Přeposlat Toyota Hilux osmé generace míří do Evropy!

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Toyota Hilux osmé generace míří do Evropy!

24.09.2015 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Toyota Hilux je synonymem pro neúnavného pracanta a tento pick-up má celosvětově opravdu výbornou pověst. Toyota před nedávnem představila novou, v pořadí již osmou generaci a dočkáme se jí také v Evropě.

Toyota Hilux osmé generace míří do Evropy!

Toyota Hilux spatřila světlo světa již v roce 1968 a ve světě automobilů je to tedy opravdový veterán a léty prověřený světoběžník. Tento pick-up hodně proslavil i Jeremy Clarkson a jeho vypráskaná partička z pořadu Top Gear, kde ho podrobili opravdu náročným, destruktivním testům a milý Hilux je všechny přežil se ctí. Celosvětově se prodalo již přes 16 milionu kusů a ve své kategorii Hilux prodejům suverénně kraluje. Poslední, v pořadí již osmá generace tohoto modelu byla sice představena na jaře tohoto roku, ale Toyota ukázala evropské specifikace až nyní, těsně po skončení autosalonu ve Frankfurtu. Proti předchozí generaci má novinka přepracovaný vzhled a nyní působí mnohem modernějším a více civilizovaným dojmem. Do Evropy se nový Hilux podívá se čtyřmi motory a proti předchozí generaci narostl takřka ve všech směrech. Délka narostla o 90 mm, šířka o 20 mm, délka úložného prostoru také (z 1544 mm na 1645 mm) a novinka má zároveň o 5 mm nižší karoserii.

Toyota Hilux osmé generace míří do Evropy!Toyota Hilux osmé generace míří do Evropy!

Toyota zmiňuje také podstatně tužší karoserii (údajně až o 20 %) a lepší tahací schopnosti, protože nový Hilux zvládne utáhnout až 3.2 tuny. Po stránce designu vynikne hlavně robustní maska chladiče s chromovaným dekorem, která je doplněna výrazným nárazníkem s integrovanými mlhovkami. Předním světlometům nechybí LEDky pro denní svícení a na zádi mají své místo jednoduchá koncová světla a opět několik chromovaných doplňků. Celkově vypadá nový Hilux docela civilizovaně, ale pořád působí velmi robustním a odolným dojmem, což je to, čím tento automobil vždy vynikal. Novinky se dotkly také barevného provedení a k dispozici budou hned tři nové barvy (Orange Spice, Volcano Red a Hydro Blue). K dispozici budou litá kola o průměrech 17 nebo 18 palců vyvedená v novém designu a proti předchozí generaci výrazně přepracovaný interiér. Tomu dominuje rozměrný středový panel s velkým, 7 palcovým dotykovým displejem (bude k dispozici za příplatek) a druhým displejem, který supluje palubní desku.

Toyota Hilux osmé generace míří do Evropy!Toyota Hilux osmé generace míří do Evropy!

Tento před řidičem uložený displej má úhlopříčku 4.2 palce a proti předchozí generaci můžeme očekávat i výrazný posun v kvalitě zpracování. Interiér je také prostornější a Toyota zmiňuje i lepší odhlučnění, což se u pracovně zaměřeného automobilu určitě hodí. Co se týče motorů, tak v Evropě se bude nový Hilux prodávat se čtveřicí pohonných jednotek, ze kterých jsou dvě nové a dvě zmodernizované. Nejstarší motor v nabídce nese označení 2.5 D-4D a jedná se o naftový čtyřválec naladěný na 75 kW (102 koní) a 260 Nm. Tato pohonná jednotka bude převážně pro méně náročné uživatele, a kdo bude potřebovat vyšší výkon, ten bude moct sáhnout po novém motoru 2.4 D-4D. I když má tento čtyřválec menší zdvihový objem, než motor 2.5 D-4D, jeho výkon je výrazně vyšší a na silnici bude proudit 110 kW (150 koní) a 400 Nm točivého momentu. Vrchol naftové nabídky pak tvoří nový čtyřválec 2.8 D-4D naladěný na velmi hezkých 130 kW (177 koní) a 450 Nm.

Toyota Hilux osmé generace míří do Evropy!Toyota Hilux osmé generace míří do Evropy!

Ochuzeni nebudou ani milovníci benzinu, kterým je určený osvědčený čtyřválec 2.7 Dual VVTi o výkonech 122 kW (166 koní) a 245 Nm. Všechny motory zvládnou rozjet nový Hilux až na 170 km/h a kromě nejvýkonnějšího naftového čtyřválce 2.8 D-4D jsou v základu osazeny manuální převodovkou. Benzinová varianta má pětistupňový manuál, nejslabší a střední nafta disponuje šestistupňovým manuálem a pouze nejvýkonnější naftová verze má v základu šestistupňový automat. Ten si ale bude možné přikoupit k benzinovému motoru i ke střední naftě. Výkon proudí na všechna čtyři kola a bezpečnou jízdu v terénu obstarají moderní elektroničtí pomocníci, jako je například asistent jízdy do kopce, asistent při sjíždění z kopce a kontrola trakce. V terénu by měl být nový Hilux mnohem schopnější, než předchůdce a zároveň by měl být pohodlnější na klasické silnici a příjemnější pro každodenní soužití.

Toyota Hilux osmé generace míří do Evropy!Toyota Hilux osmé generace míří do Evropy!

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Toyota Hilux osmé generace míří do Evropy!


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.