. Hodně se toho událo také v motorovém prostoru, kde sice pořád sedí dvakrát přeplňovaný šestiválec o zdvihovém objemu 3 litry, ale s pořádným dopingem v podobě vstřikování vody do jeho sání. Díky této technologii, kterou BMW využívá například u speciální verze M4 používané jako safety car, povyskočil výkon motoru na kulatých 500 koní a točivý moment narostl na 600 Nm. Proti standardní M4 tedy dostanete o 69 koní a 50 Nm víc, což se samozřejmě podepsalo na dynamických schopnostech.

BMW M4 GTS: Ještě ostřejší emko pro opravdové fajnšmekryBMW M4 GTS: Ještě ostřejší emko pro opravdové fajnšmekry

Zrychlení z klidu na 100 km/h zvládne GTS za 3,8 sekundy (o 0,3 s méně než standardní verze) a maximální rychlost je omezena na 305 km/h. Poháněna jsou samozřejmě pouze zadní kola, a to prostřednictvím sedmistupňové dvouspojkové převodovky a motor se i přes vyšší výkon pyšní stejnou kombinovanou spotřebou (8,8 litru). Případné majitele bude určitě zajímat také fakt, že BMW M4 GTS zvládne zajet legendární Nürburgring za 7 minut a 28 sekund, což je stejný čas, jakého dosáhlo Ferrari 458 Italia nebo McLaren MP4-12C, tedy čistokrevné supersporty. O jisté jízdní vlastnosti se postará sportovní podvozek stavitelný ve třech stupních. BMW budeM4 GTS prodávat v sérii čítající pouhých 700 kusů, z čehož se 300 kusů dostane do USA. Je tedy jasné, že se po tomto opravdu divokém kupé jenom zapráší, a pokud o něj máte zájem, měli byste si pospíšit a začít se na něj ptát u svého dealera BMW. Cena zatím zůstává utajená.

BMW M4 GTS: Ještě ostřejší emko pro opravdové fajnšmekryBMW M4 GTS: Ještě ostřejší emko pro opravdové fajnšmekry

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku BMW M4 GTS: Ještě ostřejší emko pro opravdové fajnšmekry


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.