Přeposlat Mercedes S Cabriolet: Velký kabriolet pro čtyři se po letech vrací do nabídky Mercedesu

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Mercedes S Cabriolet: Velký kabriolet pro čtyři se po letech vrací do nabídky Mercedesu

22.09.2015 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Na autosalonu ve Frankfurtu si odbyl premiéru nový kabriolet od Mercedesu, který je založený na limuzíně třídy S. Jedná se o již šestou karosářskou variantu vlajkové lodi Mercedesu a nutno podotknout, že luxusní kabriolet v nabídce stuttgartské automobilky dlouho chyběl.

Mercedes S Cabriolet: Velký kabriolet pro čtyři se po letech vrací do nabídky Mercedesu

Je tomu již 44 let, kdy vyráběl Mercedes luxusní čtyřmístný kabriolet a otevřená třída S je tedy vítaným návratem na pole prémiových, čtyřmístných kabrioletů. Je to již šestá karosářská verze luxusní třídy S a je tedy hezky vidět, že se Mercedes snaží z tohoto po všech stránkách povedeného modelu nabídnout co nejvíc, což je samozřejmě jenom a jenom dobře. Novinka nevychází z klasické verze sedan, ale z kupé a kompletní rozměry karoserie tak čítají 5027 x 1899 x 1417 mm, takže se jedná o pořádný kus auta a je jasné, že na silnici tento velký kabriolet přitáhne spoustu pozornosti. Střecha je klasicky plátěná, tudíž se k celkovému stylu tohoto automobilu dobře hodí a k dispozici budou hned čtyři barevné varianty (černá, béžová, tmavě modrá a tmavě červená). Mercedes složil střechu ze tří vrstev, takže můžeme v nataženém stavu čekat dobré izolační vlastnosti a samotné stažení nebo natažení zabere příjemných 20 sekund. Se střechou pak lze operovat až do rychlosti 60 km/h. Design pochopitelně vychází z klasické třídy S a jeho dominantu tak tvoří výrazná přední část s velkou třícípou hvězdou a sportovně střiženým nárazníkem s mohutnými průduchy. Na zádi najdeme podlouhlá koncová světla spojená chromovanou dekorační linkou a dvě koncovky výfuku uložené po stranách difuzoru.

Mercedes S Cabriolet: Velký kabriolet pro čtyři se po letech vrací do nabídky MercedesuMercedes S Cabriolet: Velký kabriolet pro čtyři se po letech vrací do nabídky Mercedesu

Ostrá verze AMG pak dostala další dvě koncovky výfuku navíc a nepatrně agresivněji vyhlížející příď. Novince to sluší se staženou i nataženou střechou, a když je střecha nahoře, tak působí S Cabriolet , i přes větší venkovní rozměry šasi, příjemně dynamickým dojmem. Za onen dynamický profil může hlavně aerodynamicky střižená karoserie a nízký součinitel odporu vzduchu, který čítá pouhých 0.29 a v tomto ohledu patří novinka mezi nejlepší modely ve své třídě. Interiér je stejný, jako u sedanu a kupé a majitel tedy dostane prakticky to nejlepší, co se dá ve třídě luxusních vozů pořídit. Dominantu interiéru opět tvoří rozměrný digitální přístrojový štít, který je doplněný druhým displejem nad středovým panelem a Mercedes se v případě tohoto kabrioletu zaměřil hlavně na komfort posádky. Vyhřívaná můžou být přední i zadní sedadla, loketní opěrka a o příjemnější jízdu se staženou střechou se postará větrný deflektor Aircap. Zajímavostí je inteligentní klimatizace Thermotronic, která automaticky reguluje teplotu v závislosti na tom, zda jedete s nataženou nebo staženou střechou. Řidič se tak nebude muset o nic starat a jeho jediná starost bude užívat si otevřené nebe nad hlavou.

Mercedes S Cabriolet: Velký kabriolet pro čtyři se po letech vrací do nabídky MercedesuMercedes S Cabriolet: Velký kabriolet pro čtyři se po letech vrací do nabídky Mercedesu

Co se týče motorů, tak Mercedes zatím potvrdil dvě verze, obě s benzinovými osmiválci a obě s opravdu štědrou porcí výkonu. Ta méně výkonná nese označení S 500 Cabriolet a o její pohon se stará 4.7 litrový osmiválec naladěný na 335 kW (455 koní) a 700 Nm, přičemž tyto výkony přenáší na silnici devítistupňová automatická převodovka. Silnější varianta naladěná divizí AMG dostala jméno Mercedes-AMG S 63 Cabriolet a srdcem této verze je dvakrát přeplňovaný osmiválec o objemu 5.5 litru. Nejvyšší výkon tohoto motoru je úctyhodných 430 kW (585 koní) a točivý moment dosahuje masivních 900 Nm, takže dynamické schopnosti jsou i přes větší rozměry parádní. Tato varianta se zvládne rozjet z klidu na 100 km/h za 3.9 sekundy a maximální rychlost je klasicky omezená na 250 km/h. Převodovka je sedmistupňová a stejně jako u verze S 500, i zde bude k dispozici pohon všech kol. Adaptivní vzduchový podvozek Airmatic má své místo v základní výbavě. Oficiální prodej tohoto luxusního kabrioletu začne v prosinci tohoto roku a první kousky dorazí ke svým majitelům v průběhu jara 2016. Ceny zatím bohužel nejsou známy, ale dá se očekávat, že budou o něco vyšší, než u varianty kupé, ze které kabriolet vychází.

Mercedes S Cabriolet: Velký kabriolet pro čtyři se po letech vrací do nabídky MercedesuMercedes S Cabriolet: Velký kabriolet pro čtyři se po letech vrací do nabídky Mercedesu

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Mercedes S Cabriolet: Velký kabriolet pro čtyři se po letech vrací do nabídky Mercedesu


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.