Přeposlat Porsche Mission E: Je tohle budoucnost elektrických sporťáků?

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Porsche Mission E: Je tohle budoucnost elektrických sporťáků?

17.09.2015 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Automobilka Porsche šokovala autosalon ve Frankfurtu svým konceptem s označením Mission E, což je plně elektrický sportovní vůz s dojezdem více než 500 km. Nabíjení baterií je navíc opravdu velmi rychlé, takže se jedná o vskutku zajímavý počin.

Porsche Mission E: Je tohle budoucnost elektrických sporťáků?

Právě probíhající autosalon ve Frankfurtu je jednou z hlavních událostí ve světě automobilů a koncept Mission E od Porsche je právem jedna z hlavních a nejvíce obletovaných hvězd. Jedná se o čistě elektrický vůz bez jakéhokoliv spalovacího motoru, který kombinuje skvělou dynamiku, vysoký dojezd a samozřejmě také nízké provozní náklady. Není to tedy žádný hybridní hypersport, který Porsche už ostatně má (model 918), ale čistokrevný elektrický automobil s výkony supersportu a dojezdem rodinného vozu. Na techniku se ale podíváme až později a začneme designem, který je pořádně futuristický, přesně jak se na správný koncept sluší a patří. Mission E vypadá na první pohled jako pořádně vylepšená Panamera a nutno podotknout, že Panamera má dostat v blízké době nástupce, a ten kdyby převzal něco z designu tohoto konceptu, určitě by se nikdo nezlobil. Přídi dominují výrazné světlomety se sportovně střiženým nárazníkem a splitterem vyrobeným z karbonu. Na zádi pak najdeme podlouhlé koncové světlo táhnoucí přes celou šířku karoserie, nápis Porsche a pochopitelně nechybí ani nezbytný difuzor. Celkově vypadá Mission E vcelku svalnatě a povedený design dotváří černá kola a velké průduchy za předními blatníky.

Porsche Mission E: Je tohle budoucnost elektrických sporťáků?Porsche Mission E: Je tohle budoucnost elektrických sporťáků?

Karoserie je vysoká, respektive nízká, pouhých 1300 mm a dá se tak očekávat výtečná aerodynamika. Interiér je snad ještě více futuristický, než exteriér a zaujme hlavně absolutní absence jakýchkoliv klasických tlačítek. Všechno by se mělo ovládat pomocí gest, protože palubní přístroje mají zobrazovat hologramy a k tomu přímý dotyk potřeba nebude. Jedná se pochopitelně pouze o hudbu vzdálené budoucnosti a Porsche spíš ukazuje, jakým směrem by se mohl styl ovládání od klasických tlačítek a dotykových panelů posunout. Ve čtyřmístném interiéru je všechno digitální a jediný odkaz na analogovou dobu je trojramenný volant se zvýrazněnými úchyty. I přes futuristický nádech je interiér velmi čistý, jednoduchý a přímočarý a na první pohled zaujme také výrazný středový panel jasně definující prostor řidiče a spolujezdce. Na tomto konceptu je ale zdaleka nejzajímavější jeho pohon, který je zastoupený dvěma elektromotory (každý je uložený na jedné nápravě) o celkovém výkonu 440 kW, což je velmi hezkých 600 koní. Dynamika je tedy perfektní, Porsche Mission E zvládne zrychlit z klidu na 100 km/h za 3.5 sekundy a na 200 km/h se dostane za méně než 12 sekund. Není to tedy žádné ořezávátko a maximální rychlost překročí hranici 250 km/h.

Porsche Mission E: Je tohle budoucnost elektrických sporťáků?Porsche Mission E: Je tohle budoucnost elektrických sporťáků?

Poháněna jsou všechna čtyři kola a Porsche si zaslouží pochvalu hlavně za celkový dojezd na plně nabité baterie, který by měl přesáhnout 500 km. Největší bolístka čistě elektrických automobilů je vždy v krátkém dojezdu a urazit přes 500 km na jedno nabití v supersportu tak vypadá takřka jako sen. Co ale vypadá jako ještě větší sen, je rychlost nabíjení. Baterie se dají nabít na 80% své kapacity za pouhých 15 minut, což je vskutku úctyhodné a v podstatně to znamená, že za čtvrt hodinky nabíjení se dostanete na dojezd přesahující 400 km. Toto rychlé nabíjení má ale jeden háček a to konkrétně ten, že se musí použít nabíjecí stanice s napětím 800 V. Nabíjet baterie je možné pochopitelně i pomocí klasičtější nabíječky s napětím 400 V, ale to proces nabíjení samozřejmě výrazně zpomalí. Porsche Mission E podporuje také indukční nabíjení, a co se týče lithium-iontových baterií, tak ty jsou umístěny v podlaze a zaručují tak velmi nízké těžiště. Zajímavostí je také řízení obou náprav. Tento koncept se pochopitelně nikdy nedostane do sériové výroby, ale je dost možné, že Porsche použije některé jeho technické vymoženosti v budoucnosti. Pokud by začal s novou generací luxusního sedanu Panamera, určitě by se nikdo nezlobil.

Porsche Mission E: Je tohle budoucnost elektrických sporťáků?Porsche Mission E: Je tohle budoucnost elektrických sporťáků?

Zdroj: YouTube

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Porsche Mission E: Je tohle budoucnost elektrických sporťáků?


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.